نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امیدرضا روانخواه بازیکن اسبق استقلال گفت:امیدوارم سال 97 اتفاقات بد 96 تکرار نشود.

روانخواه: استقلال با شفر تمدید کند

 امیدرضا روانخواه از اتفاقاتی که برای استقلال در فصل هفدهم لیگ برتر رخ داد، حرف زد و گفت که این تیم خواسته یا ناخواسته در مسیری درست قرار گرفته است. او با خبرورزشی درباره تغییرات کادر فنی این تیم گفت و آینده استقلال با شفر و بدون این مربی را پیشبینی کرد.

*استقلال را در سال 96 چطور دیدید؟

استقلال سال عجیبی را سپری کرد. البته از نظر سبک فوتبالی و اتفاقاتی که در طول ماههای گذشته برایش رخ داد.

* بیشتر توضیح میدهید؟

استقلال در ادامه روند خوبی که با جوانگرایی در سال 95 داشت، به سال 96 آمد و توانست بهترین تیم نیمفصل دوم لیگ شانزدهم شود. تیم با قدرت و انگیزه بازیکنان جوانش خوب نتیجه میگرفت و کارش را به درستی پیش میبرد اما این روند خوب به یکباره متوقف شد!

* چه اتفاقی رخ داد؟

همه دیدیم که باشگاه با توجه به نایبقهرمانی در فصل گذشته در نظر داشت در فصل نقل و انتقالات با بستن یک تیم پرستاره لیگ را برعکس فصل پیش با قدرت استارت بزند و هر اتفاقی که در لیگ شانزدهم رخ داد را جبران کرده و در لیگ جدید از هفته اول در صدر پیش برود اما اینگونه نشد.

* چرا؟

حضور ستارههای دیگر تیمها در استقلال اتفاق خوبی بود ولی مشخصاً دیدیم که برنامهای برای هماهنگی آنها با یکدیگر وجود نداشت. تیم پرمهره بود اما مهرههایش کنار هم چفت نبودند. استقلال مهاجم نداشت ولی در عوض چندین هافبک خوب داشت. در دفاع نظم تیمی دیده نمیشد و در نهایت کار به جایی رسید که استقلال برای اولین بار به انتهاییترین رتبه جدول ردهبندی لیگ هم رسید!

* این نوسان از چه زمانی شروع شد؟

فکر میکنم جرقه بسته شدن تیم با مهرههای آنچنانی بعد از شکست 1-6 به العین زده شد. وقتی که کادر فنی دید در نبود یکی، دو مهرهاش (با مصدوم شدن فرشید باقری) در مصاف با العین چطور به دردسرِ نداشتن بازیکن در پست او افتاد و مکویان هم نتوانست در هافبک دفاعی وظایف باقری را انجام بدهد. برای همین لیگ را با تیمی پرمهره شروع کرد که البته راه به جایی نبرد. قطع امید کردن از نیروهای جوان و دلبستگی به بازیکنان ستاره در دیگر تیمها کار را برای استقلال به بنبست برد.

* پس چطور شفر که آمد، تیم را به بهترین شکل تغییر داد؟

فکر میکنم دلیل اصلیاش این بود که شفر برای کارش استراتژی مشخصی داشت. ابتدا بازیکنان و تواناییهایشان را دید و بعد بدون در نظر گرفتن اسامی آنها با تکیه بر آنچه از نفرات در تمرین دیده بود، شاگردانش را به میدان فرستاد. زکیپور که مدتها در دفاع چپ فیکس استقلال بود، الان کجاست؟ این نشان داد شفر کارش را بر اساس دریافتیهایش از نفرات انجام میدهد.

* با این رویه استقلال خوب شد؟

دقیقاً. استقلال با این وضعیت رو به بالا حرکت کرد و الان به گواه کارشناسان با همان بازیکنان و یک مامه تیام اضافهتر نسبت به تیم قبلی تحسین همه را برانگیخته است. محسن کریمی و برزای هم فقط در ظاهر به استقلال اضافه شدند و بازی خاصی برای تیم نکردند!

* اما گفته میشود شاید شفر برود؟

مهم نیست! الان استقلال در شرایطی است که اگر یک مربی خارجی دیگر در همین سطح به تیم بیاید، میتواند کار را به این شکل ادامه دهد. البته اگر شفر بماند، بهتر است ولی اگر نماند باز هم باید سراغ مربی خارجی رفت. امیدوارم برعکس سال 95 که استقلال سال را خوب تمام کرد ولی در 96 بد استارت زد، سال 97 را خوب استارت بزند و به پایان برساند تا از جایگاه خوبش پایین نیاید. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی