۰
دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

درس‌هایی که فینال لیگ قهرمانان به دوستداران فوتبال در جهان می‌دهد! یک فینال متفاوت اما با دلایل اساسی فوتبال که چرا رئال مادرید می‌برد؟

 چرا محمد صلاح آسیب میبیند و چرا لورس کاریوس دچار دو اشتباه فاحش میشود و یورگن کلوپ کم میآورد و چرا زیدان با یک تعویض شالوده بازی را به هم میریزد و کلوپ متوجه نمیشود. درسهای فوتبال در همین نکات و علتهاست. دقیقاً چیزی که شما در سیمای ما یک کلمه از آنها را نمیبینی و نمیشنوی و سه تا مجری و کارشناس دائم اطلاعات و آمارهای اینترنتی را به خورد بینندگان میدهند و درباره SMS و جایزه حرف میزنند که تو رئالی هستی، من لیورپول را دوست دارم و دایی و پسردایی من بارسلوناییاند و...

چرا محمد صلاح باید این اندازه شکننده باشد؟ امثال محمد صلاحها اگر در دهه هفتاد تا هشتاد در باشگاههای اروپا و جهان بازی میکردند، در مدت دو دقیقه درهم میپیچیدند و مرخص! فاکتورهای زیادی برای موفقیت یک تیم لازم است که اگر بخشی از آنها در زمان مناسب به کار گرفته شود، باعث پیروزی میشود. رئال مادرید به دلیل قدمت، قهرمانی، مدیریت و بزرگ بودن در اکثر مبارزهها آنها را به کار میگیرد و پیروز هم میشود.

بینندگان تلویزیون ما تا چه اندازه ذهنشان نسبت به کیلور ناواس دروازهبان رئال مادرید به دلیل تبلیغات غلط گویندگان و مجریان برنامه گزارش ورزشی خراب و ناامیدکننده بود. او مقابل لیورپول کوچکترین اشتباهی نداشت و در اندازه یک دروازهبان بزرگ برای مادریدیها مؤثر بود. نقش راموس در رهبری تیم مثالزدنی بود، آنجا که لشکر مادرید نیاز به جنگ تن به تن داشت، او سردار داوطلب این جنگ بود و بارها با صورت و سر و بدن خود مقابل ضربات لیورپولیها قرار گرفت. سابقه تاریخی درخشان مادریدیها و اعتبار مقامها و جامهای آنان به راحتی میتواند یک تیم را مرعوب کند و بازیکنان لیورپول از این هجوم تاریخی در امان نماندند. کاریوس دروازهبان لیورپول اولین قربانی این موقعیت بود که دو اشتباه فاحش داشت و مرگ لیورپول را رقم زد. باور من در این است تا کاریوس موهای خود را کوتاه و معمولی نکند و این اندازه با آن در زمان بازی ور نرود و شل و سفتش نکند، دروازهبان نمیشود. او تمرکز لازم را نداشت. حیف از ۱۰ بازیکن دیگر لیورپول که در حد بزرگان جهان فوتبال بازی کردند. لیورپول یک دروازهبان میخواهد، همین.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی