نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مراسم قرعه‌كشي مسابقات جام جهاني‌ كشتي ‌آزاد و زنان ۲۰۱۸ در زوريخ سوئيس مقر اتحاديه ‌جهاني‌كشتي برگزار شد. برخلاف اعلام ‌قبلي اتحاديه ‌جهاني كه قرار بود، قرعه‌كشي جام جهاني‌ كشتي فرنگي نيز همزمان با قرعه‌كشي كشتي ‌آزاد و زنان برگزار شود اما قرعه‌كشي كشتي فرنگي انجام نشد!

يک ‌‌بام ‌و دو هوای اتحاديه‌ جهانی با ايران

به گزارش خبرورزشی،اتحاديه جهاني كشتي در انجام قرعهكشي كشتي آزاد و عدم برگزاري قرعهكشي كشتي فرنگي، يك بام و دو هواي عجيب و سؤالبرانگيزي را در رفتار با فدراسيون كشتي كشورمان به نمايش گذاشت. يكي از عجايب، تصميمات و رفتار اتحاديه جهاني در آستانه برگزاري مراسم قرعهكشي جامهاي جهاني بود. در حالي كه خود اتحاديه جهاني چند روز قبل به صورت رسمي از برگزاري مراسم قرعهكشي جام جهاني آزاد، فرنگي و زنان در سوئيس خبر داده بود، ناگهان در كمتر از يك هفته قبل از برگزاري قرعهكشي، اعلام كرد به دليل مخالفت كشورهاي اروپايي با تاريخ ميزباني جام جهاني كشتي فرنگي در اهواز، اين رقابتها بايد در آذرماه برگزار شود. فدراسيون ايران براي برگزاري مسابقات با ۳ روز فاصله نسبت به جام جهاني كشتي آزاد را به اتحاديه جهاني پيشنهاد داد كه مجدداً با اين پيشنهاد هم مخالفت شد تا گوشهاي از عناد و لجبازي جديد اتحاديه جهاني در رفتار با فدراسيون كشتي ايران به نمايش درآيد!
در تقابل با همين تصميم زورگويانه اتحاديه جهاني، فدراسيون كشتي كشورمان نيز اعلام كرد به دليل تداخل در برنامههاي فني تيمهاي ملي كشورمان در جام جهاني كشتي آزاد به ميزباني آمريكا شركت نميكند اما گويا مسندنشينان اتحاديه جهاني، تصميم ايران را جدي نگرفتهاند كه بيتوجه به اعلام صريح نظر فدراسيون ايران، باز هم تيم كشتي آزاد ما را در قرعهكشي شركت داده و اعلام كردند با تيمهاي آمريكا، گرجستان و ژاپن همگروه شدهايم، روسيه، آذربايجان، كوبا و قزاقستان هم در گروه ديگر كشتي ميگيرند.
در حالي كه سردي روابط ما با اتحاديه جهاني، بيشتر از همه به نفع روسها و همپالكيهاي آنهاست اما از تصميمات زورگويانه، يكسويه و بدون در نظر گرفتن خواسته و منافع فدراسيون كشتي ايران به عنوان يكي از حاميان فعال، پرتلاش و اصلي اتحاديه جهاني و نناد لالوويچ رئيس اين اتحاديه نيز نميتوان به راحتي گذشت و اين رفتار تحريكآميز را ناديده گرفت.
لالوويچ به خوبي ميداند اسپانسرهاي مالي براي رويارويي كشتي ايران و آمريكا، سر و دست شكسته و سرمايهگذاري ميكنند اما بدون حضور ايران، چندان رغبتي به صرف هزينه براي جام جهاني كشتي ندارند. به همين دليل است كه با لطايفالحيل، زمينه حضور تيم نهم رنكينگ جهاني را فراهم كرده و حتي با اعلام عدم حضور كشورمان در اين مسابقات، باز هم تيم ايران را در قرعهكشي شركت ميدهند اما به اين موضوع توجه ندارند كه در حمايت از برنامههاي اتحاديه جهاني، فقط نبايد منافع آنها مد نظر باشد بلكه بايد به خواستهها و تلاشهاي صادقانه كشتي ايران نيز احترام بگذارند و در راستاي تأمين بعضي منافع و خواستههاي ما گام بردارند. اگر فدراسيون ما قاطعانه از حضور در آمريكا خودداري كند، حداقل ميتواند رفتار و تصميمات آتي لالوويچ در قبال كشتي ايران را اصلاح كند.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی