نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جلوگيري از تعليق و محروميت ورزش، بحثِ روز و موضوعِ اول ورزش ايران است.

هم FIFA تصميمِ سياسی می‌گيرد، هم IOC

به گزارش خبرورزشی، در همين رابطه مسئولان وزارت ورزش و نمايندگان عضو فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي به منظور بررسي و يافتن راه حلي مناسب براي برطرف ساختن مشكل ورزش كشورمان در مجامع بينالمللي تشكيل جلسه دادند. متأسفانه بعضي تصميمات و اقدامات ضعيف و غلط، شرايطي را به ورزش ما تحميل كرده كه الان تيمهاي فوتبال كشورمان نه تنها اجازه ميزباني از تيمهاي وهابي را ندارند بلكه حتي اجازه انتخاب شهري به عنوان ميزبان ثالث به جاي خود را نيز ندارند!

با عنايت به همين سوابق، از عزيزاني كه با برگزاري جلسات متعدد و براي كمك به ورزش، آستين همت و بزرگواري بالا زدهاند، استدعا دارد قهرمانان و مسئولان سياسي آشنا به ورزش كه از نزديك با مشكلات مشابه دست و پنجه نرم كردند و نظراتشان ميتواند در اتخاذ تصميماتِ مهم، راهگشا، مفيد و مؤثر باشد، نظير سيدمصطفي هاشميطبا، حسن غفوريفرد، سعيد فائقي، حميد آصفي، رسول خادم، امير خادم، هادي ساعي، عليرضا دبير، سردار درخشان و... را براي حضور در جلسات بررسي و تصميمگيري دعوت كنيد و با شنيدن پيشنهادات، راهكارهاي ورزشي و سياسي آنها و مد نظر داشتن در جمعبندي نهايي، با دلايل و مستنداتي محكم و چارهساز به مصاف بهانهجوييهاي مجامع بينالمللي ورزشي برويد.

به رغم ادعاي پرطمطراق و دهان پُركن «جدايي سياست از ورزش» مجامع بينالمللي ورزشي كه گوشِ فلك را كَر كرده، متأسفانه يا خوشبختانه هم فدراسيون جهاني فوتبال FIFA و هم كميته بينالمللي المپيك IOC به عنوان بزرگترين، معتبرترين، مقتدرترين، بانفوذترين و متمولترين مجامع ورزشي دنيا، نه تنها سياسي تصميمگيري ميكنند بلكه با ارائه مستندات و دفاع پُرزور از يك پيشنهاد يا خواسته، هم به آن گردن نهاده و ميپذيرند، هم سالهاي سال آن را اجرا ميكنند. به عنوان نمونه بارز و علني ميتوان به ممانعت از حضور ورزشكاران رژيم اشغالگر قدس به عنوان يك رژيمِ جعلي و دروغين آسيايي، در بازيهاي آسيايي به عنوان المپيك قارهاي، زير نظر مستقيم كميته بينالمللي المپيك اشاره كرد. همچنين باید به ممانعت از حضور فوتبال اين رژيمِ جعلي در مسابقات فوتبال تمام ردهها، مقاطع و مناسبتها اعم از مسابقات جام باشگاههاي آسيا، جام ملتهايآسيا، انتخابي جام جهاني و... زير نظر مستقيم فدراسيون جهاني فوتبال اشاره كرد. اين جدا كردنِ رژيم اشغالگر قدس از ميادين، مسابقات و برنامههاي قاره كهن اگر سياسي نيست، پس چيست؟!

وقتي FIFA و IOC به عنوان مهمترين و معتبرترين مجامع ورزشي دنيا خودشان مجري اين تصميم و خواسته كشورهاي آسيايي هستند، چرا ما آنها را مجاب به جلوگيري از زورگويي در حقِ ورزشكاران كشورمان نكنيم؟!

با استناد به مصوبات و مقررات سازمان ملل يا ساير مجامع بينالمللي غيرورزشي، همانگونه كه اين رژيم جعلي را از فوتبال قاره كهن جدا كرده و به اروپا فرستاده يا از حضور در بازيهاي آسيايي محروم كرد، ميتوان سايه شوم و شرّ حضور نمايندگان آنها را از سرِ كشتيگيران، قهرمانان و مليپوشانِ ساير ورزشهاي كشورمان نيز برداشت. همتّي بايد مسئولانه و دلسوزانه، به دور از سهلانگاري يا اتهام زدن به رسول خادم با اين بهانه كه قصد زير پا نهادن خط قرمزهاي نظام را دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی