۰
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال آخرین بازی امسال خود مقابل العین را با مساوی به اتمام رساند و حالا تا فروردین‌ماه دیگر مسابقه‌ای پیش روی خود ندارد.

طاهری: بازیکنان ما آدم هستند نه آهن

به گزارش خبرورزشی، استقلالیها از فضای بسیار سنگینی که در اسفندماه برایشان متصور شده بودند با شایستگی خارج شدند و حالا با امیدواری بیشتری کار را مینگرند. این همان مسئلهای است که بیژن طاهری، دستیار ایرانی شفر هم روی آن تأکید دارد.

* از اوایل زمستان بحث بر سر آن بود که استقلال یک اسفند سخت و جهنمی را پیشرو دارد ولی حکایت آبیها به شکل دیگری شد.

بله، با درایت سرمربی کاربلدی چون شفر و زحمت همه بازیکنان و عوامل تیم و باشگاه، اسفند جهنمی برای استقلال بهشت شد. همان گروهی که همه میگفتند برای ما حکم گروه مرگ را دارد برایمان به گروه زندگی بدل شده است. همه دیدند چقدر خوب با الهلال و العین بازی کردیم. حکایت سپیدرود، فولاد و البته شهرآورد هم که به جای خود. اینها  اصلاً اتفاقی نبود. بازی رفت با العین که به معنای واقعی کلمه بهتر و سرتر بودیم ولی آقای داور این فرصت را از ما گرفت. در جدال برگشت اما العینیها حسابی ما را آنالیز کرده بودند. البته با همه این تفاسیر باز هم اگر بدشانس نبودیم در تهران میتوانستیم حریف اماراتی را ببریم ولی بخت با ما یار نبود.

* ولی هنوز هم شانس اول صعود هستید.

بله، الریان قطر را اگر روز سیزدهم فروردین ببریم صعودمان قطعی میشود. تازه العین و الهلال با هم بازی دارند. این العین که من دیدم یکی از بهترین تیمهای آسیاست و قطعاً یقه الهلال را میگیرد. آنها با هم بازی میکنند و حتماً امتیاز از دست میدهند. الان سرنوشت ما دست خودمان است.

* تکلیف جدال نهم فروردین استقلال و نفت هنوز مشخص نیست. بالاخره لغو میشود یا نه؟

انصافاً نظم این فصل لیگ برتر با سنوات گذشته قابل مقایسه نبوده و خیلی بهتر شده است ولی امیدوارم دوستانمان در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به این نکته توجه کنند، بازیکنان استقلال آدم هستند نه آهن. ما تا هشتم فروردین ملیپوشانمان را نداریم و بعد از بالغ بر ۲ هفته بیخبری از آنها باید شب قبل از بازی تحویلشان بگیریم و نهم فروردین آنها را به میدان بفرستیم. اینطوری نمیشود. آنها از گوشت و استخوان هستند نه آهن و فولاد. امیدوارم دوستانمان بازی را لغو کنند چون واقعاً اگر لغو نشود درصد آسیبدیدگی آنها به طرز قابل ملاحظهای افزایش پیدا میکند.

* بهار سال آینده در سه جبهه میجنگید. جدا از لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، فینال جامحذفی را هم دارید. نبرد با خونهبهخونه بابل.

ما اصلاً گول لیگ آزادگانی بودن خونهبهخونه را نمیخوریم چون این تیم برای رسیدن به فینال ۳ تیم لیگ برتری را حذف کرده بنابراین حتماً تیم خوبی است که تا اینجای کار بالا آمده و خودش را به فینال رسانده است. نباید بیگدار به آب بزنیم. در نهایت احترام به حریف شمالی، میرویم تا قهرمان جامحذفی شویم.

* و به عنوان سؤال آخر. امسال برایتان چطور گذشت، به ویژه از وقتی که به استقلال آمدید؟

همین که ما از مردم تقاضای حضور در استادیوم میکنیم و آنها خواسته ما را با تمام وجود اجابت کرده و حتی یک کبریت هم در ورزشگاه آزادی روشن نمیکنند برایمان یک دنیا ارزشمند است و مایه دلگرمی ما میشود. باور کنید حتی اگر سه جام هم به هواداران استقلال بدهند کم است و امیدواریم بتوانیم بهار بسیار خوبی را برایشان رقم بزنیم.

 

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی