نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: این بازی برای ما بازی مرگ و زندگی است.

افاضلی: این بازی برای ما بازی مرگ و زندگی است

به گزارش خبرورزشی،هومن افاضلی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل پدیده گفت: بابت تاخیر عذر می خواهم؛ این بازی برای ما بازی مرگ و زندگی است. حریف هم اگرچه پایین جدول است، اما بخشی از آن بخاطر کسر ۶ امتیاز است و بخشی از آن هم مدیریتی است با این وجود بازیکنان خوبی دارد و تیمی با کیفیتی است. بنابراین بازی سختی پیش رو داریم.

وی ادامه داد: از پدیده امتیاز کسر شد وگرنه با همین وضعیتی هم که داشتند۶ امتیاز از ما جلوتر بودند. این تیم از نظر مهره و مربی کیفیتهای خوبی دارند و در نیم فصل اول در بین تیم های بالای جدول برای کسب سهمیه رقابت میکردند.

سرمربی نفت تصریح کرد: بازی سختی داریم؛ با حریف بسیار خوبی طرف هستیم و بازیکنان با کیفیت و شناخته شده ای دارند. بازی دشواری با توجه به کیفیت تیم پدیده خواهیم داشت. سالهاست مهاجری را میشناسم که از مربیان خوب فوتبال ماست که سالهاست در مشهد کار می کند. مطمئنم که فردا بازی پیچیده و سختی خواهد بود و هم کیفیت فنی قابل قبولی خواهد داشت.

افاضلی درباره حواشی اطراف این تیم و همچنین عدم حضور پدیده در فصل آینده لیگ برتر و تاثیر این حواشی بر بازی فردا گفت: درباره پدیده میدانم که مهاجری مربی باتجربه است که از این مساله برای تحریک بازیکنانش استفاده کند؛ بنابراین انتظار دارم تیمی با انگیزه مقابل ما بازی کند.

وی افزود: از نظر تیم خودمان هم حواشی داریم که بخشی از فوتبال ایران است و در تمام تیم ها وجود دارد. به این مسائل عادت کردهایم، اما به اندازه کافی با تجربه هستیم که این مسائل را نادیده بگیریم و کار خودمان را انجام دهیم.

سرمربی نفت درباره جدال حساس تیمهای انتهای جدولی و اینکه کدام تیمها حضورشان برای باقی ماندن در لیگ برتر بهتر است گفت: تیمی که در انتها میماند بهتر است؛ به خاطر اینکه رقابت بسیار فشرده است و این فشردگی باعث می شود تیم ها از تمام پتانسیل خود استفاده کنند تا در لیگ بمانند. بنابراین تیمی که میداند قطعا لیاقت آنرا دارد.

افاضلی تصریح کرد: من دوست دارم تیم خودم بماند چون معتقدم تعداد تیم های تهرانی کم است. این شهر ۱۷ - ۱۸ میلیون جمعیت دارد و با توجه به اینکه امکانات سخت افزاری خوبی در تهران وجود دارد پتانسیل تعداد بیشتری از تیمها را دارد. شما دیدهاید که تیمهایی که از تهران خارج شدند، چه سرنوشتی پیدا کردند. بنابراین حضور تیمهای تهرانی در لیگ خوب است تیم های دیگر هم هواداران و شرایط خودشان را دارند. مشهد ورزشگاه فوق العاده خوب و زیبای دارد که حیف است بلااستفاده بماند؛ سپیدرود هواداران بسیار خوبی دارد و تیم با قدمتی است؛ تمام تیمها جذابیتهای مخصوص به خود را دارند. یا خوزستان مهد فوتبال است که بازیکنان بزرگی را به فوتبال معرفی کرده است و هواداران خونگرمی دارد. از هر حیثی که به این موضوع نگاه کنید خوشبختانه، بدبختانه دارد؛ اما واقعیت آن چیزی است که در نهایت در جدول لیگ خواهیم دید.

سرمربی نفت تهران درباره بحرانهای مدیرتی در فوتبال ایران گفت: بحث پیچیدهای است و در این مدت کوتاه نمیتوان آنرا باز کرد؛ جنبه های مختلفی هم دارد. به جدول لیگ که نگاه کنید تیمهایی که پشتوانه مدیریتی و مالی قویتری دارند ثبات بیشتری دارند و جایگاه مطمئن تری هم در جدول دارند که به ترتیب مشخص است اما جدول هیچ وقت دروغ نمیگوید.

افاضلی تصریح کرد: موضوعی که مهم است این است که از حالت برگزاری صرف بازیها خارج شویم. موضوعی که در لیگ ما وجود ندارد جهت است، نمیدانیم لیگ ما کسب و کار و تجارت صرف است یا رقابت ورزشی. دنبال چه چیزی در لیگ هستیم؟ الان لیگ را برگزار میکنیم که ایده کلی این است که برگزار کنیم که از دل آن در جام باشگاههای آسیا شرکت کنیم و یک تیم ملی خوب داشته باشیم. این برای دوره  آماتور لیگ است زمانی در انگلستان این طور بود که هیچ جایگاهی داشتند اما حالا که به تجارت و کسب و کار تبدیل شده است جایگاه بهتری دارند. در آلمان هواداران مهم هستند هیچ تیمی را در آلمان قبل از تصویب قانون 5+1 سهم بیشتری از هواداران نداشت. 

وی افزود: هر لیگی دید خودش را دارد، اما ما این موضوع را در لیگ خودمان مشخص نکرده ایم. هنوز یاد نگرفته ایم که باید نگاه کلان به لیگ داشته باشیم. اگر بخواهیم لیگ رونق پیدا کند باید مشخص شود مثلا نقش باشگاه نفت به عنوان بخش خصوص چیست یا نقش سپاهان به عنوان باشگاهی که حمایت دولتی دارد، چیست که باید تعریف شود که نیاز داریم دید بزرگتری به فوتبال و لیگ داشته باشیم که این سوالات در ذهن من هم بدون جواب است.

افاضلی در پاسخ به این سوال که تیم ملی در جام جهانی باید چه کاری انجام دهد تا موفق باشد، گفت: درباره تیم ملی بعد از پایان لیگ یک کنفرانس خبری مفصل خواهیم داشت. 14 سال در تیم های ملی کار کرده ام و هیچ کس به اندازه من این فضا را نمیشناسد. چند نفر مانند من این شرایط و شناخت را دارند؟ به عنوان یکی از اعضای کادر فنی به جام جهانی هم رفته ام. من همیشه از تیم ملی حمایت کرده ام چون خانه من است.

وی درباره سرمربی تیم امید گفت: به اعضای کمیته فنی اعتماد کنید حتما تصمیمات خوبی گرفته می شود. تا زمانی که من بودم تصمیمات خوبی بر مبنای واقعیات گرفته می شد؛ هر چند شاید مقبولیت عام نداشت، اما تصممیات خوبی گرفته میشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی