۰
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حمید استیلی یکی از کسانی است که هم به عنوان بازیکن، هم کمک‌مربی و هم سرمربی، در پرسپولیس فعالیت کرده است.

استیلی: کلید این مسابقه در دست وحید امیری است

به گزارش خبر ورزشی، فوتبالیست خوشاخلاق و دوستداشتنی کشورمان که در آستانه دیدار پرسپولیس و السد قطر دقایقی با او گپ زدیم.

* قبل از هر چیز میخواستیم در رابطه با بازی محسن ربیعخواه در پرسپولیس بپرسیم.

محسن ربیعخواه هافبکی است که شاید فوتبالش خیلی به چشم نیاید اما در خدمت تیم است. دستورات تاکتیکی برانکو را اجرا میکند و در لیگ قهرمانان آسیا هم دارای تجربه خوبی شده است.

*پرسپولیس مدتهاست با ۲ هافبک دفاعی بازی میکند. این سیستم را میپسندید؟

نتیجه کار را باید دید. محسن ربیعخواه و حسین ماهینی به عنوان هافبکهای دفاعی به خوبی وظایف خود را انجام دادهاند، ضمن آن که پرسپولیس ۲ هافبک دفاعی دیگر به اسامی احمد نوراللهی و کمال کامیابینیا هم دارد و این اتفاق خوبی است. پرسپولیس خوشبختانه برخلاف فصل گذشته نیمکت خیلی خوبی دارد.

*زمان شما هم حسین عبدی چنین نقشی در پرسپولیس داشت، حتی خود شما.

آن زمان ما اغلب ۲-۵-۳ یا به عبارت بهتر ۲-۳-۵ بازی میکردیم. مدافعان کناری مثل امروز در حمله مشارکت نمیکردند در حالی که الان میبینید مارسلوی برزیلی در رئالمادرید چگونه بازی میکند. همینطور صادق محرمی که در ملوان شاگرد خود من بوده و یک مدافع کناری انرژیک و رونده است. او و محمد انصاری خوب نفوذ میکنند و اجازه نمیدهند در خط هافبک غیبت بازیساز به چشم بیاید. از طرفی ۲ هافبک دفاعی هم جای خالی این دو مدافع کناری را به خوبی پر میکنند. سیستم فعلی پرسپولیس به نظرم کامل و نتیجهگراست.

*نیمکتنشین کردن مطلق محسن مسلمان را چگونه ارزیابی میکنید؟

این تصمیم سرمربی است و باید به نظر برانکو احترام گذاشت. مسلمان مقابل تیمهایی که پرسپولیس سوار بازی است، میتواند نقشی تعیینکننده داشته باشد. این در حالی است که برابر تیمهایی که برابر پرسپولیس سوار بازی هستند، شاید مسلمان نیمکتنشین باشد. در مجموع باید بگویم مثل محسن مسلمان در فوتبال ایران کم داریم.

*بازی با السد را پیشبینی نمیکنید؟

السد به طور حتم نسفقرشی نیست. پرسپولیس مقابل حریف ازبک در خانه و جلوی چشم هواداران خودی بازی کرد و موفق نشان داد. بازی در قطر به طور حتم سختتر است اما من برای پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم.

*فکر میکنید کلید موفقیت این بازی در دست ژاوی باشد؟

نه! من فکر میکنم کلید این مسابقه در دست وحید امیری است. با توجه به اینکه السد در خانه هجومی بازی میکند و جلو میکشد، بنابراین پرسپولیس میتواند روی ضدحملات کار کرده و از سرعت مهاجمان خود استفاده کند. وحید امیری سرعت و تکنیک خوبی دارد و باید از این مهارتها استفاده کند.

*نتیجه این دیدار چقدر میتواند در آینده پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا تأثیرگذار باشد؟

خیلی، به هر حال برد این دیدار میتواند پرسپولیس را تیم اول گروه خود کند. اول شدن در این گروه به معنای بازی نکردن با الاهلی عربستان در زمین بیطرف میتواند باشد. مسابقه با السد بسیار تأثیرگذار است.

*به عنوان سؤال آخر، چه نظری در خصوص ماجرای اخیر میان علی کریمی، فدراسیون فوتبال و کارلوس کیروش دارید؟

قبل از برنامه ۹۰ به خود علی هم گفتم که آرامش خود را حفظ کند و در آرامش انتقاد کند. او پسر صادق و روراستی است که حرفش را بدون واهمه میزند. در مملکت ما اینجوری است که هرکس انتقاد درست میکند یا حرف حق را میزند، با استقبال مردم مواجه میشود و برای کریمی هم این اتفاق افتاده است. به فدراسیون هم توصیه میکنم حرفهای علی کریمی را بشنود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی