نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم استقلال در اولین دیدار خود و در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الریان قطر رفت و به تساوی رسید. تیم استقلال خیلی زود به گل رسید اما در همان نیمه اول دو گل دریافت کرد و از تیم قطری عقب افتاد. آبی‌پوشان توانستند با گل دقایق پایانی علی قربانی، مهاجم این تیم از شکست فرار کنند.

مرفاوی: الهلال در عمق دفاعی متزلزل است

به گزارش خبرورزشی،نماینده ایران بازی خوبی را در دوحه به نمایش گذاشت و حتی میتوانست بازی را با 3 امتیاز به پایان برساند. در مورد این بازی و ادامه لیگ برای استقلال با صمد مرفاوی، بازیکن و مربی اسبق این تیم، به صورت تلفنی به گفتوگو نشستیم.

* در مورد بازی سهشنبه شب استقلال- الریان صحبت کنیم، نظرتان در مورد عملکرد استقلال چیست؟

استقلال در لیگ قهرمانان آسیا شروع بدی نداشت. آنها در بازی اول مهمان بودند و حتی میتوانستند ۳ امتیاز بازی را کسب کنند اما مشکل این بود که آنها دیر به خودباوری رسیدند. استقلال خیلی خوب بازی را شروع کرد و به گل رسید اما بعد از گل به لحاظ تاکتیکی و فنی دچار افت شد و بازی برای تیم الریان، که از شرایط میزبانی بهره میبرد، بهبود یافت. محافظهکاری زیاد آبیپوشان باعث شد آنها دو گل دریافت کنند اما بعد از همین دو گل تیم حریف هم افت کرد و استقلال بر بازی سوار شد و توانست بازی را به تساوی بکشاند. آبیپوشان در نیمه دوم توپ و بازی را در اختیار داشتند و با اعتماد به نفس بالایی کار کردند که این باعث خلق موقعیتهای بسیاری روی دروازه حریف شد. به نظر بنده استقلال میتوانست قبل از 10 نفره شدن حریف هم به گل برسد اما موقعیتها یکی پس از دیگر از دست رفت. استقلالیها باید از موقعیتها بیشتر استفاده کنند تا در ادامه بازیها موفق شوند. در مجموع و به لحاظ نتیجه کسب این تکامتیاز هم خوب است اما میتوانستند موفقتر هم باشند. در ضمن اصلاً عادلانه نبود استقلال بازی را واگذار کند.

* در مورد بازی آینده آبیپوشان در لیگ قهرمانان آسیا و تیم الهلال نظرتان چیست؟ آیا استقلال میتواند از این تیم امتیاز بگیرد؟

متأسفانه استقلال برابر الهلال نمیتواند از شرایط میزبانی استفاده کند و این شرایط مناسبی را برای آنها فراهم نمیکند. همانطور که ملاحظه کردید دیگر نماینده ایران، تراکتورسازی در مسقط بازی را به الاهلی عربستان واگذار کرد و این میتواند به شرایط میزبانی برگردد. تیم الهلال از لحاظ فنی تیم خوبی است. علاوه بر این آنها از حمایت پرشور هواداران خود در شهر مسقط بهره خواهند برد. بازی این تیم و العین که دیگر بازی گروه استقلال بود را مشاهده کردم و الهلال نسبت به سال گذشته که همگروه پرسپولیس بود، کمی افت کرده البته چندین مهره مؤثر این تیم در این بازی حضور نداشتند و شاید در ادامه لیگ قهرمانان بهتر شوند. تیم عربستانی بازیکنان باتجربهای دارد. در دفاع چپ حضور یاسر الشهرانی و هافبکهای بازیساز میتواند کار را برای آبیپوشان سخت کند اما الهلال در عمق دفاع بسیار متزلزل است و استقلال میتواند از این ضعف استفاده کرده و به گل برسد. بازیکنان استقلال باید در بازی آینده این تیم جسارت به خرج داده و خودباوری و اعتماد به نفس را فراموش نکنند. در بازی مقابل الریان استقلال کمی احساسی کار کرد و در بازی با الهلال باید با منطق و برنامه بازی را اداره کند.

* در ادامه لیگ شرایط را برای آبیپوشان چگونه میبینید؟

استقلال در لیگ مقداری نوسان داشته و در بازیهایی چندین گل به ثمر رسانده اما در بازیهای دیگر تن به شکست میدهد. این افت و خیز برای تیمی چون استقلال خوب نیست و باید از لحاظ فنی بهتر شود. آبیها در حال حاضر در فینال جامحذفی قرار دارند و میتوانند با کسب قهرمانی سهمیه سال آینده لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. در مورد لیگ برتر هم میتوانند در جدول ردهبندی بالاتر از اینکه هستند قرار بگیرند و با توجه به اینکه پرسپولیس به احتمال فراوان قهرمان لیگ است، نایبقهرمان شوند. تیم و بازیکنان استقلال پتانسیل فنی خوبی دارند و باید پیشرفت کنند.

* و اما حرف آخر؟

برای تیم استقلال در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم بتوانند در این بازی بهترین نتیجه را کسب کنند. همینطور در ادامه لیگ برتر امیدوارم استقلال به جایگاه خوبی برسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی