۰
پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

صلح عادلانه، دستیابی به صلح و رعایت حقوق بشر، عدالت بین نسل‌ها، قوم‌ها، دین‌ها و نژادها و حفظ کرامت انسانی و جلوگیری از تجاوز و اشغال و انتخاب دموکراسی برای رسیدن به اهداف والای بشریت.

 امروزه بشر و جامعه انسانی به دلیل تنوع و تکثر تهدیدها به ناچار به راهها و روشهایی متوسل میشوند که شرایط را برای صلح سختتر میکند. تروریسم و سلطهجوییهای سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی، فقر، بیماری، جنگ و کشتار افراد بیگناه به ویژه غیرنظامیان از مهمترین تهدیدهایی هستند که حیات بشریت را نشانه رفته و روز به روز بر ابعاد این تهدیدها به زیان پیشرفت بشریت و ارزشهای بشری افزوده میشود و هزاران آواره در مرزهای بسته مجبور به مرگ ناخواسته میشوند.

در چنین روزگاری ورزش به عنوان یک ابزار صلح و عامل گردهمایی انسانها توانسته به دور از رنگ و نژاد و مسلکهای مختلف به باورهای نزدیک صلح دست یابد. المپیک و منشور آن با شعار برابری انسانها به دنبال آرمانهای حقیقی آنهاست. ورزش و المپیک به عنوان مخرج مشترک بشر نامیده شده اما سوءاستفادههای سیاسی فراوانی از آن صورت گرفته است. در همین کنفدراسیون فوتبال قاره آسیا، عربستان به دلیل تقبل مخارج کلان AFC دارد بهرهبرداری سیاسی انجام میدهد. ورزش ما، کمیته ملی المپیک ما که خوشبختانه در رأس آن یک شخصیت سیاسی و فرهنگی قرار گرفته است، قادر است گره مشکلات ورزشی که متأثر از جریانات سیاسی است را باز کند. کمیته ملی المپیک با ارائه طرحی نو برای مقابله با رژیم اشغالگر که ماهیت تجاوزگرانه آن بر تمام جهانیان به اثبات رسیده است، قادر است این قبح و بنبست ورزشی را باز کند اما از این تاریخ با مشکلات زیادی روبهرو خواهیم شد. بدیهی است ورزش خود را در تمام رشتهها نیز نمیتوانیم تعطیل کنیم و این جمعیت عظیم ورزشکاران را به میادین بینالمللی نفرستیم. خودمان را در دایره دگماتیسم یک تصمیم قدیمی قرار ندهیم و در فکر تازه خود راه مبارزه را باز بگذاریم اما به سوی تصمیم منطقی و منطبق با شرایط روز برویم. ما و ورزشکاران چشم به راه مسئولان ورزشی و مردان وزارت امور خارجه و نمایندگان مجلس هستیم تا افقهای سالم ورزش را به روی نسل امروز خود بازتر کنیم، همین!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی