۰
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

داور مالزیایی در صحنه نمایش بن زاید با قبول نقش اول این دیدار، از شکست تیم العین جلوگیری کرد و مانع تکمیل نقشه انتقام استقلالی ها شد.

داور مالزیایی قدرتمندترین رقیب استقلال در گروه مرگ

استقلال که با سپردن سکان هدایت خود به پیرمرد با تجربه آلمانی در اواسط فصل جانی دوباره گرفت، در لیگ قهرمانان آسیا با تیم های قدرتمند غرب آسیا هم گروه شد. قرارگیری آبی پوشان تهرانی در گروه مرگ این رقابتها در ابتدا باعث نگرانی طرفداران این تیم شد، اما وینفرد شفر با پیاده سازی تاکتیک های خود در استقلال امید یک معجزه را در دل هوادران دریا دل استقلال زنده کرد.
استقلال در اولین گام خود به مصاف تیم الریان نماینده قطر رفت. آبی پوشان در این دیدار خارج از خانه نظم آلمانی و هوش و ذکاوت ایرانی خود را به رخ فوتبال آسیا کشیدند. دیداری که الریان برای فرار از شکست در خانه دست به هرکاری زد و سرانجام توانست در مقابل تیم آبی پوش ایران ۱ امتیاز بدست آورد.
در دومین دیدار این بار فینالیست دوره قبل رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا و یکی از قدرت های فوتبال عربستان که برای کسب قهرمانی در این دوره هزینه های بسیاری را متقبل شده بود، در مقابل شاگردان شفر صف آرایی کرد. استقلال در این دیدار نیز با ارائه یک بازی منظم فرصت چندانی به حریف خود نداد و توانست با تک گل تیام که به بازیکن الهلال برخورد کرد با ۳ امتیاز شیرین زمین مسابقه را ترک نماید.
اما دیدار سوم و آخرین دیدار دور رفت مرحله گروهی از دو دیدار دیگر متفاوت بود. دیداری که به خود رنگ انتقام گرفته بود. استادیومی که تلخ ترین شکست تاریخ استقلال در آسیا در آن رقم خورد این بار میزبان استقلالی به مراتب فراتر و آماده تر  از فصل گذشته بود. استادیوم هزاع بن زاید دیگر شاهد دیدار یک طرفه فصل قبل نبود. مردان شفر در این دیدار سربلند بودند و توانستند با یک بازی منطقی در مقابل حریف قدرتمند خود و در مقابل دیدگان طرفداران این تیم نمایشی بیشتر از حد انتظار ارئه دهند. همکاری اسماعیلی و تیام دو بار دروازه العین را گشود، اما تیم متمول اماراتی در این دیدار از حمایت خاص داور مالزیایی برخوردار بود.
نمایش قدرت استقلال در امارات با سد محکم داوری مواجه شد. یعقوب داور این دیدار دو پنالتی خارج از قوانین داوری را برای العین گرفت و هرچند که سنگربان استقلال سید حسین حسینی توانست با درخشش در پنالتی اول دست داور وتیم میزبان را از رسیدن به گل خالی بگذارد  اما پنالتی دقایق پایانی آب سردی بود بر نمایش فوق العاده شاگردان شفر در مقابل صدرنشین لیگ امارات. چیزی که می توان از این دیدار متوجه شد این است که داور نتیجه این مسابقه را از قبل مشخص کرده بود و استقلال توانست به درستی انتقام شکست فصل قبل  را در بن زاید بگیرد.
اکنون استقلال فرصت دارد با دو دیداری که در دور برگشت در استادیوم آزادی و با حمایت پرشور هوادارانش انجام خواهد شد، در قله گروه مرگ بایستد و خاطره سال ۲۰۱۳ و صعود از همین گروه و راه یابی به مرحله نیمه نهایی را برای هوادرانش زنده نماید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی