نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آخرين بازي سسك فابرگاس با پيراهن بارسا در روز 7 مي ‌سال 2014 برگزار شد. اتلتيكو در نوكمپ قهرمان لاليگا شد و سسك در آن زمان نمي‌دانست اين آخرين بازي‌‌اش با پيراهن بارساست.

فابرگاس: بازی كردن مقابل دوستانی مثل مسی به من انگيزه می‌‍دهد

به گزارش خبرورزشی،حالا و بعد از 46 ماه او به نوكمپ بازگشته است. خودش ميگويد: «از آن زمان به بعد در هيچ ديداري در نوكمپ به ميدان نرفتم. نميدانستم آن آخرين بازي من براي بارساست ولي آن روز، روز غمانگيزي براي همه بود.» در اينجا ميتوانيد گزيدهاي از گفتوگوی جذاب فابرگاس با ماركا را مطالعه كنيد.

* بازگشت به شهري كه سالها شهر خودت و ورزشگاهي كه سالها ورزشگاهت بود چه حسي دارد؟

با انگيزههاي زيادي به بارسلونا بازميگردم. بازي سختي خواهد بود. 90 دقيقه در نوكمپ براي همه سخت و طولاني است. با انگيزه به اينجا آمدهايم و ميدانيم براي صعود به دور بعد بايد حريف را سورپرايز كنيم ولي براي اين كار آمادهايم.

* با دوستان زيادي روبهرو خواهي شد. از مسي گرفته تا پيكه.

دوست دارم مقابل دوستانم بازي كنم. اين انگيزه مضاعفي به من ميدهد.

* بازي كردن مقابل بارسا چه حسي برايت دارد؟

خوشم ميآيد. حس خوبي است. اين كار را با پيراهن آرسنال تجربه كردم و الان با چلسي اين كار را ميكنم و حس خوبي هم دارم. از بازي كردن مقابل گذشتهام و دوستانم حس ناراحتي ندارم و اتفاقاً به من انگيزه ميدهد. به آنها هم همينطور. در نهايت به دنبال بهترينها براي تيمم هستم.

* فكر ميكني هواداران چطور از تو استقبال كنند؟

بحث بازي بارسا- چلسي است و به همين خاطر بازگشت من اهميت زيادي ندارد. داستان من در درجه بعدي قرار دارد. ميخواهيم از مرحله حذفي به دور بعد برسيم. همين.

* در بازي رفت چند بار با دوستت مسي رودررو شدي.

اگر شانس بازي كردن داشته باشم، در مناطق نزديك به هم در زمين بازي ميكنيم. مهار كردن مسي كار سختي است ولي سعي ميكنيم هركاري بكنيم تا او احساس راحتي نداشته باشد و نتواند بازي ايدهآلش را انجام دهد. نه او و نه هيچكس ديگر.

* وقتي به عنوان رقيب با مسي روبهرو ميشوي، چه فكر ميكني؟ او را مثل دوست ميبيني يا دشمن؟

مثل يك رقيب كه ميخواهد مرا شكست دهد و من هم همين حس را در موردش دارم. ما در دو تيم متفاوت هستيم و هركدام بهترينها را براي تيمش ميخواهد. اين را با نهايت احترامي كه برايش قائل هستم به خاطر آسيبهايي كه ميتواند به ما بزند و به خاطر قدرت بالاي پا به توپش ميگويم ولي ما هميشه سعي ميكنيم بازي خودمان را انجام دهيم و سعي میكنيم به آنها آسيب بزنيم.

* خيلي بعيد هم نيست در اين بازي گل بزنيد و ورق را به سمت خودتان برگردانيد.

سخت است. نوكمپ ورزشگاه بزرگي است. بايد خيلي بدويم و تلاش كنيم و متحد باشيم. كليد موفقيت ما در بهرهگيري از موقعيتهايمان است. بايد موقعيت خلق كنيم. بايد بازي خودمان را انجام دهيم و از همه فرصتها براي آسيب زدن به حريف استفاده كنيم. در چلسي خيلي تلاش ميكنيم؛ هيچ وقت مثل اينجا تمرين نكرده بودم و اين در زمين بازي مشهود است.

* هفته پيش يووه در شرايط مشابهي به ومبلي رفت؛ شايد حتي شرايط شان بدتر از چلسي هم بود ولي توانستند تاتنهام را حذف كنند.

راندمان بالا در چنين بازيهايي خيلي ارزشمند است. يووه موقعيتهاي زيادي نداشت اما هر دو موقعيتي كه خلق كرد تبديل به گل شد. سرنوشت بازي در يك دقيقه عوض شد و از آنجاست كه بايد از شرايط نهايت بهره را ببري. ما بايد حتماً به گل برسيم و تا آنجا كه ميتوانيم به حريف آسيب بزنيم. در چنين بازيهايي و در چنين شرايطي بايد هوشيار بود و دانست  نميتوانيم ديوانهوار كار كنيم و از ابتدا بازي را باز كنيم چون آنها ممكن است به ما آسيب بزنند. بارسا باكيفيت است و ميتواند به ما آسيب زيادي بزند.

* نظرت در مورد بازي استمفوردبريج چيست؟

آنها موقعيتهاي زيادي نداشتند. هرچند مالكيت توپ در اختيار بارسا بود ولی هر بار كه ما جلو ميرفتيم، خطرساز بوديم. بازي خوبي انجام داديم كه در آن يك اشتباه كوچك كه ميتواند براي هركس هم رخ دهد، واقع شد و ما گلي خورديم كه به ما آسيب زيادي زد. مساوي مقابل بارسا هرگز نتيجه بدي نيست. بايد به قصد گلزني به بارسلونا برويم و ميتوانيم اين كار را انجام دهيم. بارسا تيمي است كه تعادل خوبي دارد و مسي را هم دارد.

* اگر در نوكمپ گل بزني شادي ميكني؟

راستش به اين فكر نكردهام. اين فصل فقط دو گل زدهام و مدتهاست گلزني نكردهام. اين احساسات در همان لحظه خاص بروز ميكند و نميتوان گفت قطعاً شادي نخواهم كرد ولي اولويتم اين است شادي نكنم.. هرچند كه... 

* فكر نميكني حذف كردن بارسا كار غيرممكني باشد؟

اين بستگي به ذهنيتي دارد كه با آن به نوكمپ ميرويم. نميتوانيم با برنامهاي منفي و با ذهنيتي شكستخورده يا منفينگر بازي كنيم. برعكس بايد از اين بازي لذت برد. يك بازي بزرگ در يكهشتم پاياني و رويارويي با يك تيم بزرگ مثل چلسي با سبك بازياش در سالهاي اخير.

* چه شد تصميم گرفتي به چلسي بروي؟

مورينيو مرا متقاعد كرد. خيلي شفاف به من اين را گفت. پيشنهادات ديگري هم داشتم ولي وقتي با او صحبت كردم، مرا متقاعد كرد.

* ولي اين رئال است كه هر سال در اروپا لغزشي ندارد. بازيشان مقابل پياسجي را ديدي؟ انتظار برتري اينگونه رئاليها را داشتي؟

آنها در پاريس بازي خوبي انجام دادند و خيلي خوشم آمد. در ضدحملات خوب و منسجم بودند و خيلي خوب دفاع كردند و شايسته صعود به دور بعد بودند.

* مسي و كريس چه دارند كه سال به سال در جمع بهترينها هستند؟

ميخواهند بازي كنند و ببرند و هر سال بهتر از قبل باشند... آنها بازيكناني هستند كه بيشتر و بيشتر ميخواهند. افتخار بزرگي است كه كنار آنها و كارنامه ورزشيشان هستيم.

* جام جهاني نزديك است و در حال حاضر به نظر جايي در برنامههاي لوپتگي نداري.

خوشحال ميشوم به جام جهاني بروم و اين فرصت را داشته باشم. درهاي تيم ملي را نبستهام. لوپتگي گويا برنامههاي ديگري دارد ولي من هر روز تلاش ميكنم تا بتوانم زماني به تيم ملي برگردم. تمام تلاشم را ميكنم تا دوباره پيراهن تيم ملي را بپوشم و هميشه از بازي براي تيم ملي لذت بردهام.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی