۰
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تيم بسكتبال پتروشيمي بندرامام قهرماني‌‌اش در ليگ باشگاه‌هاي غرب آسيا را از الرياضي پس گرفت.

ساهاكيان: انتقام سختی از قهرمان آسيا گرفتيم

به گزارش خبرورزشی، اختلاف 30 امتيازي پترو با ميزبان سنگينترين شكست تاريخ را براي الرياضي رقم زد. باختي كه كه همه را بهتزده كرد؛ از بازيكنانش گرفته تا تماشاگران متعصبش. ناراحتي بازيكنان تيم لبناني به حدي بود كه بدون دست دادن با پتروييها زمين را ترك كردند اما قهرماني غرب آسيا تنها افتخار پتروييها نبود بلكه جايزه ارزشمندترين و بهترين ريباندر مسابقات هم به مايك هريس و حامد حدادي رسيد. اوشين ساهاكيان كه براي اولين بار در سمت كاپيتان جام قهرماني غرب را بالاي سر برد با تشكر از همكاري سعيد داورپناه از همتيميهايش بابت تلاششان براي طلايي شدن تشكر كرد.

* بعد از مسابقه تيم ملي به ماهشهر رفتيد و تمرينات را با بازيكنان جديد استارت زديد؟

بعد از بازي با عراق سه، چهار روز استراحت كرديم و بعد به ماهشهر رفتيم و تمرينات را با بازيكن خارجي جديد مايك هريس استارت زديم. هر روز يك جلسه تمرين داشتيم و روي مرور سيستم تمركز كرديم. به خصوص روي كار دفاعي. ولي در همان زمان يك هفته، هريس خيلي زود با تيم هماهنگ شد و كمك شاياني هم به تيم كرد.

* فكر ميكنم اين بار عزمتان را براي انتقام جزم كرده بوديد؟

در جاهاي بدي باخت به الرياضي به ضرر ما تمام شد. ولي اين بار با اختلاف آنها را شكست داديم که هم خستگي عدم قهرماني ليگ از تنمان بيرون رفت و هم انتقام سختي هم از آنها گرفتيم. خدا را شكر با خوشي تمام شد.

* از دو ديدار راما... و الجيش بگوييد. چرا مقابل سوريه كار گره خورد؟

مسابقه با راما... به نسبت آسان بود و تيم روان بازي كرد اما مقابل الجيش بازي گره خورد. آنها خيلي باانگيزه ظاهر شدند و در جاهايي هم عقب افتاديم. تمامي پرتابهاي از راه دورشان گل شد و دفاع خوبي انجام نداديم. در هر صورت مهم اين بود كه برديم.

* تيم در ديدار با الرياضي نمايش خيلي خوب گروهي داشت و شايد با بهترين شكل تيمي برنده شديد.

تيم ما با آمدن حامد حدادي و مايك هريس از نظر دفاعي و حمله بهتر شد. حضور حدادي در تيم ملي و باشگاهي تأثيرگذاري زيادي دارد اما در نهايت تيم ما جان تازه گرفت و از اول بازي با الرياضي در دفاع سنگ تمام گذاشتيم. به خصوص مقابل تيمي كه خارجيهاي زهرداري دارد. زير حلقه لبنانيها خوب كنترل شدند و به بازيكنان پيراموني هم اجازه شوتزني نداديم. در نهايت فكر ميكنم همدلي در ميدان و نيمكت در كنار كادر فني باعث برد شيرين شد تا سال 96 را با قهرماني به پايان ببريم.

* الرياضي تاكنون چنين باختي را تجربه نكرده بود. آن هم در حضور خيل تماشاگر. عكسالعملشان چه بود؟

آنها ديگر حرفي براي گفتن نداشتند. سرشان پايين بود و حتي آخر بازي براي دست دادن به سمت ما نيامدند چراكه بين تماشاگرانشان باخته بودند. بايد گفت در اين سالن جو سنگيني حاكم است.

* قهرماني پتروشيمي با بازوبند كاپيتاني چه حسي دارد؟

مسئوليت سنگيني است البته من تنها نبودم و سعيد داورپناه به من خيلي كمك كرد. تيمهاي بزرگ حاشيههاي خودش را دارد. دست بچهها هم درد نكند و از همه تشكر ميكنم و تنديهاي من را ببخشند. بازيكنان همه كمك كردند و در اختيار تيم بودند. حتي در زمان گرفتن كاپ، من، سعيد و حامد سه نفري رفتيم. در هر حال افتخاري برايم بود كه كاپيتان اين تيم بزرگ بودم.

* نظرتان راجع به رفتن آقاي ياوري چيست؟

شوك بزرگي براي خوزستان و پتروشيمي بندرامام بود. افرادي مثل ياوري را در ورزش نبايد از دست داد چراكه دلسوز تيم و ورزشكارانش است. همه از رفتنش ناراحتيم ولي اميدوارم كسي كه جايگزينش ميشود همانند او باشد.

* پتروشيمي بندرامام با قهرماني سال را بست.

با ناكامي در ليگ همه لطمه روحي خورديم ولي با اين قهرماني گذشته را كمي جبران كرديم و اميدوارم در باشگاههاي آسيا آن را كامل كنيم.

* عملكرد دومينيك جونز و مايك هريس چطور بود؟

دومينيك زياد به سبك بازي ايران نميخورد ولي در بازي با الرياضي خيلي به ما كمك كرد ولي مايك بازيكن بزرگي است و كسي ميخواهد الگوبرداري كند بايد او را مد نظر قرار دهد. او در عرض يك هفته چنان با تيم هماهنگ شد که همه خوشحال بوديم در كنار او بازي كرديم. هر دو زحمت كشيدند. اميدوارم باز هم كنار هم باشيم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی