نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شایعه شده مهدی تاج و برانکو در یک جلسه خصوصی برای سپردن سرمربیگری تیم‌ملی به توافق رسیده‌اند

مانع جدید برای تمدید قرارداد کی‌روش

به گزارش خبر ورزشی، «کیروش میماند یا میرود؟» شاید این مهمترین سوالی باشد که در روزهای اخیر مردم و اهالی فوتبال ایران از خود بپرسند. قرارداد این مربی در پایان جامجهانی ٢٠١٨ به صورت رسمی با فدراسیون فوتبال به پایان میرسد. خود او تاکنون هیچ اظهارنظر شفاف و رسمی درباره آینده کاریاش نداشته و در ماههای اخیر هم مثل همیشه به ضعف برنامهریزی و امکانات برای آمادهسازی تیمملی برای حضور در جامجهانی انتقاد داشته است. با این حال مهدی تاج درباره سرنوشت تیمملی با کیروش و ابهاماتی که درباره آینده کاری او وجود دارد توضیحاتی ارایه داده و تأکید داشته آنها تمایل دارند قرارداد کیروش را تمدید کنند.
همه نگران بعد از جامجهانیو جام ملتهای آسیا
در طول تمام سالهای حضور کیروش در ایران همواره حرف و حدیثهای زیادی درباره احتمال حضور او در تیمهای ملی و باشگاهی مختلف جهان فوتبال در رسانهها منتشر شده است، اما درنهایت این مربی به قرارداد خود با فدراسیون فوتبال ایران با تمام مشکلات و اختلافاتی که وجود داشته پایبند مانده است! حالا اما در فاصله کمتر از ١٣٠ روز به زمان پایان قرارداد حرف و حدیثها به اوج خود رسیده است. تیمملی چند ماه بعد از پایان جامجهانی روسیه باید در مسابقات جام ملتهای آسیا شرکت داشته باشد تا به طلسم ٤٢ ساله قهرمان نشدن ایران در آسیا پایان بدهد. تیمی که در سالهای اخیر بدونشک بزرگترین قدرت ملی فوتبال آسیا بوده و توانایی انجام این کار را دارد.
داستان کیروش و ازبکستان
در خبرها آمده که کیروش گزینه اصلی تیمملی ازبکستان برای قبول هدایت این تیم است که بر سر مسائل مالی با این کشور به توافق نرسیده است. از طرفی مردم ایران ترجیح میدهند که فدراسیون فوتبال از همین حالا تکلیف تیمملی فوتبال را برای جام ملتهای آسیا روشن کند و مقدمات ادامه همکاری کیروش با تیمملی فراهم شود. مدیران فدراسیون فوتبال چند هفته قبل وقتی خبر غیررسمی توافق کیروش و ازبکستان در رسانهها منتشر شد با صدور اطلاعیهای تأکید کردند از برنامههای کیروش و حضور این مربی در ایران حمایت قاطع خواهند داشت. با این وجود هنوز مذاکرات رسمی و اصلی برای تصمیمگیری نهایی با مرد پرتغالی انجام نشده است.
ناراحتی کیروش از انتشار مفاد قرارداد
در روزهای اخیر متن قرارداد کیروش در رسانهها منتشر شد و بازتاب قابل تأملی هم داشت. این اتفاق البته با واکنش رئیس فدراسیون فوتبال همراه بود و مهدی تاج ضمن توضیح درباره آینده نیمکت تیمملی تأکید کرد کیروش از انتشار مفاد قرارداد خود به شدت ناراحت است. تاج درباره انتشار قرارداد کیروش گفته است: «فضایی که گاهی برای کیروش ایجاد میشود، خوب نیست. مثلا قرارداد او را در یک سایت منتشر میکنند. ما باید ببینیم چطور در دنیا این اتفاق میافتد؟ یک مربی خارجی به کشوری میرود که قرار نیست قراردادش از سوی دو طرف منتشر شود، در یک سایت مخابره شود. این قرارداد هم چند متمم دارد که متممهایش منتشر نمیشود. بعد هم عدهای سرفرازانه افتخار میکنند که این قرارداد را منتشر کردند. باید ببینیم در خارج از کشور چه اتفاقاتی در این خصوص رخ میدهد. ما حتی درباره مربیان داخلی هم این کار را انجام نمیدهیم. کدام مربی داخلی ما قراردادش در سایتها و اینستاگرام یک نفر منتشر میشود؟ اینها کارهایی است که کیروش هم میشنود و برایش عجیب است. کیروش خیلی ناراحت است و شما باید کمک کنید تا فضا درست شود.» نکته قابل تأمل درباره صحبتهای رئیس فدراسیون فوتبال این است که او از وجود یک متمم قرارداد حرف زده درحالیکه هیچوقت تابه حال در این خصوص حرفی زده نشده است.
شایعه عجیب؛ توافق با برانکو در نیاوران؟
صحبتهای نفر نخست فدراسیون فوتبال نشان میدهد که آنها میخواهند قرارداد کیروش را تمدید کنند که البته از طرف این مربی هنوز واکنشی نسبت به این موضوع شاهد نبودهایم و کسی نمیداند کیروش حاضر به تمدید قرارداد خواهد بود یا نه! منتهی در روزهای اخیر شایعاتی غیررسمی درباره مذاکره رئیس فدراسیون فوتبال در منطقه نیاوران تهران در محافل ورزشی شنیده شده که به خاطر همان غیررسمی بودن بازتاب گستردهای نداشته است. شنیدهها حاکی از آن است که رئیس فدراسیون و برانکو ایوانکوویچ که همواره از او بهعنوان جانشین کیروش در دوسال اخیر نام برده شده است، در نیاوران و بدون حضور نیک سیرت مترجم اصلی مربی کروات جلسهای پنهانی و غیررسمی برگزار کردهاند و برای عقد قرارداد بعد از جامجهانی به توافق هم رسیدهاند. برانکو هم در قراردادش با پرسپولیس که به تازگی تمدید کرده بندی گنجانده است که اگر پیشنهاد سرمربیگری از یک تیمملی داشته باشد بتواند یکطرفه قرارداد را فسخ کند. البته این خبر در شرایط کنونی که پرسپولیس در کوران مسابقات است و کیروش هم هدایت تیمملی ایران را برعهده دارد و فدراسیون تأکید کرده میخواهد قراردادش را تمدید کند قطعا از سوی تاج و برانکو تأیید نخواهد شد. منتهی شاید گذر زمان و اتفاقات ماههای آینده باعث شود مجبور شویم این شایعه را جدی بگیریم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی