نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازي شروع شده است! نه استقلال و نه العين منتظر به صدا درآمدن سوت آقاي داور نماندند! العيني‌ها، اعمال نفوذ، تا خريدن رأى داور را هم بلدند! و تيم استقلال، مثل پرسپوليس و ذوب‌آهن و تراكتورسازى و همه تيم‌هاى ايرانى، نتيجه را در يك جنگ رودررو و يك نبرد رويارو، در وسط ميدان جست‌وجو مى‌كند! مرد و مردانه!

١- در بازى امروز- ميان استقلال و العين- علاوه بر همه عوامل كه مؤثرند، بايد ديد يار دوازدهم آبىپوشان كه دريادلانه، بازى مىكند، چه نقشى بر عهده مىگيرد و چند نفره، براى كمك به تيم خود، به آزادى هجوم خواهد برد! از نظر كيفيت بازى، هر چه بيشتر بهتر! براى درس دادن به العين، يك ورزشگاه پر از تماشاگر حرفش شنيدنىتر و از نظر لذت بردن تماشاگران از بازى، ٨٠ هزار نفر هم ناكافى!

بايد ديد اصل «مستمع صاحب سخن را بر سر شوق آورد» چگونه پياده خواهد شد! بايد ديد يار دوازدهم استقلال، چند نفره بر العين خواهد تاخت!

كدام يار دوازدهم

٢- از يار دوازدهم دو توقع وجود دارد:

يكم- اهرم فشار شدن و عامل پيروزى به شمار آمدن! دوم- درجا و زنده در بازى حضور يافتن و از اين حضور و مشاركت، لذت تام و تمامى بردن! هواداران استقلال، هر دو قاعده را شامل مىشوند! هم از بازى تيم خود محظوظ مىشوند و حظ مىبرند! هم به كمك مردان خود مىروند و تبديل به اهرم فشار، آن هم از عالىترين نوع آن مى شوند! اين ويژگى را، در بازىهاى پرسپوليس هم مىتوان سراغ كرد!

يار دوازدهم، هم عامل تحميل فشار و هم دليل بروز لحظههاى زيبا! بايد ديد، امروز غروب، استقلال چگونه به تقسيم توان تيم هواداران خود مىپردازد! در خدمت پيروز شدن، يا براى غرورآفرينى صرف عمل كردن! بازى يا نتيجه؟ مسئله اين است كه استقلال، هم بازى را براى تقديم به تماشاگران خود مىخواهد و هم نتيجه را، از دل بازى طلب مىكند! آرى، هم بازى و هم نتيجه بازى! خواسته حداكثرى! اين استقلال اين روزها، يك حداكثرطلب بازىمحور است!

مقايسه ها

٣- استقلال با كدام استراتژى وارد ميدان مىشود؟ براى حفظ نتيجه (٢-٢ در خانه حريف)، براي گل زدن و بردن يا براى خلق صحنههاى هيجانزا و صرفاً در راستاى پسند تماشاگران؟

تيم شفر دست بلندى در پياده كردن هر سه نوع بازى و انواع ديگر هم دارد! حضور يا عدم حضور هواداران، استقلال را و شخص شفر را بر سر ذوق مىآورد! تيام، لذت فوتبال بازى كردن را، براى مردم فوتبالشناس، مىچشد! جپاروف، پى مىبرد به قدرت ستودنى فوتبال هنرى ايران و تفاوتها را حس مىكند! و البته بچههاى ايرانى تيم استقلال هم، مثل ماهيان به آب رسيده، در درياى عشق خالصانه هواداران خود، دهها نوع شنا خواهند كرد! شنا با توپ و شنا بدون توپ! بازىهاى دونفره شجاعيان و تيام، همكارى سهجانبه و چهارجانبه جپاروف با اسماعيلى و نيز با وريا غفورى و اميد ابراهيمى- فرمانده و كاپيتان- ديدن دارد! يا مبارزهطلبى سركشانه اميد نورافكن و حركات قلدرانه او كه دلنشين است!

***

امروز روز خوبى است تا استقلالىها، دلى بدهند به دل مهدى قائدى و او را از تنهايى خود خارج كنند! و امروز روزى است كه مقايسه شود، پورحيدرى از استقلال، با استوره از فيورنتينا! منصورخان، هنوز طلبكار! استوره تا ابد حقوقبگير از باشگاه ايتاليايى!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی