نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

همه چیز تا قبل و بعد از آن بیست دقیقه جهنمی برای تراکتور و سائلام، خوب پیش می‌رفت.

قلم شما| تراکتور، منهای بیست!

سمیه، مدافعی که طی ده دقیقه یک شب کابوسوار را برای پرشورها رقم زد از جایی معتبر با رزومه مورد قبول آمده بود. کیفیت این مدافع خارجی در تمرینات بهخوبی آنالیز و در جلسه فنی قبل از بازی برای استفاده از او اتفاق نظر حاصل شده بود.
اما در عمل همهچیز بر میگشت به شرایط تمرین و مسابقه و در این عرصه عدم تمرکز این مدافع کروات لحظات و شرایط را برای تراکتور سخت و تنگ کرد!

و اما ارطغرول سائلام مربیای نبود که بر یک نگرش غلط اصرار ورزد؛ تعویض زودهنگام! شرایط را نرمال کرد. با حضور مهدیزاده در دفاع راست ما نه مدافع وسط داشتیم نه مدافع راست اما با ورود ایرانپوریان حالا همهچیز سر جایش بود. بلافاصله بعد از تعویض اول تراکتور رفتهرفته عرصه را بر حریف تنگ کرد. شکلگیری کارهای ترکیبی در جناح راست با زوج ایرانپوریان - مطهری و سرکشی مدام ابراهیمی به این نقطه که هندسه مثلثی را برای کارهای هجومی شکل میداد و خلاقیتها و دریبلهای ویرانگر پهلوان در جناح چپ با حمایتهای شربتی و ارسالهای بلند این بازیکن توام با پاسهای کوتاه و تو در مهدیپور به پاسهای مورب و بلند کیانی ختم میشد تا تراکتور بارها و بارها در موقعیت گلزنی قرار گیرد. اما به نظر هنوز یک جای کار برای تراکتور میلنگید. در ادامه ورود اسماعیلیفر و سپس آزادی کاملا کفه ترازو را در شکل و ماهیت بازی اما نه در نتیجه به سود تراکتور تغییر داد. در این میان حالا مانعی بهنام یوسف حسن علی (الدعایه) دروازهبان الغرافه وجود داشت؛ گلری ذخیره و دوم با سوپرسیوهای معجزهآسا!

در اختیار داشتن ۶۶٫۳ از زمانهای بازی در مقابل ۳۳٫۷ و تعداد پاس ۵۶۸ در برابر ۲۹۷ با استانداردهای فوتبال روز اروپا میخواند و اما تفاوت اساسی در جایی دیگر بود؛ از ۱۹ شوت تراکتور ۶ ضربه به دروازه نواخته شد این در حالی است که الغرافه با ۱۱ شلیک، همان تعداد بار یعنی ۶ ضریه منجر به ۳ گل داشت. این آمار به آمار بازی با الهلال و همچنین نتیجه آن بازی هم نزدیک بود. رسیدن به مرز ۸۰۰ پاس در لیگ برتر و ۶۰۰ پاس در لیگ آسیا اتفاقی جدید در فوتبال ایران بهحساب میآید اما در این بخش نیز تفاوت در زمان اجرا و تایم تلف شده برای این شکل از بازی است که بهنظر احتیاج به کار بیشتری دارد.

مسلم آنکه تراکتور با سائلام در شکل بازی پیشرفت و در حال نزدیک شدن به استانداردهای روز اروپاست اما در ماهیت به سبب نگرش غیرحرفهای بازیکنانی که در این دوره «گذر» قرار گرفتهاند، دارای مشکلاتی است. فراز و نشیب بازیکنان و عدم تمرکز لحظهای گریبان تراکتور را رها نمیکند.

رسیدن به درک متقابل و شناخت عمیقتر از یکدیگر، بازیکنان و کادر فنی را در شرایط بهتری قرار میدهد. سائلام بلافاصله بعد از بازی اول در مقابل سیاهجامگان به شناخت زودهنگامی از شرایط بازی در لیگ برتر رسید و هم او که باید، بعد از دو بازی در لیگ قهرمانی آسیا با تجزیه و نگرشی جدید و عمیق، همه را به خود «امیدوار» نگه دارد.

* ارسالی از یعقوب وطنی، مدیر آکادمی تراکتورسازی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی