۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نفت مسجد سلیمان در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور صدرنشین است و شانس زیادی برای صعود به لیگ برتر دارد.

مصوبه بد مجلس دامان نفت مسجد سلیمان را هم می گیرد

به گزارش خبر ورزشی، این تیم در صورت صعود به لیگ برتر دیگر نمی تواند از وزارت نفت به صورت مستقیم بودجه بگیرد و باید هزینه های جاری اش را از طریق اسپانسر تامین کند! همان طور که پیش تر این تیم بعد از صعود به لیگ برتر با چالش مالی مواجه شد و در نهایت به دسته اول سقوط کرد.
در این بین ایرادی به وزارت نفت وارد نیست چرا که مصوبه مجلس هزینه برای ورزش حرفه ای را برای وزارت نفت ممنوع کرده و اگر وزارتخانه بخواهد در لیگ برتر هزینه کند با تذکر سازمان بازرسی کل کشور مواجه خواهد شد.
دقیقا به همین خاطر بود که وزارت نفت نتوانست برای نفت تهران هزینه کند و این تیم از دست رفت! و این مشکل تازه برای تیم صنعت نفت آبادان هم به وجود آمده و تیم پارس جنوبی جم هم با چالش جدی برای تامین هزینه ها مواجه شده است.
باشگاه ها در ایران حق پخش نمی گیرند که حق طبیعی اشان است و زورشان هم به سازمان صدا و سیما نمی رسد. از سویی به باشگاه ها برای ساختن استادیوم وام داده نمی شود و تبلیغات محیطی و بلیط فروشی هم به دست آنها نیست. از سویی مجلس هم چنین مصوبه ای را صادر کرده تا همه باشگاه های  ما تبدیل به باشگاه های ورشکسته و بدهکار شوند چون ارگان های دولتی حق هزینه برای ورزش حرفه ای ندارند!
از همه بدتر ورزش حرفه ای در این مصوبه تیم در لیگ برتر فوتبال تعریف شده است و هزینه در لیگ یک و سایر ورزش ها بدون اشکال است!
یک سوال می خواهیم از نمایندگان محترم مجلس بپرسیم. هزینه برای ورزش حرفه ای چه اشکالی دارد که ارگان های دولتی منع شده اند؟ هزینه برای نفت مسجد سلیمان، نفت تهران، پارس جنوبی جم، صنعت نفت آبادان چه اشکالی دارد؟ هزینه برای این تیم ها هزینه برای شادی مردم است. در آبادان مردم صنعت نفت را دوست دارند و این تیم بخشی از هویت آنهاست. در مسجد سیلمان مردم به تیم عشق می ورزند و برای حضور این تیم در لیگ برتر لحظه شماری می کنند.
جالب است در همه ممالک می گویند ورزش بهترین سلاح برای مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی است اما اینجا مصوبه ای  وضع می شود که وزارت خانه های دولتی نتوانند برای فوتبال حرفه ای هزینه کنند در حالی که هزینه برای فوتبال حرفه ای عیان است و باعث شادی مردم می شود و فوتبال باشگاهی و فوتبال ملی رشد می کند.
این ها در حالی است که خبر اختلاس حتی در شرکت نفت هم مخابره شده است. اعدادی مطرح شده که می شود با آنها بیش از یک دهه چنین تیم هایی را اداره کرد.
امیدواریم در آینده ای نزدیک این مصوبه بد از سوی نمایندگان مجلس اصلاح شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی