۰
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اگر پسر خوبي باشي، حاشيه نداشته باشي، به پيشرفت فكر كني و سرت در كار خودت باشد، به جايي مي‌رسي كه نشان «ستاره» را ديگران به سينه‌ات مي‌چسبانند و اين افتخار را خواهي داشت كه اميد چند ميليون هوادار باشي.

طارمی رفت، پرسپوليس خوشبخت شد!

به گزارش خبرورزشی، داستان اين گزارش در مورد علي عليپور است. يك فوتباليست خوب، سربهزير و گلزن كه در سال ۱۳۹۶ اتفاقات زيادي را تجربه كرد؛ در فروردين امسال، اشك او را درآوردند و در بهمنماه، به قهرمان واقعي سرخها بدل شد.
قبل از علي عليپور، همه در مورد مهدي طارمي حرف ميزدند. بازيكني كه طبق ادعاي آناليزورهاي برنامه ۹۰، از هر ۱۴ موقعيت گلزني، يك گل ميزد. وقتي طارمي محروم شد، اذهان به اين سمت رفت كه «پرسپوليس بدبخت ميشود» ولي هياهوي سرخها در ليگ از همان زمان با غوغاي عليپور آغاز شد. عليپور نگذاشت هيچ حريفي، نفس راحت بكشد. هر كاري دلش خواست با مدافعان حريف كرد و فوتبالش شكل و شمايلي داشت كه كارلوس كيروش سختگير را قانع كرد نام علي را به ليست مليپوشان اضافه كند. اين تعريف و تمجيدها از سوي ما يا هواداران پرسپوليس نيست، آمار ميگويد برانكو با وجود عليپور، هرگز جاي خالي طارمي را احساس نكرد.
بعد از ديدار رفت مقابل سپاهان كه با تساوي ۲ – ۲ براي پرسپوليس همراه بود، سرخپوشان آماده مصاف با الهلال عربستان بودند كه گفته شد مهدي طارمي محروم است. محروميت ۴ ماهه اين بازيكن، مثل پتك به سر باشگاه خورد و يكي از مهمترين عوامل شكست ۴ بر صفر برابر الهلال بود. در بازي برگشت نيز سرخپوشان نتوانستند كار خاصي انجام بدهند و قافيه را با تساوي ۲ – ۲ واگذار كردند تا پايشان به فينال ليگ قهرمانان آسيا ۲۰۱۷ نرسد. بعد از آن، پرسپوليس به ليگ برگشت و ۱۶ بازي تا امروز انجام داده است.
از وقتي طارمي از پرسپوليس رفت، اين تيم قهرمان نيمفصل شد و به قهرماني فصل هم ميرسد چون در نزديكترين فاصله ممكن با اين عنوان قرار دارد. از وقتي طارمي از پرسپوليس رفت، شرايط تيم بهتر شد و هرگز در ليگ بازنده نبود. آنها روزهاي خوبي را تجربه كردند و اين در حالي است كه با هنرنمايي كادر مديريتي پيشين باشگاه و بازيكن شماره ۹ تيم، پرسپوليس از نقل و انتقالات محروم بود و شرايط خاصي داشت. به اين آمارها كه از ۱۶ بازي گذشته بعد از محروميت و سپس جدايي مهدي طارمي براي پرسپوليس رقم خورد، توجه كنيد:
تعداد بازي در ليگ: ۱۶
مجموع امتيازات: ۴۸
تعداد برد: ۱۲
تعداد تساوي: ۴
امتياز كسب شده: ۴۰
تعداد گل زده: ۲۷
ميانگين برد: ۷۵ درصد
ميانگين تساوي: ۲۵ درصد
ميانگين امتياز: ۳/۸۳ درصد
تعداد گلهاي علي عليپور: ۱۴
تعداد گلهاي منشا: ۳
تعداد بازي در ليگ قهرمانان آسيا: ۳
تعداد برد: ۱
تعداد مساوي: ۱
تعداد باخت: ۱
تعداد گل زده: ۵
تعداد گلهاي عليپور در ليگ قهرمانان: ۲
تعداد گلهاي منشا در ليگ قهرمانان: ۳
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی