نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ملی‌پوش ایرانی السد گفت: به دنبال قهرمانی در لیگ ستارگان قطر بودیم اما با وجود تلاش فراوان موفق نشدیم.

پورعلی‌گنجی: بی‌صبرانه منتظر جام جهانی ۲۰۱۸ هستم

روزنامه الوطن قطر در نسخه امروز (شنبه) مصاحبهای از مرتضی پورعلیگنجی، ملیپوش ایرانی تیم السد دوحه منتشر کرد که میخوانید:

 

*ارزیابی شما از بازی با تیم الریان در نیمهنهایی کاپ قطر چیست و آیا تیم السد را پیروز این بازی پس از شکست دردآور حریف و حذف از لیگ قهرمانان آسیا میدانید؟

 

 هیچ شکی نیست که بازی سختی برای هر 2 تیم خواهد بود. با وجود شرایطی که تیم الریان دارد همچنان تیمی بزرگ و مستعد است که کیفیت فنی مطلوبی را ارائه میکند. امیدوارم بتوانیم با یافتن راهحلهایی راهی دیدار فینال کاپ قطر شویم.

 

*الریان خط حمله بسیار خطرناکی دارد و این برای شما به عنوان مدافع تیم السد میتواند دردسرساز باشد؟

 

الریان فاکتورهای تیمی خوبی دارد و فقط مربوط به خط حمله نیست. سطح فنی  آنها را در طول فصل اخیر لیگ ستارگان قطر دیدیم و رتبه سوم جدول ردهبندی را کسب کردند که کار آسانی نیست. رقابت در لیگ ستارگان قطر بسیار سخت است و با توجه به شخصیت تیمی که الریان دارد بازی سختی در انتظار السد خواهد بود. البته برای حریف نیز سخت است و معتقدم الریان خط حمله و دفاعی خوبی دارد. به طور کلی بازی آسانی نیست و امیدوارم موفق شویم.

 

*آیا قادر به مقابله با سباستین سوریا، مهاجم خطرناک تیم الریان و محافظت از او خواهی بود؟

 

علاوه بر سباستین سوریا، تاباتا هم مهاجم توانمندی است. عبدالرزاق هم که مصدوم شده بود همینگونه است. به هر حال این مهاجمان متفاوت از هم هستند و ما آماده این رویارویی سخت با حریف قدرتمند تهاجمی  هستیم. البته السد هم خط دفاعی قدرتمندی دارد و میتوانیم به اهدافی که میخواهیم برسیم.

 

*برخیها از انگیزه شما برای پیروزی در این بازی پس از دستدادن قهرمانی لیگ ستارگان قطر میگویند؟

 

لیگ ستارگان قطر را به دلایل مختلفی از دست دادیم. در آغاز فصل تیم السد شرایط ایدهآلی نداشت. پس از آن شرایط بهتر شد و توانستیم در مسیر خوبی قرار بگیریم و بهتر شدیم. متاسفانه بازی سرنوشتساز با الدحیل را باختیم که یک بدشانسی بود. فوتبال همین است و باید نتایجش را بپذیریم.

 

*چندین بازی را به دلیل مصدومیت از دست دادید. الان 100 درصد آمادهاید یا هنوز از مصدومیت رنج میبرید؟

 

احساس غم بزرگی به خاطر مصدومیت و از دست دادن چند بازی فصل اخیر لیگ ستارگان قطر داشتم. این اتفاق پیش از بازی با الدحیل و دیگر بازیهای مهم فصل رخ داد و تیم السد نتوانست در این نبرد حساس توفیقی پیدا کند. این مساله به طور کلی برای من اصلا خوب نبود. فصل قبل در تمامی بازیها حضور داشتم. متاسفانه در این فصل چندین بازی مهم را از دست دادم و هیچ حرفی نمیتوانم درباره این موضوع بزنم. همه تلاش میکنیم تا در کاپ قطر و لیگ قهرمانان آسیا موفق شویم.

 

*تیم السد قهرمانی سال گذشته کاپ و امیر کاپ قطر را به دست آورده است. آیا میتوانید از این عناوین دفاع کنید؟

 

بله میتوانیم این موفقیتها را دوباره کسب کنیم. کاپ قطر برای السد چالش بزرگی است و تمام تیمها برای رسیدن به این جام تلاش میکنند.

ما این روند را ادامه میدهیم و سختی به دستآوردن کاپ قطر را میدانیم. از تجربه و توانمندی کافی برخوردار هستیم. هدف ما به طور کلی کسب جامهای قهرمانی کاپ و امیر کاپ قطر است و بازی با الریان هماکنون بسیار مهم محسوب میشود. باید این تیم را شکست دهیم تا راهی نبرد فینال شویم.

 

* السد چگونه با فشارهای بازیهای داخلی باشگاهی قطر و لیگ قهرمانان آسیا کنار میآید و آیا تاثیر منفی روی شما داشته است؟

 

فشار بازیها بحرانی برای ما نیست و قادر به رویارویی با آنها هستیم. السد از عناصر حرفهای با ذهنیتهای حرفهای برخوردار است. در گذشته نیز بر این فشارها غلبه کردیم و میتوانیم دوباره آن را تکرار کنیم. توانمندیها کنار آمدن با این فشارها، خستگی رقابتها، مصدومیتها و نتایج را داریم.

 

*پس از پایان فصل راهی جام جهانی 2018 روسیه خواهید شد. آیا رویای رفتن به سمت آن  با قهرمانی تیم السد را دارید؟

 

بیصبرانه منتظر پایان یافتن فصل و رفتن به جام جهانی 2018 روسیه هستم که انگیزه زیادی را برای من ایجاد میکند. واقعا به دنبال قهرمانی در لیگ ستارگان قطر بودیم اما با وجود تلاش فراوان موفق نشدیم. امیدوارم 2 جام قهرمانی دیگر باشگاهی قطر را با السد فتح کنیم. این برای من پیش از همراهی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه عالی خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی