نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم فوتبال پیکان می‌گوید که در خیلی تیم‌ها کلنگ کاری را زده، اما روبان آن را یک نفر دیگر قیچی کرده است، اتفاقی که دوست ندارد در پیکان هم رخ بدهد.

جلالی: اختلاف امتیاز زیاد پرسپولیس ۲ عامل دارد

مجید جلالی در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص وضعیت پیکان در فصل جاری که پنج هفته مانده به پایان لیگ برتر این تیم جزو مدعیان کسب سهمیه آسیاست و نوسانی که در طول فصل داشته، گفت: ما در شروع فصل چالشهایی داشتیم که وضعیت تیممان به مرور بهتر شد و هرچقدر به جلو حرکت کردیم، بازیکنان خودشان را در یک قالب تیمی بهتر اثبات کردند. در نیمفصل اول دوره خوبی داشتیم، اما این بار دچار چالشهایی ذهنی شدیم که با توجه به حاشیههایی که بود، این چالشها به وجود آمد.

صرفاً فشار ذهنی باعث شد مدتی نتیجه نگیریم
وی با اشاره به طلسم تیمش که 10 هفته بدون پیروزی بود تا بالاخره مقابل فولاد به پیروزی رسید، اظهار داشت: ما 10 بازی بدون پیروزی بودیم، با وجود اینکه عملکرد خوبی داشتیم و بازیهای خوبی انجام میدادیم. دلیل این اتفاق صرفاً فشار ذهنی بود که باعث میشد موقعیتهایی را که داریم، از دست بدهیم و حتی ما در دو بازی دقایق آخر پنالتی به دست آوردیم که پنالتی را هم از دست میدادیم. در بازی با پارس جنوبی و نفت تهران این اتفاق رخ داد و ما پنالتی را در دقایق پایانی از دست دادیم. با توجه به این چالش ذهنی، سعی کردم بازیکنان را از نظر ذهنی آماده کنم و از این فشار خارج شویم.

بازیکنانم میگفتند بدشانسی میآوریم، به آنها گفتم هویت شانس را تعریف کنند
سرمربی تیم فوتبال پیکان یادآور شد: بچهها بعد از بازیها مدام میگفتند ما بدشانسی میآوریم و من هم میگفتم دلیل شما را قبول میکنم، اما قبل از اینکه قبول کنم هویت شانس را برای من تعریف کنید و بعد بگویید بدشانسی عامل از دست دادن موقعیتها میشود. ما اگر اینطور بگوییم که بدشانسی میآوریم، یعنی مسئولیت را از خودمان سلب کردهایم و دیگر نباید تلاش کنیم. به همین دلیل سعی کردم بچهها را به تلاش بیشتر متقاعد کنم و چیزی که باعث بهتر شدن کار شد، این بود که بازیکنان خودشان را به پیشرفت بیشتر متعهد دانستند. جوانهای خوبی هم به جمعمان اضافه کردیم که خودشان را به تیم رساندند، اما میتوانم بگویم بیشتر از هر چیز از نظر روحی و ذهنی تیممان بهتر شد که در کنار آن از نظر فوتبالی هم پیشرفتهایی داشتیم.

دوست ندارم بچهها زیر فشار ذهنی بروند
جلالی در خصوص اینکه پنج هفته به پایان لیگ برتر مانده و در حالی که تیمش باید بازی به بازی پیش برود، اما دو بازی مستقیم با استقلال و سایپا دارد که رقبای پیکانیها برای کسب سهمیه هستند، گفت: اصل موضوع همین است که اگر بیاییم و کلی فکر کنیم و از حالا تمام بازیها را در نظر بگیریم، تیممان را زیر فشار میبریم. اصلاً دوست ندارم بچهها زیر فشار ذهنی بروند و به همین دلیل هر دیداری که داریم فقط روی همان بازی متمرکز میشویم. اصلاً اینطور فکر میکنیم که در کل فصل همین یک بازی را داریم و آنالیز، تفکرات، ذهنیت و تمرکزمان را روی همان بازی میگذاریم. بازی بعدی ما هم با سپاهان در تهران است که تا 11 فروردین 97 برای این بازی فرصت داریم. سعی میکنیم از زمانی که تمریناتمان را برای این بازی شروع کردیم، اطلاعاتمان را در مورد بازی با سپاهان بالا ببریم و تمرکزمان روی این بازی باشد که همین مسئله میتواند عامل موفقیت ما در بازیهای بعدی هم باشد.

اختلاف زیاد امتیاز پرسپولیس با سایر تیمها به دو عامل برمیگردد
وی در پاسخ به این سؤال که عامل اختلاف امتیاز زیاد پرسپولیس با دیگر تیمها و رقابت فشرده بالای جدول برای کسب سهمیه چیست و آیا این موضوع نشاندهنده بالا رفتن کیفیت لیگ است یا سایر تیمها کیفیت لازم را برای رقابت قهرمانی با پرسپولیس نداشتند، اظهار داشت: تیمها در لیگ این فصل از نظر کیفیتی واقعاً بهتر شدهاند و حتی وقتی با مشکیپوشان هم که انتهای جدول است بازی میکنید، در بسیاری از دقایق بازی تحت تأثیر عملکرد این تیم هستید. تیمهای دیگر هم شرایطشان به همین شکل است و نسبت به سالهای گذشته تیمها خیلی بهتر شدهاند. همین مسئله باعث شده امتیازها به شکلی که هست، بین تیمها تقسیم شود. با این حال دو عامل همیشه تیمها را از یکدیگر تفکیک میکند و اگر میبینید پرسپولیس با این اختلاف امتیاز صدرنشین جدول است و مشکیپوشان با آن اختلاف امتیاز در قعر جدول، به این دو عامل باز میگردد. پرسپولیس و مشکیپوشان دو نمونه خوب هستند تا این دو عامل را تحلیل کنیم.

شرایط خوب ما در جدول به دلیل ثبات و آرامش تیمی بوده است
سرمربی تیم فوتبال پیکان ادامه داد: دو عاملی که در عملکرد تیمها تأثیر میگذارد، ثبات به همراه اعتماد و آرامش است. پرسپولیسیها یک مربی آوردهاند که به او اختیار داده و اعتماد کردهاند و حتی روزی که برانکو گفت بهترین بازیکن تیمش را نمیخواهد، همه اعتماد کردند و دیدید که چه نتیجهای هم از این اعتماد گرفتند. این درست که پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد، اما چند تیم در لیگ هستند که از نظر بازیکن کمتر از پرسپولیس نیستند و این ثبات مجموعه پرسپولیس بوده که آنها را با همه تیمها متفاوت کرده است. به لحاظ مدیریتی، کادرفنی، بازیکن، هوادار و حتی آرامش درون تیمی، پرسپولیس تیمی بوده که ثبات داشته  است و وقتی مجموعهای به مربیاش اینچنین اعتماد میکند، نتیجه هم میگیرد. وقتی قرارداد مربی نیمفصل تمدید شده، همین مسئله آرامش را به تیم تزریق میکند و نمونهای که در انتهای جدول است، این مسائل را ندارد که به نظرم اگر اعتماد و آرامش در تیم مشکیپوشان هم بود، میتوانست حتی در نیمه جدول باشد. اگر وضعیت تیم ما در جدول با وجود نوساناتی که داشتیم، خوب است، به همین دو عامل باز میگردد. باشگاه ما طوری رفتار کرد که تیم به ثبات رسید و سپس راههایی را رفت که آرامش بر تیم حاکم شد. این آرامش هم 10، 15 درصد دست مربی است و بقیه به مدیریت باشگاه باز میگردد که خوشبختانه در باشگاه ما آرامش وجود دارد.

در تیمهایی شب به توافق رسیدیم، صبح اتفاق دیگری رخ داد
جلالی در واکنش به این مسئله که مدیران باشگاه پیکان گفته بودند از کادرفنی برنامه سه ساله خواستهاند و آیا برای سال سوم صحبتی برای تمدید قرارداد شده است یا نه، تصریح کرد: بله، صحبتهایی داشتیم، اما فوتبال همیشه غیرقابل پیشبینی است. خودم در تیمهایی بودم یا با تیمهایی مذاکره کردم که همان شب صحبت کردیم، به همه توافقات هم رسیدیم، اما فردا صبح یک اتفاق دیگر رخ داد. برای همین است که میگویم مسئولان پرسپولیس قرارداد مربیشان را در نیمفصل تمدید و اقداماتی کردند تا به تیم آرامش دهند. با این حال ما صحبتهای خوبی انجام دادهایم، اما اقدامات رسمی نداشتیم.

در خیلی تیمها کلنگ کار را زدم، اما روبان را یک نفر دیگر قیچی کرد
وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به پیشنهادهایی که دارد اگر پیکانیها اقدام رسمی برای تمدید قراردادش نکنند با تیمهای دیگر مذاکره خواهد کرد یا نه، گفت: بههرحال پیشنهادهایی هست و صحبتهایی وجود دارد، اما با توجه به اقداماتی که در تیم پیکان انجام دادهام، اولویتهایی دارم. در خیلی تیمها کلنگ کار را زدهام، اما روبان را یک نفر دیگر قیچی کرده است و دوست دارم در پیکان چنین اتفاقی تکرار نشود. با این حال همه چیز دست من نیست و فقط یک قسمت از این پروژه هستم که با این شرایط باید کمی صبر کنیم تا ببینیم چه میشود. من هم یک مربی حرفهای هستم و اگر ببینم در عمل اتفاقی رخ نمیدهد، مجبور هستم به پیشنهادهای دیگر هم فکر کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی