۰
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم‌های ما چرا در لیگ برتر بازی نمی‌کنند؟ به بهانه شرکت در لیگ آسیا، استقلال و پرسپولیس، تراکتورسازی و ذوب‌آهن چرا باید در روند مسابقاتی خود دچار تعویق و تعطیلی شوند؟ مگر مسابقه دادن بهترین وسیله و عالی‌ترین امکان را برای حفظ آمادگی و بهبود کیفی تیم‌ها فراهم نمی‌کند؟ پس چرا وقتی نوبت به ما می‌رسد «آن کار دیگر» می‌کنیم و برخلاف همه جهان در مخالفت با حرکت آب حرکت می‌کنیم؟

 1- دیشب که لیگ برتر ایران خواب بود و به استراحت اجباری تن داده، تیم الغرافه در لیگ قطر بازی کرد و دو گل هم زد! یک گل توسط مهدی طارمی!

تیمهای الهلال و الاهلی عربستان هم غروب دیروز و دیشب، در لیگ عربستان به میدان رفتند! تیمهای السد و الریان و تیمهای اماراتی هم شب پیش سر خود را بدون مسابقه زمین نگذاشتند!

آن وقت ما دوری از مسابقه و تمرینات کمفشار را ترجیح میدهیم! انگار که همه دنیا و تمام تیمهای جهان اشتباه میکنند!

***

فوتبال ما، عقل کلهایی دارد که دنیا نظیرشان را ندارد! خدا روزگار و بازنشستگی و استراحت این عقلای کل را زودتر برساند!

بدون مسابقه، بدون مراقبه

2- درباره عادتهای ما و رفتارهای رقیبانی که داریم یک نکته را نباید از یاد برد!

ما که در راه لیگ آسیا بازیهای لیگ برتر را تعطیل و تعلیق میکنیم چنان بد و غلط به مراقبت از بازیکنان خود میپردازیم که هیچ خبری از ساعات دراز و شبهای طولانی بعد از ۹۰ دقیقه تمرینیشان نداریم! ما آنقدر در این بیخبریها غرق میشویم که ناگهان خبردار میشویم که ای دل غافل بازیکن آیندهدارمان ساعت ۲ بعد از نیمه شب در یک اتوبان به گوشهای درغلتیده! حوادث اینچنانی را میفهمیم ولی برخوردهای نوع دوم یا از جنس سوم را ملتفت نمیشویم! ما به بچههایمان یاد میدهیم که:

مسابقه نده تا «دور- دور» بازیهایت لطمه نخورد! لیگ برتر را ما تعطیل میکنیم که شماها به «تریج قبایتان» برنخورد و آن کنید که آن خواهید!

شببیداری و دیرخوابی و تا لنگ ظهر در رختخواب لولیدن و تا سر شب بعد خمیازه کشیدنهایتان نتیجه همین سوء تدبیر و وارونگی تصمیمهای مدیرانه است!

***

آهن را با آهن، بازیکن را با بازی کردن میتراشند، صیقل میدهند و مهیای جنگاوری در میدان مسابقه مینمایند! استراحت کار مردان مرد نیست!

مربی تیم ملی ووشو، مربی تیم ملی فوتبال

3- انتخاب مربی تیم ملی «ووشو» به عنوان یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال چه محملی دارد؟ آقای کیروش بنا دارد هر روز بیشتر غافلگیرمان کرده و باعث حیرتمان شود!

حجت این انتخاب و فایده حضور «حسین اوجاقی» در تمرینات تیم ملی و در ریکاوری مردان ملیپوش چیست؟

آیا کیروش یک استدلال فنی چه در دایره قدرت روح یا در بخشهای دیگر (تکنیک، مهارت، چابکی، سرعت، حرکت و بازی چالشی) برای اقناع پرسشگران دارد؟ آیا از او سؤال شده است که چرا؟

آیا در این باره سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیازی به توضیح دادن و پیش کشیدن حتی یک بحث عقلپسند و محکمهپذیر داشته و هیچ «صغری- کبری»ای چیده است یا نه؟

کیروش را قبول داریم! هم به دانش و هم به تجربهاش باورمندیم و احترام میگذاریم اما قرار دادن مربی ورزشهای رزمی- ووشو- در کنار سایر مربیان تیم ملی خیلی جدید است و جای سؤال دارد!

فوتبال اهواز

قمر در عقرب است

در فوتبال اهواز اوضاع قمر در عقرب است. فولادیها که خوب هم بازی میکنند و در بالای جدول جا دارند تماشاگران خود را دوپاره کردهاند؛ تماشاگران خوب و تماشاگران بد!

اینطوری بود که پس از باختن به پیکان، فولاد اهواز از جانب 200، 300 نفری که به ورزشگاه غدیر آمده بودند صداهای ناموافق شنیدند. تماشاگرانی که آقای پورموسوی را دوست ندارند (که دلیلش هم معلوم نیست که چرا) صدایشان بلند شد که استعفا و برکناری!

در قطب دیگر فوتبال اهواز هم عبدا... ویسی با مدیریت جدید تیم استقلال صنعتی یا استقلال خوزستان شاخ تو شاخ شده است!

تا دیروز دو، سه جلسه بود که بچههای استقلال در زمین استقلال تمرین نکردند و از دیشب مثل اینکه مالکیت باشگاه مانع تمرین اعتصابیون شده و حتی گویا گفته است: ... در لیگ برتر شرکت نمیکنیم، باشگاه از سازمان لیگ یک چیزی هم طلب دارد که مطالباتش را خواسته است!

فولادیها چه دردی دارند معلوم نیست اما درد استقلال خوزستان درد پول است، درد بیرویه خرج کردن است، درد ریخت و پاش کردن است و درد پرداخت حقوقهای ۱۵ میلیون در ماه برای یک راننده سابق است!

***

از اتاق فکر اهواز خبری نیست؛ عبدا... ویسی با مالکیت باشگاه در حال کشتی گرفتن است. پولها نه خرج که تلف میشوند و هدر میروند. فوتبال اهواز دچار ریزگرد طمعورزی است! امپراتوران هم هیچکارهاند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی