نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اردیبهشت ماه سرنوشت‌ساز استقلال از امروز آغاز شد، ماهی پر از بازی‌های حساس که می‌تواند سرنوشت این تیم در سه جام را مشخص کند از همین‌رو وینفرد شفر و دستیارانش برای گذر از این ماه پرچالش دغدغه‌های فراوانی پیش‌رو دارند چون با پتانسیل موجود در تیم همین‌طور فشردگی که رقابت‌ها دارد، مربی آلمانی ترس فراوانی برای در اختیار داشتن صحیح و سالم تمام مهره‌های خود دارد.

استقلال با سیستم چرخشی در ماه سرنوشت

به گزارش خبر ورزشی،  دو بازی در لیگ برتر در فاصله کمتر از پنج روز (دوم و هفتم اردیبهشت) که میتواند نایبقهرمانی و سهمیه آسیا را قطعی کند، فینال حذفی به فاصله 6 روز بعد از پایان لیگ برتر (سیزدهم اردیبهشت) که یک جام برای تیم در این فصل به همراه خواهد داشت. همینطور 2 بازی رفت و برگشت با ذوبآهن در پلیآف لیگ قهرمانان آسیا در یک هفته (18 و 24 اردیبهشت) که میتواند زمینه صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا را فراهم کند تقویم فشرده استقلال در ماه سرنوشت خواهد بود.

پیرو این برنامه فشرده از اردوی استقلال خبرهایی به گوش میرسد مبنی بر اینکه سرمربی آلمانی و دستیارانش برای عبور از این آزمون سرنوشتساز برنامهها و تصمیمات جدید و غیرمنتظرهای اتخاذ کردند از جمله اینکه تیم در هر یک از بازیها با ترکیبی چرخشی به میدان برود تا به این شکل از فشار کاذب روحی و جسمی به بازیکنان کلیدی تیم کاسته شود. استقلال که در میان نمایندههای آسیایی حاضر ایران تنها تیم با فشردگی حضور همزمان در سه جام داخلی و آسیایی روبهرو است از نظر مهره و پتانسیل تیمی نیز در تنگنا قرار دارد به خصوص با افزایش مصدومان و پا به سن گذاشتن مهرههای کلیدی که هر یک امکان دارد سر بزنگاه بازیهای مهم پیشرو به یکباره مصدوم و از ترکیب دور شوند. احتمالی که وینفرد شفر و دستیارانش کاملاً آن را مورد توجه قرار داده و تصمیم گرفتند با برنامهای ویژه از نظر بدنی به ریکاوری بازیکنان در ماه سرنوشت استقلال کمک کنند.

استقلال بعد از بازی سنگین با الهلال در کویت حالا خودش را برای بازی حساس عصر فردا با پیکان آماده میکند، جایی که از اردوی آبیها خبر میرسد ممکن است با تغییرات زیادی در ترکیب اصلی این تیم نسبت به بازی با قهرمان عربستان روبهرو شود. یکی از نزدیکان به تیم مدعی شد، شفر تصمیم دارد در این بازی حداقل به سه تا چهار مهره کلیدی خود استراحت بدهد تا آنها را برای بازی هفته پایانی برابر سپاهان در نقش جهان در اختیار داشته باشد از همینرو میتوان از بازگشت بازیکنانی همچون سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی و جابر انصاری یا علی قربانی به ترکیب اصلی و نیمکتنشینی دوباره کاپیتان اول و دوم (رحمتی و منتظری) به عنوان تصمیمات جدید و غیرمنتظره سرمربی آلمانی در مصاف حساس برابر خودروسازان پایتخت خبر داد. همچنین با توجه به ناآماده بودن مامه تیام و خستگی سرور جپاروف هیچ بعید نیست این دو بازیکن خارجی کلیدی استقلال نیز فردا در آزادی ابتدا روی نیمکت بنشینند تا در صورت نیاز در نیمه دوم به میدان بروند.

آن چه از افکار و تصمیمات کادر فنی استقلال و وینفرد شفر میتوان برداشت کرد این است که استقلال در ماه سرنوشت پیشرو بنا دارد با سیستم چرخشی و یک در میان از مهرههای کلیدی خود در ترکیب بهره ببرد تا به این ترتیب هم قوای بازیکنانش را برای این بازیها حفظ هم از مصدومیت احتمالی هر یک از آنها در این روزها و هفتهها ارزشی برابر با طلا برای مربی آلمانی دارند، پیشگیری کند. تصمیمی که نه تنها با مخالفتی از سوی بازیکنان روبهرو نخواهد شد بلکه برای کادر فنی تیم ملی نیز در راستای فشار کمتری که به ملیپوشان وارد میشود طبق توافقات قبلی میتوان تصمیم مناسبی تلقی شود تا آنها با فراغ بال و خستگی کمتر در تمرینات تیم ملی حاضر شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی