نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تفاوت استقلالِ شفر با استقلال ماقبل شفر، فقط در همین نیست که این تیم ۹ ماه قبل بدون شفر ۶ گل از العین خورد و این بار در امارات، بدون احتساب دخالت‌های آشکار و ناجوانمردانه داور، ‌العین را برد... نتیجه مهم است اما به تنهایی نمی‌تواند ملاک ارزیابی عملکرد تیم، مربی و حتی بازیکن باشد.

تفاوت بزرگ این استقلال و آن استقلال را باید در وظایف فردی و سازمانی بازیکنان جستوجو کرد. آنهایی که امروز پیراهن آبی استقلال را میپوشند، غیر از یک مورد (مامه تیام) همانهایی هستند که قبل از استخدام مرد آلمانی هم تحت قرارداد این تیم بودند اما همان بازیکنان که به تعبیر یک همکار، کارمندی بازی میکردند و تصورشان این بود که مثل یک کارمند باید در خدمت استقلال باشند، حالا جدا از انجام وظایفشان، خلاقانه بازی میکنند و از همه مهمتر، یکدیگر را پوشش میدهند و در بازی با توپ و بدون توپ پشتیبان هم هستند.
قطعاً شفر چوب جادویی نداشته که با خواندن یک ورد و تکان دادن چوب، استقلال را سیندرلاوار «نو نوار» کند. او فقط وظایف فردی برای هر بازیکن، وظایف سازمانی برای هر خط و وظایف گروهی برای عناصر هر منطقه از زمین تعریف کرد و با عادت دادن بازیکنان به این کار که هم وظایف فردی خود را به درستی انجام بدهند، هم از نزدیکترین بازیکن کنار خود پشتیبانی کنند و یا از او بازی بخواهند و هم به وظایف سازمانی تیم وفادار باشند، از تیمی که یازده تیم یک نفره بود و در بهترین حالت با زوجسازی یا حداکثر کارهای ترکیبی ۳ نفره، هرازگاهی در فاز تهاجمی خلق موقعیت میکرد و در فاز تدافعی موقعیت را از حریف میگرفت، یک تیم یازده نفره ساخت.
این استقلال قرار نیست تا ابد برنده باشد، این تیم هم یک روز میبازد اما آنچه ما را به آیندهاش امیدوار میسازد، همین رگههایی است که از بازی سازمانیافته میبینیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی