۰
یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

كارلوس كى‌روش دست به بازى پيچيده‌ترى زده است! نحوه بازى گرفتن از مردان تيم ملى، به شكل يك راز، در ابهام است!

١- كىروش افكارى در سر دارد كه فقط بر خودش معلوم و مكشوف مىنمايد! حتى نزديكترين همكار او- لوزانو- نمىداند كه در سر آقاى سرمربى چه مىگذرد!

حتى در اردوى شهر استانبول و در كمپ مجهز باشگاه بشيكتاش تركيه، درها همه بستهاند! بسته به روى خودى و بيگانه! بسته به روى آشنا و غريبه!

هم درها بستهاند و هم ديوارها بلند و كشيده! در تمرينات كىروش، نه ديوارها موش دارند و نه موشها گوش! همه ساكتند! سكوت مطلق است! تمرين و باز هم تمرين! هنوز تمرينهاى پاره پاره! هنوز تمرين هاى بههم دوخته نشده! هنوز خبرى نيست از دستورالعملهاى يكپارچهساز حركات تيم ملى! هنوز تمرينات وظيفهاى و هنوز تمرينات پستى در دستور كار قرار ندارند!

تمرين هست، شديد هم هست، طولانى و هدفمند هم هست اما پر است از رازگونگى! هنوز از پلان حركتى خبرى نيست! تمرينات تيم ملى، آبستن اتفاقات نوپديد مىنمايد!

بازى جديد در خط حمله

٢- جهانبخش در ليگ هلند شيرين كاشت اما معلوم نيست كه او در تيم ملى همان بازيكن  A. Z آلكمار باشد! يا سردار آزمون هميشگى نخواهد بود! يا طارمى كه دارد ياد مىگيرد بيشتر دفاع كند، بهتر دفاع كند و مرد اول عمليات دفاعى، گاهى باشد و گاهى هم نباشد!

خط حمله تيم ملى، بازى همه حمله- همه دفاع را به شدت تمرين مىكند! نوعى تازه از فوتبال موسوم به فوتبال نتيجهگرا، كه بار اين اتهام را- نتيجهگرا بودن، به عنوان يك شيوه مذموم- به دوش مىكشد!

در جام جهانى اگر عمليات دفاعى، حتى در خط حمله غالب شد، تعجبى ندارد! تيم ملى، در پى نتيجه است و نتيجه را هم مفت و آسان، به كسى نمىدهند! بايد جنگيد! بايد در تمام پهنه زمين و بر سر و توپ، وجب وجب پيكار كرد!

تمرينهاى تيم ملى، هم طولانى است (صد دقيقه)، هم فشرده است! هم دانسته است، هم از عنصر عصبيت و از اهرم خشونت برخوردار است! تمرين تيم ملى، دنبال نباختن و جدال بر سر پيروزى است! بازى تيم ملى در حال مزه مزه كردن بازى مطلوب آقاى كىروش است! ١٠٠ دقيقه سختجانى! ١٠٠ دقيقه حسابگرى!

بدون اشاره

٣- اين بازى نشان مىدهد چند مرد حلاجيم! اين بازى نشان مىدهد كه قباى تازهاى كه كارلوس كىروش، به تن تيم ملى اندازه كرده است، چقدر به مردان ملى مىبرازد!

بازى با تركيه، هم هدف است و هم وسيله! فردا معلوم مىشود در ادامه اين راه، كجاى كاريم! فردا آشكار مىشود كه در ادامه اين مسير، چگونه خواهيم رفت! تند يا كند! پرشتاب يا بسنده كرده به همين آهنگ!

اين بازى نشان مىدهد كه جهانبخش، سردار، طارمى، انصارىفرد، قوچاننژاد و اميرى و قدوس و بلكه ترابى، چقدر در قالب جديد فرورفتهاند! بازى با تركيه نشان مىدهد عمليات پيچيده تيم ملى، چقدر كارسازى دارد!

ملاحظه فرموديد؟ ديديد چقدر بچه خوبى شدهايم؟ قبول داريد كه هيچ حرفى از سيدجلال نزديم و هيچ اشارهاى به وريا نكرديم؟

بعد از جام جهانى هم كلامى در اين باره به زبان نمىآوريم و حق را به كىروش مىدهيم كه خاطر تيم ملى را، آسوده مىخواهد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی