نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

خوشحالي، براي سومين قهرماني با بانك سرمايه در ليگ واليبال خيلي هم شيرين نيست. چراكه طعم گس انحلال تيمش، به شيريني قهرماني آن مي‌چربد.

سید:امسال خیلی راحت قهرمان شدیم!

به گزارش خبرورزشی،حرف از سيدمحمد موسوي سرعتيزن بانك سرمايه است. او كه هميشه حرفهايش را خيلي صريح زده، اين بار هم انتقاداتش را از قهرماني ليگ بدون سكو تا سهميهبندي مليپوشان تيمهاي ليگي برزبان آورده است.

*هتتريك قهرماني چسبيد؟

بانك سرمايه اين فصل را پرقدرت شروع كرد. مسئولان بانك فقط قهرماني ميخواستند كه ما هم خدا را شكر تا حدود خيلي زيادي انتظارات را برآورده كرديم. با اينكه انتقاداتي به تيم ما ميشد اما بانك سرمايه شخصيت قهرماني داشت.

*قهرماني امسال، آن هم براي سومين بار سختتر نبود؟

اتفاقاً امسال قهرماني راحتتر بود. چراكه بازيكنان خيلي باتجربهتر و پختهتر شده بودند، بنابراين براي ما راحتتر بود. هرچند كه نيمفصل دوم و بعداز ناكامي در جام باشگاههاي جهان با مصدوميت بازيكنان روحيه تيم به هم ريخت و كار سخت شد و حتي دو باخت هم داديم اما بعد كار دوباره آسان شد.

*بازي دوم با اردكان چطور بود؟

ما اگر با هر تيمي و حتي شهرداري تبريز در فينال بازي ميكرديم، راحتتر ميبرديم چون شرايط اردكان خاص است. سبك خاصي بازي ميكند. انگار داشتيم با تيمهاي اروپايي سطح بالا بازي ميكرديم. تيمي است كه خيلي خوب تاكتيك و تكنيك كار ميكند. شايد يك جايي ديگر زورشان نرسيد و باختند ما تيم خيلي خوبي بودیم. به هر حال ما رفته بوديم تا كار را در اردكان يكسره كنيم، به خاطر همين دو روز زودتر رفتيم تا آسيب نبينيم. با اينكه جو سالن در بازي دوم به نفع اردكان بود اما همه بچهها براي برد و قهرماني همقسم شده بودند تا كار سختتر نشود.

*قهرماني بدون سكو لطفي هم دارد؟

فدراسيون به لحاظ مديريتي به ليگ كم بها ميدهد. همه فكر و ذكر فدراسيون تيم ملي است. نميگويم بد است، ولي سرمايهاي كه تيم ملي از آن استفاده ميكند، منبع درآمدش ليگ است. شايد 50 ميليارد در ليگ هزينه شده و اسپانسرها ميخواهند، ديده شوند اما سال به سال ضعيفتر ميشود. امسال حتي تماشاچي در خانه واليبال نديديم، در حالي كه قبلاً  با اينكه سالن واليبال خيلي مثل حالا بزرگ نبود اما از جمعيت پر ميشد. بيتوجهي به ليگ اصلاً نتيجه خوبي ندارد. حتي مسئولان فدراسيون به سالن نميآيند تا حاشيهها و دعواها را ببينند. در بازي با پيكان سالن خالي بود طوري كه پچ، پچ ما را همه ميشنيدند.

*درست است تيم سرمايه منحل شده؟

حالا باشگاه بانك سرمايه با سه قهرماني در ليگ واليبال مطرح شده و همه مسابقاتش را رصد ميكنند و سطح بازيهايش هم بالا رفته است. با اينكه تيمي است كه سه سال اسم در كرده آن هم با قهرماني در ليگ ايران و باشگاههاي آسيا و حضور يك دوره باشگاههاي جهان، به حدي رسيده كه باشگاه ترينتوي ايتاليا درخواست بازي تداركاتي ميدهد. آن هم با يك بار بازي در باشگاههاي جهان. در واقع باشگاههاي جهان براي يك تيم شناسنامه است. اگر سال آينده باز در باشگاههاي جهان باشيم، بيشتر ما را ميشناسند اما متأسفانه شنيدهام كه قرار است منحل شود اگر چه دقيق نميدانم. در ورزش ما براي انحلال خيلي مسائل دخيل است؛ تغييرات مديريتي، سليقه و حتي قوانين. براي تيم ما قوانين بانك مركزي تأثير زيادي دارد اما اميدوارم اين اتفاق براي بانك سرمايه نيفتد چراكه تازه تيم ما قوي و شناخته شده است. كادر فني و بازيكنان خيلي برايش زحمتكشيدند اما متأسفانه در ايران هيچ تيمي ثبات ندارد، به جز پيكان كه آن هم هرازگاهي هزينه ميكند و نميكند.

*از حالا براي تيم فصل بعد فكر كردي؟

من خودم دوست دارم در ليگ براي تيم بازي كنم. چراكه سرمايه نباشد، بايد دنبال تيم جديد باشم و با سيستم مدير ديگري آشنا شوم اما وقتي در سرمايه باشم، ميدانم شرايط چه جوري است. حالا هم دوست داشتم تا آخر واليبالم با سرمايه باشم اما شرايط اصلاً معلوم نيست. آمد و رفت تيمها اصلاً به نفع واليبال نيست؛ چه ما باشيم و چه نباشيم. اسپانسر قوي تنور واليبال را داغ ميكند. ماندگاري تيم سرمايه در ليگ برتر به نفع بانك سرمايه هم است و بهترين تبليغ برايش میباشد. چراكه با صدرنشيني تيم براي مردم ذهنيت خوبي پيش ميآيد. هرچند مدير بانك ديدش فرق ميكند.

*سهميهبندي بازيكنان مليپوش تيمهاي ليگي را چطور ميبيني؟

به نظرم قانون خوبي نيست. چراكه اين قصه را بسكتبال تجربه كرده و نتيجه جالبي هم نگرفته. بسكتبال تا 7، 8 سال قبل جايگاه خيلي بالاتري داشت اما سهميهبندی بازيكنان مليپوش باعث تقسيم بازيكنان شد و ضربهاش را هم خورد. فدراسيون به جاي اين تصميمات بايد دنبال اسپانسرهاي خوب باشد. نه اينكه به خاطر پول زيادي كه بازيكنان ميگيرند تصميمات اين چنيني  بگیرند.

*چطور؟

چراكه اگر قرار باشد 20 مليپوش را معرفي كنيم 12 نفر ضرر ميكنند. در واقع ما 12 سرمايه ملي را از دست ميدهيم. شايد براي بهترينها مشكلي پيش نيايد ولي بقيه بازيكنان را از دست ميدهيم. در واقع آمدن به تيم ملي باعث ضرر ميشود و ديگر هيچ جواني تلاش نميكند تا به تيم ملي برسد. در حالي كه منبع درآمد و زندگي آنها از ورزش است. وقتي مليپوش باشي و تنها دو باشگاه پول خوبي بدهند و بقيه قرارداد معمولي دارند انگيزهاي براي مليپوشي نميماند. در واقع اين مسئله چالش بازيكنان ميشود و اصلاً قشنگ نيست.

*يعني ممكن است بعضي مليپوشان خداحافظي كنند؟

دقيقاً. شك نكنيد اين اتفاق ميافتد. اتفاقي كه به ضرر واليبال تمام ميشود. بازيكن از تيم ملي درآمد ندارد، بلكه از باشگاه پول ميگيرد. كدام بازيكني دلش ميخواهد مليپوش باشد و پول معمولي از باشگاه بگيرد؟ به هر حال بازيكن بايد دلش باشد وقتي براي تيمي بازي ميكند چراكه ليگ ما ثبات ندارد. حتي تيمهاي بزرگ دنيا و ايتاليا بازيكنان بزرگ ميگيرند تا قهرمان شوند. مسخره است كه به تيم فوتبال رئال بگويند بيشتر از 5 ستاره نميتواني، بگيري.

*پس ميشود گفت ليگ واليبال ايران آنقدرها كه ميگويند حرفهاي نيست؟

قطعاً ليگ ما حرفهاي نيست. شايد از نظر اينكه حرفه بازيكنان واليبال است اما حرفهاي به معناي كامل نيست. وقتي نميدانيم تيمي 5 سال تيمداري ميكند يا نه، حرفهاي نيست.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی