نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جشن 27 قهرمانی پرسپولیس روز یك‌شنبه در برج میلاد برگزار شد.

پرسپولیس را دوباره به رویانیان برمی‌گردانند؟

به گزارش خبرورزشی، محمد رو ی ان ی ان مد ی رعامل پ ی ش ی ن باشگاه پرسپول ی س كه ی ك ی از مهمتر ی ن مد ی ران ا ی ن باشگاه از ح ی ث رقم زدن هزاران اتفاق ر ی ز و درشت به حساب م ی آ ی د ن ی ز در ا ی ن مراسم حاضر بود و به عنوان عضو ی از ه ی ئتمد ی ره شركت پ ی شكسوتان كهن باشگاه پرسپول ی س برا ی حاضران به سخنران ی پرداخت.

***

او ادعای جالبی را مطرح كرد و هنگام رونمایی از سامانه هواداری این شركت كه اصلاً معلوم نیست در چه زمینهای فعالیت دارد، از مردم خواست با ارسال پیامك به این سامانه، به شركت پیشكسوتان كمك مالی كنند تا بتواند باشگاه پرسپولیس را خریداری كند. رویانیان آن روز گفت: «شركتی كه ما تأسیس كردیم، پتانسیل آن را دارد كه در بدترین حالت ممكن و با كمك هواداران، حداقل سالی 75 میلیارد تومان درآمدزایی كند كه این میزان درآمدزایی، دو برابر بیشتر از كل درآمدهای كنونی باشگاه پرسپولیس است. از این رو، طبق قانون، هر وقت تصمیم قطعی بر این شد كه باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود، دولت باید این باشگاه را به ما بسپارد چون هم وجاهت داریم، هم اهلیت داریم، هم پول داریم و هم طرحهای كلان اقتصادی برای 20 تا 30 سال آینده كه به صورت پلكانی، درآمد را از سالی 75 میلیارد تومان به چندبرابر بیشتر برسانیم.»

***

ادعای رویانیان درست در شرایطی مطرح میشود كه پرسپولیس به ثبات مدیریتی و مالی خوبی رسیده و تمام نیازهایش مرتفع میشود. بهترین ستارههای ایران با قراردادهای نجومی و آپشنهای عجیب را دارد، با گرانقیمتترین مربی لیگ قرارداد بسته و به گفته سرپرست این باشگاه، با درآمد حدود سالی 36 میلیارد تومان، كوچكترین مشكل مالی در این تیم دیده نمیشود. رویانیان اما میخواهد این درآمد را به دو برابر افزایش دهد، آن هم با طرح سامانه هواداری یعنی باز هم از جیب هواداران و سپس باشگاه را در اختیار بگیرد!

***

وزارت ورزش و سازمان خصوصیسازی بارها موضوع سپردن باشگاههای استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی را مطرح كردند و این بحث، دو سال قبل بسیار جدی شد ولی به جایی نرسید آن هم به دو دلیل؛ اول اینكه تضمینی برای آینده باشگاهها وجود نداشت و در ثانی، اهلیت شركتها، سهامدارانشان و مدل خرج كردن برای این باشگاه و البته منابع درآمدیشان مشخص نبود. باشگاه در زمان رویانیان با مشكلات عدیدهای مواجه شد كه فقط یكی از این مشكلات، قرارداد با مانوئل ژوزه بود؛ قراردادی كه بیش از 10 میلیارد تومان خرج روی دست باشگاه پرسپولیس گذاشت. حالا با این شرایط، اگر قرار بر خصوصیسازی باشد، این باشگاه را به رویانیان برمیگردانند؟ كاش یك نفر خیلی زودتر از آنكه دیر شود و این مدل مصاحبهها و ادعاها افزایش یابد، پاسخ سؤالمان را میداد.

 

 

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی