۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حمید استیلی پیشکسوت پرسپولیس گفت:نباید بازی‌های خوب پرسپولیس با برانکو را فراموش کرد.

استیلی: اگر مسلمان مشکل غیرفوتبالی دارد، حتی نباید روی نیمکت بنشیند

به گزارش خبر ورزشی، حمید استیلی، سرمربی سابق پرسپولیس، معتقد است که نباید شکست پرسپولیس در شهرآورد تهران باعث شود تا نتایج و بازیهای خوب این تیم با برانکو ایوانکوویچ نادیده گرفته شود.

پاسهای اشتباه

استیلی درخصوص شکست پرسپولیس در شهرآورد تهران گفت: ما یک نیمه ضعیف از پرسپولیس دیدیم که تعداد پاسهای اشتباه بازیکنان بسیار زیاد بود. دلیل این پاسهای اشتباه، استرس بازیکنان و فشاری بود که استقلال به پرسپولیس وارد میکرد. استقلال بهتر از پرسپولیس بود و میانه زمین را هم در اختیار داشت.

تغییر پُست بازیکنان

او ادامه داد: پرسپولیس در این دو سال با سیستم 2-4-4 لوزی بازی کرد ولی بعد از باخت به الهلال، برانکو تصمیم گرفت از 2 هافبک دفاعی استفاده کند. در این بازی اما سیستم و چیدمان پرسپولیس تغییر کرد و این تغییر باعث شد تا پست برخی از بازیکنان از جمله احمدزاده، امیری و رسن تغییر کند. این موضوع هم در بازی پرسپولیس تأثیر منفی گذاشت و این در حالی است که بازیکنانی مثل منشا و محرمی هم بیرون مانده بودند.

از دست دادن میانه زمین

استیلی در قسمت دیگری از حرفهایش تأکید کرد: بعد از تعویضهای پرسپولیس، این تیم جریان بازی را در اختیار گرفت ولی نتوانست موقعیت مهمی روی دروازه استقلال خلق کند. پرسپولیس میانه زمین را به استقلال داد و تعویضهای برانکو هم برای در اختیار گرفتن میانه زمین بود. این تیم روی ارسال از کنارهها، ضربات ایستگاهی و پاسهای عمقی موفق نبود و استقلال هم خیلی فشرده دفاع میکرد. وقتی تیمی نیاز به حمله و گل زدن دارد، ناخودآگاه به بازیکن بازیساز و خلاق احتیاج پیدا میکند. در این بازی محسن مسلمان بیرون بود ولی در استقلال بازیکنانی مثل شجاعیان یا جپاروف چندبار پاسهای خطرناک دادند.

نیمکتنشینی مسلمان

استیلی با اشاره به نیمکتنشینی محسن مسلمان گفت: از مسلمان نمیتوان ایراد فنی گرفت، وقتی او بازی میکرد همه دیدیم که عملکرد خوبی داشت ولی نمیدانم چه اتفاقی افتاد که او نیمکتنشین شد. اگر مسلمان مشکل غیرفوتبالی دارد، حتی نباید روی نیمکت هم بنشیند. به هر حال سرمربی در مورد بازیکنان تصمیمگیرنده است و ما نمیدانیم چرا برانکو تصمیم به نیمکتنشین کردن مسلمان گرفته است.

ماجرای ربیعخواه

وی در مورد استفاده کردن از ربیعخواه و اینکه برخی معتقدند برانکو دنبال لج کردن است، گفت: اینکه برخی بازی نمیکنند و برخی بازی میکنند، فقط به تصمیم سرمربی مربوط میشود. به هر حال ربیعخواه خواستههای برانکو را در زمین پیاده میکند، شاید او تماشاگرپسند بازی نمیکند ولی کاملاً در اختیار تیم است.

دستاوردهای برانکو

استیلی در مورد اینکه برخی معتقدند پرسپولیس نباید در وسط فصل اقدام به تمدید قرارداد برانکو میکرد، گفت: این اتفاق رخ داد و حالا چه فایده دارد بخواهیم در این مورد صحبت کنیم. برانکو در این سه سال نتایج خوبی با پرسپولیس گرفت و سبک بازی این تیم را تغییر داد. ما نباید دستاوردها و بازیهای خوب پرسپولیس با برانکو را فراموش کنیم. پرسپولیس امسال چند بازی بد مقابل السد، الهلال و استقلال انجام داد که این هم در فوتبال طبیعی است.

حمایت هواداران

وی در پایان حرفهایش گفت: پرسپولیس قهرمان لیگ است و شهرآورد رفت را هم برد. این تیم در حال حاضر نیاز به حمایت هواداران دارد و بازیهای لیگ قهرمانان آسیا هم در پیش است. از بازیکنان هم میخواهم که جانشان را برای تیم بگذارند تا پرسپولیس دوباره نتیجه بگیرد. شاید قهرمانی زودهنگام تا حدودی شادابی را از تیم گرفت ولی پرسپولیس در آسیا دوباره باید خودش را نشان دهد. 
 

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی