۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روز سوم مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا 2018، سه‌شنبه 15 اسفند 96، ساعت 18:50، ورزشگاه هزا بن زائد داور: اميربن يعقوب (مالزي) كمك‌ها: ياسر بن محمد و محمد بن زين العابدين(مالزي)

العين امارات – استقلال تهران/ بفرماييد انتقام

به گزارش خبرورزشی،سه سال همكاري با العين به عنوان سرمربي باعث شده وينفرد شفر سرشناسترين چهره استقلال در مصاف امشب با اين تيم اماراتي باشد، چهرهاي كه در ميان طرفداران بنفشها به «شير پير» معروف است در حالي شاگردانش را به ورزشگاه زيباي هزا بن زائد برده كه در وهله نخست همه طرفداران استقلال در انتظار گرفتن انتقام شكست سنگين و تراژديك چند ماه پيش مقابل العين هستند. استقلال آخرين بار مقابل حريف اماراتي با نتيجه 6 بر یک به بنفشها باخت تا منصوريان از همان روز صندليهاي مربيگرياش در تيم محبوب پايتخت سست و در نهايت جاي خود را به پيرمرد آلماني بدهد. شفر تيم ورشكسته و پر از بحران استقلال را در كمتر از چند ماه به تيمي قابل احترام و مدعي تبديل كرد تا جايي كه بعد از صدرنشيني در گروه مرگ آسيا با برتري مقابل الهلال برد مقابل رقيب ديرينه در بزرگترين شهرآورد فوتبالي آسيا هم از راه رسيد تا شفر و شاگردانش با اعتماد به نفس بالا براي گرفتن انتقام راهي ابوظبي شوند. متوقف كردن الريان در دوحه و شكست دادن نايبقهرمان آسيا در مسقط نشان داد كه استقلال شفر حرفهاي زيادي براي گفتن در گروه مرگ آسيا دارد به همين خاطر با بالا رفتن سطح انتظارات از اين تيم همه منتظر نمايش متفاوت ديگري از آبيها اين بار مقابل حريفي هستند كه در آخرين دوئل تلخترين خاطره ممكن را در آسيا به ثبت رسانده است. صدرنشين ليگ امارات كه همچون استقلال در بازيهاي قبلي خود در اين كشور به هيچ تيمي رحم نكرده است در شهرآورد ابوظبي مقابل الوحده با درخشش ستارههاي خارجي خود جشنوارهاي از گل به راه انداخت تا نشان دهد حرفهاي زيادي براي گفتن دارد. ماميچ كروات كه اين فصل هنوز طعم برد در آسيا را نچشيده اين روزها با شايعات زيادي پيرامون آينده خود روي نيمكت العين مواجه است از همينرو چشم به برتري دوباره مقابل استقلال دوخته تا نه تنها به تمامي شايعات جانشيني رامون دياز پايان دهد بلكه زمينه صدرنشيني بنفشها در گروه مرگ را نيز فراهم كند كه بايد منتظر ماند و ديد او ميتواند به آنچه شاهزادههاي العيني انتظار دارند، برسد يا اينكه خود را براي وداعي تلخ با اين تيم آماده ميكند. العين با در اختيار داشتن ستارههاي گرانقيمت در حال حاضر بهترين خط آتش امارات را در اختيار دارد از همينرو پيشبيني ميشود جنگ اين ستارهها با ساختار تدافعي استقلال سرنوشت بازي را رقم بزند.

چهرهها

العين به قدري مهرههاي سرشناس در اختيار دارد كه انتخاب يكي از آنها به عنوان چهره اصلي كمي دشوار است اما با اين وجود حضور عمر عبدالرحمان به عنوان كاپيتان همه نگاهها را به مرد سال 2016 آسيا معطوف ميكند. عموري كه اين روزها پروسه تمديد قراردادش با العين به جنجال بزرگي تبديل شده است به عنوان قلب تپنده اين تيم در ميانه ميدان بازيساز اصلي قلمداد ميشود تا جايي كه در تراژدي شكست سنگين استقلال در فصل گذشته عموري نقش پررنگي ايفا كرد.

مامه بابا تيام مهاجم سيهچرده و گرانقيمت استقلال امشب همچنان چهره اصلي اين تيم خواهد بود. اين بازيكن در سه بازي گذشته به خصوص مقابل پرسپوليس در شهرآورد پايتخت تمامي انتظارات را برآورده كرد تا بدون اينكه كسي به قيمت و هزينه بالاي جذب او اشارهاي داشته باشد به تعريف و تمجيد از تواناييهايش بپردازد. تيام كه انگيزههاي زيادي براي ادامه درخشش در تركيب استقلال دارد امشب به عنوان مهاجم نوك آبيها وظيفه سنگيني براي باز كردن دروازه ميزبان روي دوش خواهد داشت.

در حاشيه

*العين طي دو سال گذشته به هيچ عنوان شكستي در خانه نداشته تا ركورد شكست ناپذيري بنفشها در هزا بن زائد به نقطه اتكايي براي طرفداران اين تيم در رقابتهاي ليگ قهرمانان تبديل شود، ركوردي كه استقلاليها امشب ميتوانند براي شكستن آن تلاش كنند.

*آخرين مصاف دو تيم به خردادماه گذشته برميگردد؛ جايي كه استقلال با هدايت منصوريان يكي از سنگينترين شکستهاي تاريخ خود در آسيا را با نتيجه 6 بر یک متحمل شد تا تراژدي بزرگي رقم بخورد. حالا بعد از چندماه آبيها در شرايطي كه تغييرات زيادي نسبت به آن تيم داشتند به دنبال گرفتن انتقام هستند.

*در تركيب العين به خصوص در جمع بازيكنان خارجي شاهد سه تغيير بزرگ هستيم جايي كه سران متمول اين باشگاه مدافع ژاپني، مهاجم سوئدي و مصري را جايگزين بازيكن كرهاي و مهاجمان عربستاني و بوركينافاسويي خود كردند تا با قدرت تهاجمي بيشتري به ميدان بروند.

*زوران ماميچ سرمربي العين يكي از دوستان نزديك برانكو ايوانكوويچ سرمربي كروات پرسپوليس است. شفر كه چند روز قبل در جدال بزرگ پايتخت ايران به خوبي از عهده پروفسور برآمد حالا بدش نميآيد از عهده رفيق برانكو در نيمكت العين هم بربيايد.

*طي روزهاي گذشته كمپينهاي متعددي در محافل فوتبالي امارات و شهر ابوظبي به راه افتاده تا سكوهاي ورزشگاه زيباي هزا بن زائد امروز پر از تماشاگر شود. حتي در اين راه ستارههاي العين نيز بيكار ننشسته و در مصاحبههاي مختلف خواستار استقبال از بازي امشب بيشتر از بازي با الوحده در ابتداي هفته شدند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی