نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

از زماني كه مرحله به مرحله در دور حذفي ليگ قهرمانان اروپا قرعه‌كشي مي‌شود، درآمدن گوي‌ها هم هيجان خاصي پيدا كرده.

رؤيای پيرمرد محبوب و نبرد جذاب‌ترين مربيان

به گزارش خبررزشی، ظهر جمعه در شهر نيون سوئيس باز هم گويها و اينمرتبه دستان آندري شوچنكو تعيينكننده بود. طبق انتظار و با صعود تيمهاي بزرگ به جمع 8 تيم برتر ليگ قهرمانان فصل 2017-2018 ديدارهاي بزرگي را در اين مرحله مشاهده خواهيم كرد. جدال بين 2 قدرت فعلي ليگ برتر انگليس ليورپول و منچسترسيتي، تكرار فينال ليگ قهرمانان فصل گذشته بين رئالمادريد و يوونتوس، رقابت شگفتيساز مرحله قبل سويا با بايرنمونيخ و البته مسابقهاي بين بارسلونا و رم كه روي كاغذ براي كاتالانها آسان خواهد بود.

بارسلونا رم

جدال بارسلونا و رم هم مسابقهاي است كه 2 فصل پيش شاهد آن بوديم. پيش از اين 4 مرتبه در ليگ قهرمانان به مصاف هم رفتهاند و سهم هركدام يك برد بوده، 2 بازي هم با نتيجه مساوي تمام شده است. در مرحله گروهي فصل 2016-2015 در حالي كه در پايتخت ايتاليا بازي 2 تيم با تساوي يك-يك تمام شد و فلورنتسي يكي از برترين گلهاي سال 2015 را با ضربهاي ديدني از ميانههاي ميدان زد، در بازي برگشت آبيواناريها با درخشش مسي و سوارس 6 گل به جالوروسي زدند. بلوگرانا صدرنشين بلامنازع لاليگاست و در ليگ قهرمانان هم با عملكردي عالي و پيروزي در تمامي ديدارهاي خانگي تا مرحله يكچهارم رسيده است. در سمت مقابل رم در تلاش است رده سوم را حفظ كند و رقباي اصلي آنها هم اينترميلان و لاتزيو هستند. تيم محبوب پايتخت ايتاليا كه به صدرنشينان يعني يوونتوس و ناپولي نخواهد رسيد در مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا يك نمايش خيرهكننده برابر چلسي داشت و 3 گل در خانه به اين حريف زد، يعني همان تعداد گلي كه بارسا در بازي برگشت يكهشتم نهايي وارد دروازه تيم لندني كرد. جالب است بدانيد كه آنها در لندن هم 3 گل به چلسي زدند در حالي كه بارسا به سختي يك گل وارد دروازه رقيب مشتركشان كرد. خط دفاعي تيمِ ديفرانچسكو در خانه هنوز گل نخورده و در مجموع 8 بازي 8 گل دريافت كرده است. در سمت مقابل بارسلونا هم يك گل در خانه خورده و در مجموع با 2 گل خورده بهترين خط دفاعي ليگ قهرمانان را در اختيار دارد. چالش اصلي رم بازيهاي سخت در سري A برابر فيورنتينا و لاتزيو بعد از رقابتهاي حساس برابر بارساست، در حالي كه حريف خيالش تقريباً بابت قهرماني ليگ راحت شده.

سويا بايرنمونيخ

بايرنمونيخِ خوششانس؟ اگر فكر ميكنيد شانس با باوارياييها همراه بوده كه در اين مرحله با تيم مطرحي روبهرو نشدهاند و حريفشان سويا كم نام و نشانتر است، كافي است به بازگشت فوقالعاده اين تيم برابر ليورپول و به تساوي كشيدن باخت 3 گله در نيمه نخست آن بازي در سانچس پيسخوان و پيچيدن نسخه منچستريونايتد در تنها 4 دقيقه در اولدترافورد نگاه كنيد. بايرنمونيخ در ليگ قهرمانان تا به حال برابر سويا بازي نكرده. آندلوسيها در حال حاضر تيم پنجم لاليگا هستند و كار دشواري براي حضور دوباره در ليگ قهرمانان دارند، در نتيجه نميخواهند اين فصل راحت از دور رقابتها كنار بروند. در سوي ديگر بايرنمونيخ قهرمانياش در بوندسليگا را قطعي كرده و به قهرماني در رقابتهاي ديگر فكر ميكند. مونيخيها اميدوار هستند با پيرمرد محبوبشان يك مرتبه ديگر به سهگانه برسند. در دوران جديد با هاينكس بايرن فقط يك باخت در بوندسليگا برابر مونشنگلادباخ داشته و شكست در مرحله گروهي ليگ قهرمانان مقابل پاريسنژرمن اتفاق كليدي اين فصل كه بركناري آنچلوتي بود را برايشان رقم زد. سويا در هر صورت با وينچنزو مونتلا سورپرايز مرحله يكچهارم نهايي ليگ قهرمانان است اما اين مرتبه در رقم زدن شگفتي بعدي كار دشواري خواهند داشت. در هر صورت بايرنيها هم راضي هستند كه به جاي بازي كردن برابر رئالمادريد، بارسلونا، منچسترسيتي و حتي ليورپول يا يوونتوس با اين تيم اسپانيايي مصاف خواهند داد. آنها هم مثل بارسلونا روي كاغذ شانسشان براي حضور بين 4 تيم نهايي ليگ قهرمانان خيلي زياد است. باوارياييها در پي فراموشي حذف تلخ فصل قبل در همين مرحله برابر رئالمادريد هستند.

يوونتوس رئالمادريد

جالبترين اتفاق در قرعهكشي مرحله يكچهارم نهايي ليگ قهرمانان رويارويي يوونتوس و رئالمادريد فيناليستهاي فصل قبل بود. فينال فصل قبل را رئاليها با درخشش رونالدو با نتيجه 4 بر يك بردند اما زيدان خوب ميداند در مرحله حذفي شرايط با فينال تفاوت دارد. يكي از ديدارهاي تكراري ليگ قهرمانان اروپا كه پيش از اين 19 مرتبه ديگر هم برگزار شده، بيانكونري 8 مرتبه برده، كهكشانيها 9 پيروزي كسب كردهاند و نتيجه نهايي 2 بازي هم مساوي بوده است. يوونتوس در سري A سرانجام از ناپولي پيش افتاد و شرايط خودش را براي هفتمين قهرماني متوالي در كالچو بهتر كرده است. بانويپير اين فصل عملكرد فوقالعاده دفاعي فصل قبل را نداشته و در 8 بازي 8 گل دريافت كرده. كريس رونالدو در 5 بازي برابر يووه 7 گل زده و شانس دارد با توجه به اوج گرفتنش در هفتههاي پاياني فصل باز هم دروازه بوفون را باز كند. يووه برابر تيم خوب و شايسته تاتنهام در مرحله قبلي در عرض چند دقيقه در 2 بازي شرايط را به نفع خودش تغيير داد. در بازي رفت در 10 دقيقه ابتدايي 2 گل زد و در بازي برگشت در ومبلي در 3 دقيقه اين كار را انجام داد. 22 گل زده در 8 بازي نشان ميدهد شاگردان آلگري كار دشواري براي بسته نگه داشتن دروازهشان خواهند داشت اما همانطور كه قبلاً ديديم، لحظهاي غفلت از مهاجمان يووه هم ميتواند سرنوشت بازي را عوض كند. يوونتوسيها هنوز در رؤياي گرفتن جام ليگ قهرمانان اروپا با كاپيتاني جيجي بوفون هستند و رئالمادريد هم ليگ قهرمانان را با 12 قهرماني كه سهتاي آنها در 4 فصل اخير كسب شده قلمروي خودش ميداند. اين جدال بدون شك  پر از لحظات خاص و ديدني خواهد بود.

ليورپول منچسترسيتي

با حذف منچستريونايتد 2 تيم انگليسي در ليگ قهرمانان اروپا باقي ماندند و قرعه هم اين 2 تيم را برابر هم قرار داد. نكته منفي حذف قطعي يكي از آنها و نكته مثبت قطعي بودن حضور يك تيم انگليسي در نيمهنهايي ليگ قهرمانان است. اگر هواداران هردو تيم و حتي كلوپ و گوارديولا يك تيم را ميخواستند انتخاب كنند كه در اين مرحله برابر آن قرار بگيرند همين حريف بود. ليورپول و سيتي تا به حال در رقابتهاي اروپايي برابر هم قرار نگرفتهاند و اين يك مسابقه تكراري اما در تورنمنتي جديد خواهد بود. ليورپول در طول تاريخ برابر سيتيزنها از لحاظ آماري بهتر بوده، 87 برد كسب كرده در حالي كه 45 مرتبه شكست خورده و 46 بازي هم با نتيجه مساوي تمام شده است. سرخهاي مرسيسايد شانس خوبي براي حضور بين 4 تيم برتر ليگ برتر اين فصل و راهيابي دوباره به ليگ قهرمانان دارند. آمار خط حملهشان تا هفته سيام با 68 گل زده خيلي خوب بوده و مهمتر اينكه آنها تنها تيمي هستند كه موفق به شكست سيتي صدرنشين قاطع ليگ جزيره شدهاند. گوارديولا خوب يادش هست در بازي برگشت برابر ليورپول در آنفيلد چگونه در 9 دقيقه با 3 گل ليورپول تيمش را به دردسر انداخت. با اين حال در بازي رفت پس از 10 نفره شدن تيمِ كلوپ سنگينترين شكست فصل با 5 گل را به اين حريف تحميل كردند. سيتي با فاصله در صدر جدول ليگ برتر است و خيال گوارديولا بابت اولين قهرمانياش در اين رقابتها راحت شده. تيم او 19 گل در اين فصل ليگ قهرمانان زده اما در بازي تقريباً تشريفاتي مرحله قبل نوار بردهاي متوالي تيمش در خانه توسط بازل سوئيس شكسته شد. ليورپول هم ركورد بينظير 28 گل در 8 بازي ليگ قهرمانان را دارد كه بهترين آمار اين فصل تا پايان مرحله يكهشتم نهايي بوده است. اين مسابقه را تاكتيكيترين نبرد مرحله يكچهارم ناميدهاند، نبرد تفكرات خاص كلوپ و گوارديولا، كه جذابترين مربيان اين مرحله هم به حساب ميآيند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی