۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید که بازی‌های تدارکاتی بنا بر نیاز تیم ملی برگزار می‌شود.

تاج: سرمربی حریفان را انتخاب می‌کند نه خبرنگاران

به گزارش خبر ورزشی، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران بعد از بازی تیم ملی با سیرالئون در جمع خبرنگاران گفت: این بازی نیاز به یک توضیح دارد که روابط عمومی فدراسیون نیز آن را بیان کرد. بازیهای تدارکاتی تیم ملی بر اساس نیاز ما و چیزی است که که از ما درخواست شده است.
او ادامه داد: بازی اول ما با لیبی بود که بنا به دلایلی برگزار نشد. ما ظرف مدت پنج روز تیم دیگری از آفریقا یعنی سیرالئون را انتخاب کردیم که با مشکلاتی هم بابت این دعوت روبهرو بودیم. فیفا به ما کمک کرد که این بازی برگزار شود.
تاج اضافه کرد: چند موضوع را باید راجع به این موضوع بگویم. موضوع اول این که از ما انتقادی شد که تیم سیرالئون با تیم اصلیاش به ایران نیامده است. البته تیم ملی ما هم با بازیکنان شاغل در لیگ ایران پا به میدان گذاشت و از لژیونرهای خود استفاده نکرد. این بازیکنان ما در این بازی محک خوردند تا تعدادی از آنها در لیست تیم ملی قرار بگیرند. دومین مساله این است که امروز، فیفا دی نیست. ما نمیتوانستیم تیمهای بزرگ و قدرتمند را دعوت کنیم.
او ادامه داد: ما باید بر اساس بضاعت خودمان و شرایطی که تیمهای رقیب برای بازی در امروز داشتند یکی از گزینهها را انتخاب میکردیم. سوم این که ما بازیهای عالی هم برای تیم ملی پیشبینی کردهایم. ما قرار است با تونس بازی کنیم که در ردهبندی فیفا ۱۳ پله از ما بالاتر است. همچنین با تیمهای خوب یونان و ترکیه بازی خواهیم کرد. کشورهای دیگر نهایتا سه یا چهار بازی تدارکاتی انجام میدهند اما تعداد بازیهای تدارکاتی ما بیشتر از این عدد است. این به درخواست سرمربی تیم ملی است که البته به نفع ما هم خواهد بود.
رییس فدراسیون فوتبال با بیان این که نمیشود از میان این تعداد بازی تدارکاتی که برای تیم ملی در نظر گرفته شده یکی از آنها را بیرون کشید و با دیگر بازیها مقایسه کرد، اظهار کرد: فدراسیون فوتبال سیرالئون مورد تایید فیفا هم نیست اما تیم ملی فوتبال این کشور در حال حاضر به درد ما میخورد. آنها توانستند فرصتی ایجاد کنند که ما یک بار از بازیکنان لیگمان استفاده کنیم و آنها را محک بزنیم.
او در پاسخ به این سوال که آیا نمیتوانستیم تیمی از لیگ ایران را جایگزین تیم سیرالئون کنیم گفت: این را باید از سرمربی تیم بپرسید. این بازی تحت نظر سرمربی و کادر فنی تیم ملی برگزار شد. به نظر من در کل بازی خوبی بود. ما قرار بود با لیبی بازی کنیم که بنا به دلایلی نظیر مشکلات داخلی آنها نتوانستند تیمشان را برای این بازی آماده کنند. سیرالئون در رنکینگ فیفا از لیبی هم بالاتر است.
تاج در ادامه با کنایه اظهار کرد: خبرنگاران میتوانند پیشنهاد بدهند که تیم ملی امید ما با اینگونه تیمها بازی کند.
تاج در مورد تمدید قرارداد کیروش هم اظهار کرد: ما بعد از جام جهانی تا شروع جام ملتهای آسیا زمان اندکی داریم. من با کیروش در این مورد صحبت کردم. او سرمربی قابل و توانایی است. یکی از نقاط مثبت تیم ملی ما وجود کارلوس کیروش است. من به عنوان رییس فدراسیون فوتبال به شدت از او حمایت میکنم.
تاج در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر زمان آمادهسازی کمپ تیمهای ملی فوتبال عصبانی شد و گفت: من برای شما متاسفم. باید درک متقابلی بین ما باشد.
او ادامه داد: فیفا به ما اجازه داد که برای برگزاری این بازی هیچ پولی پرداخت نکنیم. آنها از ما درخواست ۷۵ هزار دلار پول کرده بودند که ما با نامهنگاری با فیفا موفق شدیم که به آنها مبلغی پرداخت نکنیم.
رییس فدراسیون فوتبال در مورد هزینه اقامت تیم ملی سیرالئون گفت: آنها نمیتوانستند در پارک بخوابند و ما هزینه اقامت آنها را پرداخت کردیم.
او در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنان تیمهای ملی اسپانیا و پرتغال هم با بازی در چنین مسابقههایی خود را محک میزنند اظهار کرد: هر کسی باید به شرایط خودش نگاه کند. اسپانیا با تیمهایی بازی میکند که همردیف خودش هستند. تنها سرمربی تیم ملی است که به ما میگوید چه تیمی را برای مسابقه انتخاب کنیم نه خبرنگاران، نه صداوسیما و نه هیچ کس دیگر. همه مسابقههایی که در دنیا برگزار میشود توسط ایجنت تدارک دیده میشوند و ما در این مورد هیچ مشکلی نمیبینیم.
تاج همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که این تیم بر اساس بازی ایران در مقابل مراکش انتخاب شده است، آیا تیم ملی ما برای مسابقه با تیمهای اسپانیا و پرتغال بازیهای تدارکاتی مناسب آنها در نظر گرفته است یا خیر بیان کرد: ما سه بازی اروپایی با یونان، ترکیه و لیتوانی برگزار خواهیم کرد. اینها سوالهای منطقی است. ما سه بازی با تیمهای آفریقایی، سه بازی با تیمهای اروپایی و همچنین سه بازی آسیایی پیشبینی کردهایم. اینها تیمهای قدرتمندی هستند. بازیهایی که ما در روزهای فیفا برگزار خواهیم کرد مسابقههای خوبی هستند که با حضور لژیونرهای ما برگزار خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی