۰
سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روز دوم مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا ۲۰۱۸، سه‌شنبه اول اسفند ۹۶، ساعت ۱۹:۰۰، ورزشگاه حمد بن جاسم دوحه داور: محمدتقي الجعفري (سنگاپور)، كمك‌ها: لي تزو لينگ و روني كوه مين (سنگاپور)

السد قطر- پرسپوليس ايران/ جنگجوهای سرخ در پی فتح دوحه

 برتري در روز اول باعث شد تقابل دو تيم در روز دوم مرحله گروهي به فينالي زودرس در راه صدرنشيني تبديل شود. السد در خارج از خانه الوصل را از پيشرو برداشت و پرسپوليس هم در خانه، رقيب ازبك را گلباران كرد تا همانطور كه قابل پيشبيني بود اين دو تيم مدعيان اصلي صعود لقب بگيرند. اسوالدو فريرا و شاگردانش كه بعد از سالها درجا زدن در پليآف توانستند جواز صعود به مرحله گروهي ليگ قهرمانان را به صورت مستقيم دريافت كنند در حال حاضر به عنوان يكي از قدرتمندترين تيمهاي ليگ ستارگان با در اختيار داشتن كلكسيوني از ستارههاي دومليتي قطري و خارجي رؤياهاي زيادي در رقابتهاي آسيايي دارند كه صعود به جمع تيمهاي برتر ليگ قهرمانان يكي از اهداف آنهاست. حضور مردي به نام ژاوي در ميانه ميدان و همينطور بهره بردن از زوج الجزايري در خط حمله توأم شد با درخشش يك مدافع ايراني در ساختار تدافعي تا السد به تيمي كامل تبديل شود كه با ايدههاي پيرمرد پرتغالي و كاركشته روي نيمكت به كمتر تيمي باج بدهد. نقطه قوت السد را بايد در همان ميانه ميدان جستوجو كرد جايي كه مهندس ژاوي با حمايت همهجانبه تعدادي از مليپوشان قطري توانسته با آزادي عمل رهبري تيم را در دست بگيرد و زمينه برتري رؤساي دوحه را فراهم كند. پرسپوليس درست مثل ميزبان قطري در بهترين فرم و روزهاي خود راهي دوحه شده است تا گامي بلند در راه صعود و صدرنشيني بردارد. برانكو و شاگردان غيرقابل مهاري كه در اختيار دارد فرداشب در صورت فتح دوحه ديگر نگراني از بابت صعود نخواهند داشت چون برتري مقابل السد ميتواند نيمي از راه صعود را هموار كند. پرسپوليس كه همچون السد از نظر مهره كمبودي ندارد با بهره كامل از ظرفيتهاي فني و تاكتيكي موجود اين روزها تيمي جنگجو و جاهطلب در اختيار دارد كه مهار آنها كار هر تيمي نخواهد بود. از خط دفاع گرفته تا خط مياني و تهاجمي تفكرات تاكتيكي پروفسور كروات به خوبي پياده شده تا طرفداران اين تيم تنها به ديدن بردهاي تيم محبوبشان عادت كنند. برانكو با علم به اين واقعيت كه بازي با السد ميتواند تفاوتهاي آشكاري با تمام بازيهاي قبلي داشته باشد فرداشب در دوحه كمي جنبه احتياط را نيز چاشني كار شاگردانش خواهد كرد تا غافلگير نشوند و با حوصله برنامههاي تاكتيكي خود را در زمين مسابقه پياده كنند. حال با اين تفاسير و شرايط مناسبي كه هر دو تيم براي اين بازي دارند بايد منتظر ماند و ديد در شطرنج مربيان كروات و پرتغالي در ورزشگاه زيباي حمد بن جاسم خنده بر لب برانكو خواهد نشست يا فريرا.
چهرهها
شايد در نگاه اول رويارويي مرتضي پورعليگنجي با پرسپوليسيها باعث شود همه از مدافع مليپوش ايراني به عنوان چهره نام ببرند اما حضور بازيكني به نام ژاوي ارناندس بدون هيچ شك و ترديدي نگاهها را به كاپيتان سابق بارسلونا و تيم ملي اسپانيا جلب ميكند. ژاوي به عنوان فرمانده السد در ميانه ميدان فرداشب جنگي ديدني با هافبكهاي پرسپوليس خواهد داشت كه همين امر ميتواند بر جذابيتهاي اين بازي بزرگ بيفزايد. ستاره اسپانيايي كه با وجود پا به سن گذاشتن همچنان يكي از باهوشترين و زيركترين فوتباليستهاي حال حاضر دنياست تنها به يك غفلت كوچك نياز دارد تا سرنوشت را رقم بزند.
علي عليپور درست مثل ليگ برتر در ليگ قهرمانان آسيا هم كار خود را با آقاي گلي استارت زد و دبل اين بازيكن مقابل حريف ازبك بيشتر از قبل نام او را بر سر زبانها انداخت. گلزن اول سرخپوشان كه حالا لقب مليپوش را نيز يدك ميكشد فرداشب در ورزشگاه زيباي حمد بن جاسم دوئلي تمام مازندراني با هماستاني خود در خط دفاع السد خواهد داشت؛ تقابل اين مهاجم با پورعلي گنجي! عليپور كه دوست ندارد فرصت طلايي آقاي گلي در آسيا و تضمين جايگاهش در فهرست تيم ملي را از دست بدهد به اميد شكست دادن مدافع هماستاني خود در السد به ميدان ميرود.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی