۰
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روز گذشته گزارشی با عنوان «سرنوشت غول پیکرها» منتشر شد که بازتاب‌های زیادی در رسانه‌های مختلف داشت.

بازگشت «مردان آهنین» به تلویزیون

به گزارش خبر ورزشی، این گزارش که مربوط به سرنوشت مسابقه مردان آهنین و قهرمانهای آن بود، چرایی تعطیلی این برنامه محبوب تلویزیونی در نوروز را در ٦سال گذشته در گفتوگو با ٣ قهرمان بررسی کرد. جالب اینکه بعد از انتشار این گزارش روز گذشته مسئولان صداوسیما و فدراسیون پرورش اندام از قطعی شدن تصمیم خود برای راهاندازی دوباره این مسابقه برای نوروز ٩٧ خبر دادند.

بازگشت مردان آهنین بعد از ٦ سال

درحالی که ورزشکاران فعال در رشته قویترین مردان نیز به برگزاری دوباره مسابقه مردان آهنین به شکل قدیمی خیلی امیدوار نبودند، روز گذشته قائم مقام شبکه سوم سیما خبر خوشی را در این رابطه داد: «همیشه طیف سنین جوان خواستار مسابقات است. به همین منظور شبکه سه سیما برای ایام نوروز سه مسابقه «زمانی برای خندیدن»، «جادوی صدا» و «مردان آهنین» را به روی آنتن میبرد.» این خبر خوش از زبان یکی از مسئولان صداوسیما برای افرادی بود که طرفدار پروپاقرص مسابقه مردان آهنین بودند. این برنامه که آخرین بار نوروز ٩١ روی آنتن رفته بود، بعد از ٦سال وقفه بار دیگر در ایام نوروز از طریق شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

رقابت ٢٤ نفر در شهرک سینمایی

بعد از جلسهای که روز گذشته برگزار و پخش مسابقه مردان آهنین از تلویزیون قطعی شد، فدراسیون پرورش اندام و بهویژه کمیته قویترین مردان کار را برای برگزاری این مسابقه در فرصت محدودی که تا پایانسال باقی مانده، آغاز کرد. مبنای حضور ورزشکاران در مسابقه مردان آهنین، رقابتهای کشوری قرار گرفته که ٤ و ٥ اسفندماه برگزار و ٢٢ نفر بهعنوان ورزشکاران برتر معرفی شدند. همچنین روز سهشنبه هفته جاری فراخوانی را برای داوطلبان شرکت در این مسابقه داد تا در تست شرکت کنند که فقط ٤ نفر در این تست حاضر شدند! از میان این ٤ نفر هم ٢ورزشکار برتر بعد از انجام تست به جمع نفرات قبلی اضافه شدند تا در مجموع مسابقه مردان آهنین نوروز ٩٧ با حضور ٢٤ورزشکار برگزار شود.

 خبری از چهرههای محبوب نیست

در میان ٢٤ نفری که برای مسابقه مردان آهنین نوروز ٩٧ انتخاب شدند، از ورزشکاران نام آشنایی که قبلا جزو چهرههای محبوب این برنامه تلویزیونی بودند، خبری نیست. افرادی چون برادران فاطمی، برادران قرایی، مجتبی ملکی، علی اسماعیلی و مسلم دارابی در مرحله انتخابی حاضر نشدند؛ اگرچه ممکن است ازسال آینده بار دیگر خودشان را برای این مسابقات آماده کنند. شاید مطرحترین ورزشکاران حاضر در این دوره محسن مسن آبادی و فرشید همتی باشند که قبلا نیز سابقه حضور در مسابقه مردان آهنین را داشتهاند.

خودنگاه: با چنگ و دندان مردان آهنین را حفظ کردیم

فرامرز خودنگاه، رئیس کمیته قویترین مردان فدراسیون پرورش اندام درباره صدور مجوز دوباره پخش مسابقه مردان آهنین میگوید: «باید از مسئولان صداوسیما تشکر کنم که در این زمینه با ما همکاری کرده و درنهایت مجوز پخش دوباره برنامه را صادر کردند. البته فدراسیون هم در این مدت پیگیر این برنامه بود و خدا را شکر درنهایت اتفاق خوبی رخ داد. مطمئنا بار دیگر مسابقه مردان آهنین با استقبال خوبی از سوی مردم در نوروز مواجه میشود. نخستین برنامه که امسال ضبط و پخش شود، از سالهای آینده میتوانیم با برنامهریزی بهتری رقابتها را برگزار کنیم.»

وی همچنین میافزاید: «٢ هفته تا زمان پخش این برنامه باقی مانده و وقت بسیار کمی برای برگزاری و ضبط مسابقه داریم. با این حال با همکاری ورزشکاران به صورت فشرده این کار را انجام میدهیم؛ اگرچه سخت است. مسابقات با همان نام مردان آهنین و در شهرک سینمایی ضبط خواهد شد. البته هنوز داوران و مجری برنامه مشخص نشدهاند. ما سعی کردیم آمادهترین و بهترینها در این دوره شرکت کنند و به نظرم آنهایی که الان ورزش حرفهای میکنند، در مسابقه امسال حضور دارند. بههرحال با توجه به اینکه تا بعدازظهر دیروز چیزی مشخص نبود، نمیتوانستیم بیش از این برای داوطلبان اطلاعرسانی کنیم.»

رئیس کمیته قویترین مردان درباره سطح مسابقه مردان آهنین نسبت به دورههای قبلی خاطرنشان میکند: «سطح مسابقات قطعا بالا خواهد بود چون ٢، ٣ نفر از ورزشکاران حاضر در این دوره سابقه قهرمانی در جهان را هم دارند. البته در دورههای قبلی نیز قهرمانهای خوبی مثل برادران فاطمی و قرایی حضور داشتند اما نفرات آماده فعلی هم قابل احترام هستند. به نظرم شاید از سال آینده ورزشکاران قدیمی هم بتوانند خودشان را آماده کنند و بار دیگر به مسابقات برگردند.»

خودنگاه در پایان درباره راهکارهای فدراسیون برای مقابله با حواشی احتمالی در مسابقه مردان آهنین میگوید: «همیشه صحبت ما این بوده ورزشکارانی که در این مسابقه حاضر میشوند، باید اصول پهلوانی را هم رعایت کنند. البته هیچ وقت در جریان این رقابتها درگیری خاصی رخ نداده اما امیدوارم حاشیههای ورزشکاران حاضر در این مسابقه در فضای جامعه نیز کمتر باشد. ما در چندسال اخیر با کمک خداوند و چنگ و دندان رشته قویترین مردان را سرپا نگه داشتیم. هرسال مسابقه کشوری برگزار کردیم تا اینکه دوباره مجوز پخش را گرفتیم. قطعا از این پس بازهم تعداد ورزشکاران این رشته به خاطر پخش تلویزیونی افزایش پیدا میکند.»

 

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی