نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قرار است تیم ملی امید در بازی های آسیایی جاکارتا استارت بزند تا با حضور در این بازی ها مهیای شرکت در رقابت های مقدماتی المپیک پیش رو شود.

مربیان ناکام گزینه های تیم امید!

به گزارش خبر ورزشی، پیش تر فدراسیون فوتبال برنامه ریزی کرده بود تیم زیر 20 سال که در جام جهانی 2017 حاضر بوده در بازی های آسیایی جاکارتا شرکت کند و بعد از این تورنمنت برای مقدماتی المپیک آماده شود. اما شکست این تیم در مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در بیشکک و در برابر تیم عمان کار را خراب کرد و موجب شد تا فدراسیون فوتبال به همکاری خود با امیر حسین پیروانی خاتمه دهد و تیم او به آسانی رها شد! در حالی که خیلی هم باخت این تیم در برابر عمان غیر طبیعی نبود به خاطر که ایران چند بازیکن را به خاطر مخالفت باشگاه ها در اختیار نداشت و از سویی ایران تیم زیر 20 سال بود و عمان تیم زیر 23 سال!
از اینکه بگذریم اخیرا گزینه هایی برای هدایت تیم امید مطرح شده اند که  دست کم در آخرین تجربه مربیگری اشان روزهای خوبی نداشته اند. نمونه اش کرانچار.
کرانچار در آخرین فعالیت مربیگری اش در سپاهان آنقدر بد کار کرد که از سوی تیم سپاهان کنار گذاشته شد.
حمید استیلی که مدت هاست تیم ندارد. یحیی گل محمدی که نتوانست در تیم تراکتورسازی تحول ایجاد کند و حسین فرکی که او هم مثل کرانچار روزهای بدی در تیم سپاهان داشت و از سویی در تیم سایپا هم بیشتر نگران سقوط بود تا قهرمانی.
دوره پیش هم فدراسیون فوتبال در انتخاب تیم امید دست به یک اشتباه بزرگ زد و محمد خاکپور را در اولین تجربه سرمربیگری اش سرمربی تیم امید کرد! شاید به این خاطر که مدیریت تیم به حبیب کاشانی واگذار شده بود و او به دلیل پول آوری در تصمیم گیری برای تیم ملی امید نقش اصلی را ایفاء کرد.
وقتی چنین نام هایی برای تیم امید مطرح می شود براحتی می توان گفت اولین کسی که به تیم ملی امید برای صعود به المپیک بهاء نمی دهد فدراسیون فوتبال است و شاید به به این ناکامی عادت کرده است! و ظاهرا هم این بار هم فرقی نمی کند مربی تیم ملی امید چه کسی باشد!
چرا گزینه های مربیگری تیم ملی امید از مربیان خارجی و مربیانی که بر سر کار هستند انتخاب نمی شوند. مثلا علی دایی، امیر قلعه نویی، شفر یا اسکوچیچ یا مربیان کارنامه دار خارجی در حد و اندازه های کی روش ...
گویی برای فدراسیون فوتبال تیم ملی و کی روش مهم تر هستند و بقیه تیم ها در سایه قرار دارند. بله تیم ملی و کی روش مهم هستند به این خاطر که ویترین فوتبال هستند اما این نباید بهانه ای شود برای بی توجهی به دیگر تیم های ملی. صعود به المپیک هم موفقیت تاریخی و گرانی خواهد بود و یک شروع خوب از یک انتخاب خوب شروع خواهد شد.
نکته ی دیگری هم که باید مورد توجه باشد هماهنگی با باشگاه ها برای حضور بازیکنان در تمرینات تیم ملی امید است و اگر قرار باشد اتفاقات بازی های بیشکک تکرار شود که علیرضا منصوریان و یحیی گل محمدی به تیم ملی امید بازیکن ندهد حذف تکرار خواهد شد. یا باید باشگاه ها پیش از شروع کار متقاعد شوند که به تیم ملی امید بازیکن بدهند یا تیم ملی امید تنها در روزهای فیفا یا روزهایی که تیم ملی بزرگسالان هم اردو دارد و لیگ برتر تعطیل است، تمرین کند. این دعواها و کشمکش های قدیمی نباید تکرار شود اگر به دنبال این هستیم که تیم ملی امید این بار صعود کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی