نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هر کاری لازم بود انجام داد تا استقلال برنده بازی با العین در ورزشگاه زیبای هزا بن زاید باشد اما تلاش‌های سیدحسین حسینی کنار سایر بازیکنان این تیم تحت‌الشعاع ناداوری قرار گرفت تا هر چه آنها رشته کرده بودند، داور مالزیایی پنبه کند.

اشک‌هایم به خاطر عشق به استقلال بود

به گزارش خبر ورزشی، گلر جوان و ملیپوش استقلال بعد از محرومیت از شهرآورد در این بازی حساس به سیدمهدی رحمتی ترجیح داده شد بلکه بتواند با درخشش خود خاطره تلخ آخرین مصاف دو تیم را پاک کند که در این راه تلاش جانانهای نیز از حسینی دیده شد به خصوص در صحنه پنالتی اول العینیها که دبلسیو او میتواند یکی از صحنههای خاطرهساز این فصل از لیگ قهرمانان آسیا باشد، صحنهای که با اشکهای گلر شیرازی حال و هوای خاصی به بازی داد تا مشخص شود این دروازهبان زیر بار چه فشاری آن دبلسیو را داشته است. استقلال در نهایت مقابل صدرنشین امارات هم در عین شایستگی تنها به تساوی قناعت کرد آن هم در حالی که بسیاری از کارشناسان اذعان دارند اگر ناداوری نبود، میتوانستند برنده این بازی باشند. سیدحسین حسینی 24 ساعت بعد از بازی جنجالی هزا بن زاید گفتوگویی اختصاصی با خبرورزشی داشت تا حرفهای جالبی به زبان بیاورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

*هضم اتفاقات ورزشگاه هزا بن زاید برای طرفداران سخت بود چه برسد به شما بازیکنان، واقعاً چه شد؟

اتفاق خاصی نبود فقط داور مأموریت داشت اجازه ندهد العین در خانه ببازد (باخنده).

*واقعاً؟

اگر نگاهی دوباره به روند سوتها و تصمیمگیریهای داور مالزیایی داشته باشید، به همین نتیجه که ما رسیدیم، شما هم میرسید چون اصلاً تصور دیگری نمیتوان از این نوع قضاوت داشت.

*استقلال واقعاً سوار بر بازی بود و میتوانست انتقام آن شکست کابوسوار را بگیرد؟

بله، میتوانستیم به این هدف برسیم. بچهها همقسم شده بودند که از این بازی دست پر بیرون بیایند و انصافاً هم هر کاری لازم بود، انجام دادند اما فکر همه چیز را کرده بودیم جز یک چیز که آن هم داور مالزیایی بود که دوباره حق نماینده ایران را پایمال کرد.

*چند ساعت بعد از بازی برای بچههای تیم چطور گذشت؟

خیلی سخت گذشت چون در روز روشن سر استقلال را بریدند. البته تیمهای ایرانی به این اتفاقات عادت دارند و امیدی هم به بهبود آن نیست به همین خاطر تنها آه و حسرت برای بازیکنان باقی میماند که خستگی تمرینات و زحمات بر تنشان میماند. انصافاً اتفاقات بازی با العین نه فوتبالی بود، نه جوانمردانه و عین نامردی بود اما این نوید را به همه طرفداران میدهم که هفته آینده به ورزشگاه بیایند تا شاهد بردن العین آن هم نه با نامردی، بلکه مردانه باشند.

*خیلی تلاش کردی مانع این اتفاقات شوی به خصوص در صحنه پنالتی اول که دبلسیو فوقالعادهای از تو شاهد بودیم.

لطف خداوند بزرگ بود که نصیب من شد تا شرمنده طرفداران نشوم. یک کار کوچک برای استقلالیها که دیگر با خاطرات تلخ بازی با العین مواجه نشوند.

*انصافاً سیو فوقالعادهای بود، تبریک میگوییم.

لطف دارید، من تمرینات خوبی را زیر نظر کادر فنی کنار سایر بچهها پشتسر گذاشته بودم و باید یکجا آمادگیام را نشان میدادم که این فرصت مقابل العین به دست آمد تا لطف خداوند هم شامل حالم بشود و استقلال در جریان بازی باقی بماند.

*با توجه به این سیو انتظار میرفت در صحنه پنالتی دوم هم بتوانی کاری انجام بدهی؟

خیلی تلاش کردم اما حتی اگر آن پنالتی هم مهار میشد، داور مالزیایی برای اینکه العین نبازد، باز هم پنالتی میگرفت و اجازه برد به ما نمیداد.

*بعد از دبلسیو روی پنالتی اول دوباره احساساتی شدی؟

(باخنده) بعد از بازی طی ساعات گذشته بازتابهای زیادی در فضای مجازی دیدم که برای خودم هم عجیب بود. چرا برخیها اینگونه با بیانصافی پیرامون آن صحنه صحبت میکنند و طعنه میزنند؟ اشکهای من چیز عجیبی نبود چون اگر من احساساتی شدم، دلیل داشت؛ درست مثل بازی با فولاد در اهواز. اصلاً دوست نداشتم بعد از نمایش غیرتمندانهای که از بچهها مقابل العین دیدم، اینگونه با یک تصمیم نادرست داوری، دوباره شاهد باخت و عقب افتادن استقلال باشم. به همین خاطر اشکهایم بعد از آن سیو تنها به خاطر عشق به استقلال و طرفدارانش بود که شک نداشتم با این صحنه از خود بیخود میشوند. من بازیکن احساساتی نیستم اما وقتی پای استقلال و هوادارانش درمیان باشد، ناخودآگاه احساساتی میشوم چون تحمل دیدن یک لحظه ناراحتی آنها را ندارم.

*اما قبول کن در فوتبال حرفهای الان دیدن چنین صحنههایی چندان مرسوم نیست؟

بله اما در شرایطی که بیعدالتی در زمین دیده نشود، نه اینکه داور و میزبان هر بلایی سرمان میخواستند، بیاورند تا استقلال بازنده زمین را ترک کند. لطف خداوند به من بود که این اجازه را ندهم العینیها به هدفشان برسند و در آن صحنه هم اطمینان داشتم که میتوانم جلوی این بیعدالتی بایستم.

*نمایش استقلال به خصوص دبلسیو تو بازتاب زیادی هم در سطح رسانههای امارات داشت.

بله، شنیدم که خود رسانههای اماراتی هم به بازنده شدن العین به عنوان صدرنشین فوتبال این کشور در بازی با استقلال اذعان و اعتراف کردهاند.

*این دومین بازی با العین در ورزشگاه هزا بن زاید بود که خاطرات تلخی در پی داشت؟

بله و اتفاقاً در هر دو بازی هم حضور داشتم. بازی قبل از فرط ناراحتی به خاطر شکست ششگله روی نیمکت اشک ریختم و این بار به خاطر خوشحالی. از اینکه مانع تکرار آن لحظات ناامیدکننده برای طرفداران شده بودم، اشکهایم سرازیر شد.

*استقلال صدرنشین گروه مرگ در لیگ قهرمانان شد، فکر میکنی این روند در دور برگشت هم ادامه داشته باشد؟

از روز اول که در این گروه قرار گرفتیم، بدون اینکه ترسی به دل راه بدهیم تلاش خود را آغاز کردیم تا برای جبران مافات اتفاقات فصل گذشته هم شده، دست به کار بزرگی بزنیم به همین خاطر از اولین بازی مقابل الریان استارت صدرنشینی را زدیم و خدا را شکر در پایان دور رفت در یکی از دشوارترین گروههای ممکن صدرنشین شدیم و کنار آن به نتایج بسیار خوبی هم رسیدیم تا بلکه بخشی از انتظارات طرفداران را برآورده کنیم. فکر میکنم استقلال این روزها لیاقت خود را با شکست صدرنشین عربستان در آسیا، صدرنشین ایران در لیگ برتر و همینطور تسلیم کردن صدرنشین امارات نشان داده، به این امید که بتوانیم این روند را در بازیهای آتی هم دنبال کنیم.

*بازی خوب تو تا حدی به چشم آمد که گزارشگر بازی گفت منتظر دیدن تو در جام جهانی روسیه 2018 هستیم.

گزارشگر بازی به من لطف داشت اما انصافاً این نتیجه مرهون تلاش همه تیم بود چون تکتک بازیکنان با تمام وجودشان بازی میکردند و من که درون دروازه ایستاده بودم، از بازی تیمم لذت میبردم چون پاسکاریها از عقب زمین، تدابیر تاکتیکی بهتر و شناخت کامل از العین باعث تحقیر آنها در زمین خودشان شده بود اما باید اعتراف کنم تمام هدفم این است که کنار برداشتن قدمی مثبت برای استقلال و طرفدارانش، نماینده آنها در لباس مقدس تیم ملی در تورنمنتی بزرگ به نام جام جهانی 2018 روسیه باشم به همین خاطر هر چه در توان داشته باشم، میگذارم که به آن برسم.

*واکنش وینفرد شفر بعد از بازی در رختکن از ناداوری چه بود؟

آقای شفر یک مربی باتجربه است که به خوبی در این فوتبال سرد و گرم روزگار را چشیده از همینرو خوب میدانست کاری از دستش برنمیآید جز اینکه بازیکنان را از نظر روحی به جریان بازی برگرداند. در پایان بازی هم فقط از تلاش تیم تشکر کرد و چیز خاصی نگفت جز اینکه باید اتفاقات را فراموش و برای بازی برگشت با العین آماده شویم. شفر یک مربی بزرگ با حس جاهطلبی زیاد است که استقلال را بدون ترس برای رقابت با هر حریفی آماده میکند.

*در بازی برگشت میتوان انتظار برد استقلال را داشت؟

صددرصد، این اولین بازی خانگی این فصل استقلال است و شک ندارم طرفداران ما جهنم واقعی را با حضور پرشمار در سکوهای ورزشگاه برای میزبانی از العین میسازند و این کار را برای ما راحتتر از بازی رفت میکند تا بتوانیم به برد و 3 امتیاز ارزشمند این بازی برسیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی