نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

كارلوس كی‌روش‌‌؛ بی‌شك بزرگترین مربی خارجی تاریخ ایران است؛ كسی كه وقتی سال 90 وارد ایران شد، كسی فكر نمی‌كرد مأموریت غیرممكن را ممكن سازد.

کی روش:دایی و پروین بیرون از زمین فوتبال هم اسطوره‌اند

به گزارش خبرورزشی،خوب به یاد داریم. آن روزها و بعد از افشین قطبی، چیزی جز یك خرابه از فوتبال ملی ایران باقی نمانده بود. شیر آسیا تبدیل به یك تیم ضعیف و مستأصل شده بود. غیر از دو لژیونر شاغل در اروپا، تیم ملی لژیونر دیگری نداشت و وضع بدتر و بدتر میشد. كیروش اما با حضور خود نظم و تلاش را برای ایران به ارمغان آورد. حالا او در آستانه هفتمین عید نوروز خود در تهران قرار دارد. هر سال عید نوروز برای او ماجراهای زیادی داشته است؛ از بازی چین و قطر بگیرید تا شیلی و استرالیا و...  امسال هم ماجراجوییهای كارلوس و تیم ملی ادامه دارد. باز هم آنها فروردین در تهران نیستند و این بار به تونس و اتریش میروند تا بازیهای دوستانهشان را برگزار كنند.

سال 96 برای تیم ملی و كیروش یك سال رؤیایی بود؛ بدون شكست. كسی باور نمیكرد این سال سخت، با چنین نتایجی تمام شود. تیم ملی موفق شد با قدرت به جام جهانی صعود كند و حتی در بازیهای دوستانه به تیمی باج ندهد. كیروش میگوید: «سال 97 باید برای تیم ملی بهتر از سال 96 باشد.» تیم ملی قرار است به جام جهانی برود و همه منتظرند تا یك اتفاق شیرین در روسیه رخ دهد.

وقتی در ادامه از كیروش میپرسیم، اولین كاری كه شما در عید نوروز انجام میدهید، چیست، لبخندی میزند و میگوید: «من هم مثل ایرانیها لباس نو تنم میكنم.»

كیروش همچنین برای همه ایرانیها آرزوی سلامتی میكند و امیدوار است سال 97 پایان خوشی برای همه داشته باشد. كارلوس اخیراً هم در مراسم درختكاری حاضر شد و كنار چهرههای محبوبی چون دایی و پروین ایستاد. وقتی در این باره از سرمربی تیم ملی سؤال میكنیم، اینطور پاسخمان را میدهد: «علی پروین و علی دایی اسطورههای فوتبال ایران نه تنها در داخل زمین بلكه بیرون از زمین هستند. بسیار مهم است كه چنین بزرگانی نه تنها در زمان بازی باعث افتخار، شادی و غرور ملت بزرگ ایران بودهاند بلكه حتی بعد از دوران بازیشان همیشه پیامآور امید به آینده و سرزندگی بوده و هستند چراكه نوع رفتار چنین اسطورههایی و نوع انتقال تجاربشان به نسلهای بعد از خود، در موفقیتهای آینده بسیار حیاتی و تأثیرگذار است. این یكی از مهمترین دستاوردهای اینگونه قهرمانان و اسطورههاست كه تا همیشه در جامعه پایدار است.»

كیروش مكثی میكند و ادامه میدهد: «بزرگانی چون پروین و دایی افرادی هستند كه به گذشته احترام میگذارند ولی در عین حال میدانند كه چگونه نسلهای آینده را بسازند و راهنمایی كنند. زندگی آنها الگو و راهنمایی برای آیندگان است و همچنین به ترویج و گسترش امید مثبت در سطح جامعه كمك میكند. برای من آن روز به خصوصی بود كه در كنار این دو قهرمان و اسطوره حضور داشتم و همانطور كه اشاره كردم حمایتها و اعتمادی كه همیشه به من نشان دادند همواره در قلب من باقی خواهد ماند.»

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی