۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تنبیه محسن مسلمان پس از آن که خیلی سرد و بی‌تفاوت با برانکو دست داد و با اخم و تخم روی نیمکت نشست تا به تعویض خود اعتراض کند، می‌توانست فرصت خوبی برای برانکو باشد.

پرونده| برانکو، مهندس شکست‌خورده را برنده کرد

به گزارش  خبرورزشی ، هنر مردان بزرگ این است که هر تهدیدی را تبدیل به فرصت کنند. برانکو روزی که زندهیاد هادی نوروزی درگذشت و پرسپولیس شوکزده و آشفته شد، این هنر را با اوجگیری تیمش نشان داد. پروفسور که چند روز قبل از فوت نوروزی، درباره پرسپولیس که تیم چهاردهم جدول بود، گفت: «نوراللهی جرارد است، رضاییان دنی آلوس، کامیابینیا گتوزو و لابد طارمی هم رونالدو... خب یک نفر به من بگوید چرا پرسپولیس با جرارد، گتوزو، رونالدو و آلوس باید آخر جدول باشد؟!» بعد از درگذشت کاپیتان فقید پرسپولیس، به تیمش مأموریت داد جام بگیرد و به روح کاپیتان تقدیم کند. او از آن تهدید بزرگ و آن اتفاق تلخ که پرسپولیس را تا مرز فروپاشی برد، یک فرصت ساخت و پرسپولیس همان فصل فقط به خاطر تفاضل گل، نایبقهرمان شد و بعدش دو فصل متوالی، دو جام قهرمانی برد اما حالا همان برانکو، در کمال تعجب همین آش بدمزه را برای پرسپولیس پخته است؛ آش شلمشوربایی به نام محسن مسلمان!

تنبیه محسن مسلمان پس از آن که خیلی سرد و بیتفاوت با برانکو دست داد و با اخم و تخم روی نیمکت نشست تا به تعویض خود اعتراض کند، میتوانست فرصت خوبی برای برانکو باشد که به بقیه شاگردانش بفهماند اگر اعتراض کنند و بازی دربیاورند، باید تاوان بدهند اما برانکو به حدی این تنبیه را کش داد که این فرصت را به تهدید تبدیل کرد و حالا محسن مسلمان برای پرسپولیس مثل استخوان لای زخم شده است.

در این که سرمربی حق دارد درباره بازیکن تصمیم بگیرد و نظم تیم حکم میکند حتی یک ستاره هم در صورت نافرمانی، جایگاه خود را از دست بدهد، هیچ شکی نیست اما برانکو در مورد مسلمان واقعاً زیادهروی کرده است.

اگر اشتباهی که مسلمان مرتکب شده، آنقدر بد بوده که نباید او را بخشید، برانکو واقعاً اشتباه میکند او را با تیم به سفر میبرد و روی نیمکت مینشاند. برانکو میتواند خیلی راحت مسلمان را کنار بگذارد و قطعاً هواداران و کارشناسان هم حق را به او میدهند اما سرمربی پرسپولیس، مسلمان را روی نیمکت مینشاند و با این کار به جای آن که محسن تنبیه شود، برانکو در واقع پرسپولیس را تنبیه میکند.

این دعوای طولانی برانکو و مسلمان که واقعاً کاملاً بیدلیل دنبالهدار شده، بیشتر از آن که به مسلمان ضربه بزند، به پرسپولیس خسارت وارد میکند. تازهترین نوع این خسارت را در امارات دیدیم. در ابوظبی، پرسپولیس با شروع نیمه دوم برای محافظت از برتریاش به یک بازیکن توپنگهدار نیاز داشت که سرعت بازی حریف را بگیرد، نبض بازی را کنترل کند، بازی را به عرض ببرد، با پاسهای بلند درهای عمق دفاع را باز کند و در واقع به حریف اجازه میدانداری ندهد. مسلمان با تمام این قابلیتها روی نیمکت نشسته بود اما جناب برانکو ترجیح داد هر بازیکن بیربط دیگری را به میدان بفرستد، غیر از مسلمان!

واقعاً این چهجور تنبیه کردن است؟ الان با این تصمیم اشتباه، مسلمان ضرر کرده است؟ قطعاً پاسخ این سؤال منفی است. اشتباه برانکو و اصرار او به بازی ندادن مسلمان، باعث محبوبیت مهندس سرخها شده است. حالا اغلب هواداران پرسپولیس، حتی آنها که تا همین چند روز پیش شیفته برانکو بودند و میگفتند سرمربی کروات تیمشان حق دارد مسلمان را تنبیه کند، معتقدند غیبت مسلمان به پرسپولیس لطمه زد و برانکو باید دست از ناسازگاری با مسلمان برمیداشت و به او میدان میداد، به خصوص که مسلمان آخرین بار وقتی در تقابل با سپیدرود به میدان آمد، از روی نقطه کرنر یک پاس گل دقیق داد.

«منِ شکست داده را خودت برنده میکنی» بهترین تعبیر برای استراتژی اشتباه برانکو در قبال مسلمان است. برانکو که واقعاً شاخ مهندس را شکسته و او را وادار به عذرخواهی کرده و هواداران را هم به این باور رسانده بود که حق مسلمان است تنبیه شود، حالا از مسلمان شکستخورده، یک برنده ساخته و کار را به جایی رسانده که حتی مترجم خودش با مسلمان همدلی میکند و منتقدان رسانهای هم که خواهان برخورد با مسلمان بودند، میگویند برانکو باید کار را یکسره کند. اگر کار مسلمان قابل بخشش نیست، بهتر است کنار گذاشته شود و در غیر این صورت بازی ندادن او، ظلم به پرسپولیس است و بس...

پرسپولیسیها پاسخ میدهند

بهترین تصمیم در قبال مسلمان چیست؟

* پرسپولیس در بازی با الجزیره امارات در حالی که میتوانست دقایق پایانی را کنترل کند و میداندار بازی باشد در وقتهای تلف شده گل سوم را خورد و 3 بر 2 بازنده شد. برانکو حتی زمانی که تیمش به شدت تحت فشار بود هم حاضر نشد با آوردن محسن مسلمان و استفاده از هوش و تواناییهای این هافبک بازیساز شرایط را به نفع تیمش تغییر دهد و به عبارتی برانکو حاضر شد ببازد ولی از مسلمان استفاده نکند. اینکه برانکو با مسلمان چه مشکلی دارد، مشخص نیست اما با پرسپولیسیهای قدیمی درباره اینکه بهترین تصمیم درباره هافبک پرسپولیس چه خواهد بود، همصحبت شدیم. این پاسخها را بخوانید:

جعفر کاشانی: باید مسلمان را حفظ کرد

جعفر کاشانی، رئیس هیئتمدیره پرسپولیس در این خصوص گفت: مسلمان پرسپولیس را دوست دارد و مشکل تمدید قراردادش هم مطرح نیست. من معتقدم مسلمان بازیکن تأثیرگذار پرسپولیس بوده و در این تیم خواهد ماند. درباره استفاده از او هم به هر حال باید به تصمیم سرمربی پرسپولیس اکتفا کرد. شاید او فعلاً نیازی به استفاده کامل از مسلمان نمیبیند و شاید برای تاکتیک تیم برنامههای جدیدی تدوین کرده است. روی هم رفته من از لحاظ فنی مسلمان را قبول دارم و فکر میکنم حضورش در پرسپولیس مؤثر خواهد بود.

کریم باقری: دلخوریها از بین خواهد رفت

کریم باقری، مربی پرسپولیس در این خصوص گفت: به هر حال مسائلی وجود داشته که بین برانکو و مسلمان مشکل به وجود آمده است. همه ما تلاش میکنیم این رابطه مثل قبل شود و خود مسلمان هم دارد حرفهایتر با قضایا برخورد میکند. به نظرم حفظ مسلمان کار خوبی است و او به درد تیم میخورد و هواداران هم دوستش دارند. برنامه ما ایجاد جوی آرام است تا پرسپولیس با تمام داشتههایش از جمله مسلمان فصل بعد را هم با قدرت شروع کند. قبول دارم که مسائلی در این خصوص وجود دارد.

فرشاد پیوس: مسلمان مثل اینیستاست

فرشاد پیوس، کاپیتان و آقای گل اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: مسلمان بازیکن تأثیرگذاری است. من اگر جای برانکو بودم، حتماً از او استفاده میکردم زیرا مسلمان میتوانست مقابل الجزیره حداقل یک نیمه کمکحال پرسپولیس باشد. من سبک بازی مسلمان را مثل اینیستا در بارسلونا میدانم و وسط زمین تیم با او قطعاً عیار بهتری پیدا میکند. باید مسلمان را حفظ کنند و ضمن تمدید قراردادش از او و تواناییهایش استفاده مطلوبی داشته باشند. برانکو درباره مسلمان اشتباه میکند.

مرتضی کرمانیمقدم: پرسپولیس نباید مسلمان را از دست بدهد

مرتضی کرمانیمقدم، هافبک - مهاجم اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: من نمیدانم بین مسلمان و برانکو چه اتفاقی افتاده که سرمربی تیم به او بازی نمیدهد. انصافاً من در فصلی که گذشت، حاشیهای از مسلمان ندیدم و رفتارهای حرفهای از این هافبک بازیساز سر زده است. مسلمان بازیکن باکیفیتی است و بهترین پاسور لیگ هم لقب گرفت. نظر من هم این است که پرسپولیس باید مسلمان را حفظ کند و برانکو هم رفتار مهربانانهای با او داشته باشد و اجازه ندهد مشکلات تیم به بیرون درز کند.

رضا جباری: نظر برانکو شرط اصلی است

رضا جباری، هافبک اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: به نظرم در این خصوص باید به نظر برانکو اکتفا کرد. مسئولیت فنی پرسپولیس 100درصد در دست برانکو بوده و او است که پاسخگوی بردها و باختها خواهد بود. من معتقدم مسلمان هافبک خوبی است و تواناییهای فنی بالایی دارد ولی اگر نظر سرمربی تیم این است که براساس تاکتیکهای مورد نظرش از مسلمان موقتاً استفاده نکند، باید این اختیار را به او داد. اگرچه برانکو گفته که خواهان ماندن مسلمان در پرسپولیس است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی