۰
سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امیر قلعه‌نویی اعتقاد دارد در زمان حضور در تیم استقلال می‌توانسته با این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

قلعه‌نویی:به روح مادرم، اخراجم مقابل سایپا ناحق بود

 به گزارش خبر ورزشی، امیر قلعهنویی درباره شکست ذوبآهن در نخستین دیدار خود در گروه B لیگ قهرمانان آسیا مقابل الدحیل در هفته گذشته، اظهار داشت: ابتدا ایام سوگواری حضرت زهرا (س) و سانحه سقوط هواپیما را به همه مردم ایران تسلیت میگویم. ما در بازی قبل مقابل الدحیل هم واقعاً تا دقیقه 70 خیلی خوب و حتی با نظمتر از بازی مقابل لوکوموتیو بازی کردیم. هنوز فرهنگ حرفهای در فوتبال ما حاکم نیست. آقای «تورس» یک زمانی گرانترین بازیکن لیگ جزیره بود، اما وقتی در فینال جام جهانی دقیقه 88 به زمین میرود و دقیقه 92 پارگی همستیرینگ پیدا میکند. او این نگرش را پیدا کرده که چه یک دقیقه و چه 90 دقیقه باید برود و تلاش کند. ما بازی قبلی مقابل الدحیل به تعویضها و اشتباهات فردیمان باختیم و این فرهنگ باید از فوتبال ما دور شود. ما یک مقدار فرهنگ حرفهای را باید در فوتبالمان حاکم کنیم.
وی که با برنامه «و اما ورزش» شبکه رادیویی جوان صحبت میکرد، با اشاره به پیروزی روز گذشته (دوشنبه) 2 بر صفر ذوبآهن مقابل لوکوموتیو ازبکستان، خاطرنشان کرد: مقابل لوکوموتیو واقعاً بچهها ما دویدند، با نظم بازی کردند، اشتباهات فردی نداشتیم و تنها تکبهتکی هم که داشتند، روی قدرت تاکتیکی و ضدحمله بود. به این سه امتیاز نیاز داشتیم و الان تازه به جدول برگشتیم و انشاءالله بتوانیم در بازیهای آینده با بردهایی که میآوریم، صعودمان را قطعی کنیم.
سرمربی تیم ذوبآهن در واکنش به اینکه «دو دیدار متوالی آینده ذوبآهن مقابل الوحده خیلی میتواند روی صعود این تیم از مرحله گروهی تأثیرگذار باشد»، تصریح کرد: شما اصل موضوع را گفتید، ما هم از دیروز به همین فکر میکنیم که اگر بتوانیم از این دو بازی بین چهار تا شش امتیاز بگیریم، شرایطمان در جدول خیلی بهتر خواهد شد.
قلعهنویی در پاسخ به دیگر سؤالی راجعبه اینکه «ذوبآهن میتواند از پس تیم الوحده بربیاید»، یادآور شد: حتماً همینطور است. الدحیل قبلاً دو تیم بوده و از نظر سرمایهگذاری جزو ثروتمندترین تیمهای غرب آسیاست. اگر نگرش حرفهای داشتیم و مقابل الدحیل هم شجاعتر بازی میکردیم، میتوانستیم به گلهای بعدی هم برسیم. دیروز هم در بازی تراکتورسازی مقابل الغرافه، دلم سوخت، چون آنها هم حقشان باخت نبود و یک بازی خیلی خوبی انجام دادند. در هر صورت، فوتبال مثل زندگی است و زود آدم را تنبیه میکند، در همان 90 دقیقه هم تنبیه میکند.
«چرا بازیکنانی مانند مرتضی تبریزی و حسینی بعضی روزها خوب بازی میکنند، اما بعضی وقتها دور از انتظار ظاهر میشوند؟»، وی در پاسخ به این سؤال گفت: در ابتدای صحبتم از فرهنگ حرفهای صحبت کردم. مثلاً یک بار از «مسی» پرسیدند که «از این همه مسابقه و تمرین خسته نشدی؟»، گفت که «نه، من عاشق کارم هستم». یک بازیکن در سطح مسی میگوید من عاشق کارم هستم. شما اگر نگاهت نسبت به فوتبال نگاه عاشقی باشد، نه نگاه شغلی، یقیناً این فراز و نشیبها کمتر خواهد شد. ما باید به سمتی برویم که فوتبالیستهای ما این گرایش را پیدا کنند که فوتبال را شغل ندانند، فوتبال عاشقی است، چون طرفداری که با این شرایط بد اقتصادی به ورزشگاه میآید، دوست دارد بازیکن را در شرایط خوب ببیند. رفتار آن بازیکن و نتیجه یک بازی میتواند سرنوشت خیلی جوان را تغییر بدهد. مخصوصاً در سطح تیمهای پرطرفداری مثل تراکتورسازی، ذوبآهن، سپاهان و استقلال. اگر این نگرش را پیدا کنیم، این فراز و نشیبها کمتر خواهد شد.
سرمربی تیم ذوبآهن روند پیشرفت لیگ قهرمانان آسیا در سال جاری را مناسب دانست و عنوان کرد: فوتبال در حال پیشرفت است؛ خصوصاً در قاره آسیا. برای اینکه اختلاف با اروپا و آفریقا زیاد است، مجبور شدند سرعت پیشرفت را بیشتر بکنند. نسبت به سالهای قبل مجبور شدند بازیها را با سرعت بیشتر و منظمتر برگزار کنند. قطر هم با توجه به اینکه میزبان جام جهانی است، با هزینههایی که میکند میخواهد خودش را به فوتبال روز دنیا نزدیک کند. لیگ قهرمانان آسیا نسبت به سالهای قبل پیشرفت داشته است، اما شما ببینید که همین مربی خارجی تراکتورسازی (ساغلام) از وقتکشی تیمهای عربی انتقاد میکند. جالب است وقتی که ما میگفتیم، خیلیها انتقاد میکردند. فوتبال آسیا پیشرفت میکند و همین که فوتبال غرب و شرق را جدا کردند، خیلی خوب است. ما خودمان با استقلال وقتی به جمع چهار تیم برتر آسیا رسیدیم، اگر این نوع بازیها بود، حتماً تا فینال هم میرفتیم. من یک رکورد زدم و تنها مربی هستم که با چهار تیم در لیگ قهرمانان شرکت کردم و این خودش خیلی است.
قلعهنویی ادامه داد: از دکتری که دعوت کردیم و از شب قبل بازی کارش را با ما شروع کرد، تشکر کنم. او خیلی به ما کمک کرد و شب قبل از بازی یک جلسه فقط با خود بازیکنان داشت. ما بعد از آن دو باخت، نیاز به چنین حرکاتی داشتیم. قرار است ایشان در ادامه هم به ما کمک کند.
وی در مورد صحنه اخراجش در دیدار مقابل سایپا و اعتراضاتش به داوری تصریح کرد: به روح مادرم اخراج من، ناحق بود. من فقط دو سه سوال دارم؛ چرا باید در بازی تیمهای دوم و سوم جدول ردهبندی دوربین نباشد؟ برای من جای تعجب است. مگر میشود؟ الان در فوتبال روز دنیا ویدئو چک وجود دارد. ما در فوتبال خودمان مشکلاتی داریم و در بازی بین تیمهای دوم و سوم جدول نگذاشتند دوربین بیایند. این بار سوم است که این داور (خورشیدی) به ضرر ما کار میکند. البته من شخصاً از این داور شکایت کردم و هم در کمیته اخلاق و هم در کمیته انضباطی پیگیر موضوع هستم. من پیش از این هم اخراج شدم، خودم هم به اشتباه خودم پی بردم، اما خدا را گواه میگیرم، به همین ایام عزیز میگویم که این اخراج ناحق بود. به تیم سایپا هم تبریک میگویم، اما میخواهیم فیلمهای قبل بازی را هم به کمیته اخلاق ببریم.
سرمربی تیم ذوبآهن در ادامه با اشاره به سقوط هواپیمای تهران - یاسوج گفت: دعا کنیم که سرنشینان این هواپیما و این حادثه تلخی سالم باشند. الان همه تلاش میکنند که این هواپیما را پیدا کنند. دعا کنید که دیگر در هیچجای دنیا و مخصوصاً ایران چنین اتفاقاتی نیفتد و ایران و ایرانی همیشه سربلند باشد.
قلعهنویی درباره پرداختیهای تیم ذوبآهن و وضعیت مالی این باشگاه، یادآور شد: پرداختی ما تاکنون 30 درصد بود، اما خود بچهها و بقیه میدانند که به مدیرعامل اعتماد کامل دارند. باشگاه ذوبآهن به واقع باشگاه فرهنگی، اخلاقی و ورزشی است و سال گذشته هم باشگاه اخلاق شده و الان هم جزو تیمهایی هستیم که کمترین کارت را گرفتیم. مطمئنم که پرداخت مطالبات هم انجام خواهد شد، حالا شاید یک مقدار دیر و زود شود. بازیکنان ذوبآهن همگی صنوات گذشتهشان را تسویه کردند، اما میخواهم از مدیرعامل کارخانه ذوبآهن، رئیس هیئت مدیره باشگاه و آقای آذری تشکر کنم و خواهش میکنم که یک مقدار پرداختیها را سرعت بدهند، چون ما شرایطمان در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا حساس است. قرار بود دو هفته قبل 10 درصد پرداختی داشته باشند، اما بازیکنان آنقدر به باشگاه اعتماد داشتند که توافق کردند 20 تا 30 درصد را بعداً یکجا بگیرند.
وی در پایان گفت: یک تشکر هم از تعداد تماشاگرانی که آمدند داشته باشند، آنها تماشاگران واقعی ذوبآهن بودند و حضورشان اندازه صد هزار نفر ارزش داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی