۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

صبح دیروز خبر آمد که گروهی از زندانیان مواد مخدر مشمول عفو شده‌اند و مدت حبس آنها کاهش یافته است.

علی‌ اکبریان: عفو خوردم و بعد از عید آزاد می‌شوم

به گزارش خبر ورزشی، وقتی این خبر را شنیدیم، ناخودآگاه ذهنمان سراغ علی اکبریان رفت. فوتبالیست ارزشمندی که متأسفانه راهش را خطا رفت و حالا 8 سال است که تاوان اشتباه خودش را میدهد. دیروز وقتی با مهاجم اسبق استقلال و پرسپولیس همکلام شدیم، خوشحال بود. خوشحال و امیدوار و البته نگران. خوشحال از اینکه عفو خورده، امیدوار از اینکه میتواند به زندگی عادی بازگردد و البته نگران از آینده. حرفهایمان با اکبریان گل انداخت و مباحثی مطرح شد که...

* این عفو شامل حال شما هم شده است؟

بله، خوشبختانه و به لطف خدا به من هم عفو خورد. البته خوشبختانه دو مورد عفو به من خورد. یکی عفو کلی و دیگری هم عفو موردی. با این تفاسیر به احتمال زیاد بعد از عید نوروز آزاد میشوم. به هر حال زندانیها به نوبت عفو میخورند و فکر میکنم تا نوبت به من برسد، سال جدید آغاز شده باشد.

* خانواده شما متوجه شدند؟

بله، دخترم و همسرم هم فهمیدند. سالها بود آنها هم مثل من منتظر این خبر بودند. آنها هم لحظهشماری میکردند. بندهخدا مادرم سکته کرده و مریض شده. مردم برایش دعا کنند. حالا باید به فکر زندگی در خارج از زندان باشم.

* سراغ کار خلاف که دیگر نمیروی؟

خلاف و رفیق خلافکار تعطیل. دیگر این داستانها تعطیل. رفیق خلافکار که جای خودش، دیگر حتی سراغ آدم سیگاری هم نمیروم. نمیدانید من در این 8 سال چه کشیدم. هرقدر تاوان دادم، برایم کافی است. در زندگی به صفر رسیدم و دیگر نمیخواهم آن روزهای تلخ را دوباره ببینم.

* فوتبالیها پیگیر کارت بودند؟

بعضیها بله. از حاجی اولیایی گرفته تا افشین پیروانی، جواد زرینچه، رضا شاهرودی،  میرشاد ماجدی و البته امیر قلعهنویی. خدا عوضشان بدهد. خدا برای خودشان و خانوادهشان خیر بخواهد. البته یک عده هم کاری برایم نکردند ولی از آنها هم دلخور نیستم. فقط دلم از این میسوزد که آقایان در تلویزیون میگفتند 200 میلیون برای آزادی زندانیها دادهایم ولی من هرقدر پیگیر آن بودم که به خانوادهام کمک کنند، همین آقایان کوچکترین کمکی انجام ندادند.

* برسیم به فوتبال. شهرآورد را دیدی؟

بله، اتفاقاً پیشبینی هم میکردم که استقلال ببرد و خوشحالم که بردیم. پرسپولیس را هم دوست دارم و دلم میخواهد همیشه موفق باشد اما غیر از موقعی که با استقلال بازی میکند. واقعاً استقلالیام.

* در زندان هم برای فوتبال کرکری میخوانند؟

کرکری؟ اینجا برای شهرآورد دعوا میکنند. باور کن شما که دعوا میشود. فضای کرکری خیلی عجیبی حاکم است. اینطوری برایتان بگویم که بعضیها وقتی استقلال یا پرسپولیس میبازد، تا یک هفته از اتاقشان بیرون نمیآیند تا کسی به آنها تیکه نیندازد.

* کار شفر را چطور میبینی؟

انصافاً کارش خوب است ولی به شرطی که سنگ جلوی پایش نیندازند. کار را خوب جمع کرده و بازی به بازی بهتر میشود.

* بازی با العین را هم دیدی؟

بله، نمیدانم چرا کنفدراسیون دلش نمیخواهد تیمهای ایرانی موفق شوند. دست به دست هم دادند تا استقلال و پرسپولیس را خراب کنند. البته خوشبختانه تیمهای ما در لیگ قهرمانان بازی به بازی دارند بهتر میشوند.

* برسیم به دوران بعد از آزادی. به فوتبال برمیگردی؟

امیدوارم دوستان فوتبالیام به من اعتماد داشته باشند. علی اکبریان اشتباه کرده و 8 سال زندانی شده. تاوان اشتباهم را دادم و حالا به صفر رسیدهام. الان باید به من اعتماد کنند. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد. در این فوتبال هزار تا شغل وجود دارد، یکی از این هزار تا را به من بدهند تا دوباره در زندگیام دچار مشکل و حاشیه نشوم. در این 8 سال به پوچی رسیده بودم اما حالا میخواهم دستهایم را روی زانویم بگیرم و بلند شوم. کمک کنید تا ناامید نشوم. سراغ خلاف نمیروم ولی دلم میخواهد فوتبالیها دستم را بگیرند و کاری کنند تا به زندگی عادی برگردم. راستی باید از عوامل زندان قزلحصار، قاضی محترم پرونده، قوه قضاییه، دادستانی و... که تمام این مدت کمکم کردند، نهایت تشکر را داشته باشم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی