۰
سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهدی مهدوی‌کیا، یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران که سابقه حضور در ٢دوره جام‌جهانی را دارد، در ٤٠سالگی به مربیگری در تیم‌های پایه باشگاه‌ هامبورگ مشغول است. او که همواره در کارهای خیر پیشقدم بوده، چند روز قبل به وعده خود در قبال کودکان و نوجوانان زلزله‌زده شهر سرپل‌ذهاب عمل کرد.

عکس| مهدی مهدوی کیا در لباس هلال احمر

به گزارش خبر ورزشی، کاپیتان سابق تیمملی ایران با استفاده از اعتبار بینالمللیاش توانست به نوبه خودش دل خیلی از کودکان و نوجوانانی که در مناطق زلزلهزده زندگی میکنند و به فوتبال علاقه دارند را شاد کند. اسطوره فوتبال ایران روز یکشنبه به همراه دخترش در ساختمان صلح جمعیت هلالاحمر حاضر شد و با دبیرکل جمعیت ملاقات کرد تا زمینه اقدامات اینچنینی در آینده هم به شکل مطلوبتری فراهم شود.
گزارش مهدویکیا از حضور در مناطق زلزلهزده
مهدی مهدویکیا در ابتدای نشست خود با دبیرکل جمعیت هلالاحمر و رئیس سازمان داوطلبان گزارشی از سفر خود به شهر زلزلهزده سرپلذهاب ارایه کرد: «بعد از زلزله کرمانشاه احساس کردم هر کسی باید به طریقی کمک کند. من هم در حوزه تخصصی خودم فکر کردم یک مسابقه فوتبال برای بچهها که معمولا در چنین حوادثی بیشترین آسیب را میبینند، برگزار کنیم. به همین خاطر با برخی از باشگاههای آلمانی و انگلیسی مکاتبه کردم تا بتوانیم پیراهنهای ورزشی این باشگاهها را دریافت کنیم تا در چارچوب یک تورنمنت ورزشی در سرپلذهاب از آنها استفاده کنیم. خوشبختانه ١٣باشگاه اعلام آمادگی کردند که جالب است بگویم اولین باشگاهی که بعد از ٢روز پیراهنها را فرستاد، بایرنمونیخ بود. باشگاه خود من یعنی هامبورگ استقبال خیلی خوبی کرد. اشتوتگارت، ماینتس، لایپزیگ و هوفنهایم از بوندسلیگا، ٢باشگاه دسته دومی دویسبورگ و فورتونا کلن و همچنین ٣باشگاه انگلیسی لیورپول، فولام و کریستالپالاس ازجمله باشگاههایی بودند که پیراهنهای خود را به دست ما رساندند.»
وی همچنین در ادامه میافزاید: «من از این باشگاهها درخواست کرده بودم که تعدادی پیراهن با سایز کوچک (بچگانه) در اختیار ما قرار دهند که استقبال خوبی شد. این باشگاهها همیشه در کارهای انساندوستانه پیشگام هستند و این پیراهنها را برای من فرستادند. من هم طبق قولی که داده بودم، روز شنبه در شهر سرپلذهاب حاضر شدم و این تورنمنت را برگزار کردیم. امروز هم خدمت شما رسیدم تا به نوعی از جمعیت هلالاحمر که بار اصلی کمک به زلزلهزدگان را به دوش کشیده، تشکر کنم.»
محمدی نسب: ورود ورزشکاران نگاه مردم را جلب میکند
سپس مهندس محمود محمدینسب، دبیرکل جمعیت هلالاحمر درباره اقدامات این جمعیت در حوزه کمک به کودکان زلزلهزده کرمانشاه توضیح داد: «بخش عمدهای از اقدامات جمعیت در روزهای نخست بحث امدادونجات است که بعد از انجام این کارها و به موازات آن در حوزه کودکان هم اقداماتی انجام شد. سازمان جوانان جمعیت هلالاحمر تیمهایی به نام سحر دارد که وظیفهاش ساماندهی و حمایت روانی است. اصولا کار این تیمها بررسی مسائل روحی و روانی است که برای حادثهدیدگان اتفاق میافتد. ما همچنین فضاهای دوستدار کودک را هم به وجود آوردیم که بیشتر مربوط به بازیهای مختلف بود. از سوی دیگر مربیان زیادی آنجا بودند که با کودکان نقاشی میکشیدند و بازی میکردند تا فضای روحی و روانی آنها از بزرگترها جدا شود. بالاخره بزرگترها درگیر مسائل اسکان و امداد هستند و در این میان بچهها فراموش میشوند. خدا را شکر بازتابهای خیلی مثبتی در این حوزه داشتیم. البته همچنان تیمهای سحر در منطقه مستقر هستند و به کارشان ادامه میدهند. در چنین فضایی بعد از ٢، ٣ هفته افراد متوجه اوضاع میشوند که تبعات بعدی دارد. تیمهای سحر برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی در منطقه حاضر هستند و ما سعی کردیم کودکان را به صورت ویژه ببینیم. حتی اسباببازی هم بین بچهها توزیع شد.»
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با تقدیر از اقدامات خیریه مهدی مهدویکیا گفت: «کاری هم که شما کردید، ارزنده است. ورود افرادی مثل شما باعث میشود همه به مردم زلزلهزده توجه کنند. بههرحال جمعیت هلالاحمر کارهای روتین را انجام میدهد اما وقتی یک نفر که محبوب و سرشناس است و وارد این موضوعات میشود، نگاه همه را به خودش جلب میکند. من به نمایندگی از جمعیت از شما تشکر میکنم. پیش از این هم علی دایی به شکل دیگری به موضوع ورود کرده بود. برخی اعتراض میکردند که چرا دایی خارج از فضای هلالاحمر به زلزلهزدگان کمک کرده اما من با این موضع مخالف بودم و میگفتم حتی باید دست این افراد را هم ببوسیم چون باری را از روی دوش ما برمیدارند. اگر در برنامه شما تداوم این ماجرا به شکلهای دیگری باشد، هر کمکی از دستمان بربیاید، انجام میدهیم.»
مهدویکیا: بار اصلی امدادرسانی بر دوش هلالاحمر بود

بعد از صحبتهای مهندس محمدینسب، مهدی مهدویکیا از امدادرسانی به موقع جمعیت هلالاحمر در جریان حوادث اخیر تشکر کرد و گفت: «من به اینجا آمدم تا از جمعیت هلالاحمر تشکر کنم چون بار اصلی قطعا بر دوش امدادگران بود. وقتی این حادثه تلخ رخ داد، من در آلمان بودم و اخبار را رصد میکردم. این را قبول دارم که ورزشکاران و هنرمندان حضورشان میتواند تاثیرگذار باشد اما باز هم میگویم که بار اصلی بر دوش جمعیت هلالاحمر بوده است. من از همان روز اول دوست داشتم در حوزه کودکان کمکی کرده باشم. بههرحال چند سالی است که کار آکادمیک انجام میدهیم و با بچهها زیاد سر و کار داریم. دوست داشتم حداقل یک روز این بچهها را شاد کنم که این اتفاق هم افتاد. واقعا روز شنبه برای من روز خیلی قشنگی بود.»
ارسال یک چمدان به خراسان یا کرمان
از میان پیراهنهایی که مهدی مهدویکیا از باشگاههای آلمانی و انگلیسی دریافت کرده بود، یک چمدان باقی مانده بود. کاپیتان سابق تیمملی فوتبال اعلام کرد قصد دارد پیراهنهای باقی مانده را هم در اقدامی مشابه به خراسان یا کرمان ارسال کند. او از امیدواری خود برای ادامه این حرکت خیریه خبر داد و گفت: «انشاءالله که دیگر این حوادث در ایران نباشد اما امیدوارم بتوانیم به همکاری خود با هلالاحمر برای کمکرسانی به مردم ادامه دهیم. بعد از تورنمنتی که در سرپلذهاب برگزار کردیم، تصاویر اتفاقات را برای باشگاههای آلمانی و انگلیسی ارسال کردیم تا آنها به ما برای همکاریهای بعدی اعتماد کنند.» در ادامه دبیرکل جمعیت هلالاحمر به مهدویکیا توصیه کرد اقدام خیریه بعدی خود را در منطقههای زلزلهزده استان کرمان انجام دهد. او در این بخش گفت: «متاسفانه اخبار زلزله کرمان که تقریبا با زلزله کرمانشاه همزمان بود، گم شد. متاسفانه در برخی از مناطق کرمان هنوز مردم در چادر زندگی میکنند و نیاز به کمک دارند.»
تشریح حوادث سال ٩٦ برای اسطوره فوتبال
در ادامه این نشست مهدی مهدویکیا سوالاتی را بابت حوادث و بلایای طبیعی که درسال ٩٦ در ایران رخ داد، مطرح کرد. مهندس محمدینسب نیز درباره شرایط مردم زلزلهزده کرمانشاه و کرمان توضیحاتی ارایه کرد. دبیرکل جمعیت هلالاحمر سال ٩٦ را سال پرحادثهای خواند و درباره حادثه سقوط بهمن در اشترانکوه و همچنین حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج توضیحاتی را به کاپیتان سابق تیمملی فوتبال ارایه کرد.
عضویت مهدویکیا در هلالاحمر تمدید شد
در پایان این جلسه به پیشنهاد دبیرکل و رئیس سازمان داوطلبان هلالاحمر که با پیشنهاد مهدویکیا همراه شد، اسطوره فوتبال کشورمان عضویت خود در جمعیت هلالاحمر را که مربوط به ٨سال قبل میشد و به حالت غیرفعال درآمده بود، تمدید کرد. مهدویکیا با پوشیدن لباس مخصوص امدادگران و پرکردن فرم مخصوص بار دیگر عضو داوطلب جمعیت هلالاحمر شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی