نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جام جهانی برای تمام ایرانی‌ها تلخی و شیرینی‌های بسیاری داشت و البته صحنه‌هایی که ماندگار شد.

به گزارش   خبرورزشی،  در زیر نگاهی داریم به ۵ سکانس فراموش نشدنی.
۱- تکلی که از دیدنش سیر نمی‌شویم
کم‌تجربگی سعید عزت‌اللهی هافبک جوان کشورمان در بازی با کره جنوبی سبب شد در بازی نخست مقابل مراکش از داشتن او محروم باشیم. گمانه‌زنی‌هایی راجع به این پست مهم و حیاتی می‌شد که در نهایت امید ابراهیمی در کنار کاپیتان شجاعی در بازی نخست در این پست برای تیم ملی کشورمان به میدان رفت. امید ابراهیمی فراتر از حد انتظار ظاهر شد. در بیست دقیقه ابتدایی بازی هنگام فشار بی‌امان قهرمان قاره آفریقا بهترین عملکرد دفاعی را داشت و با پاس دقیق و با دید باز سردار آزمون را در موقعیت گلزنی قرار داد تا مراکشی‌ها بی‌محابا روی دروازه یوز‌ها توپ نریزند. امید تمام نفس‌هایش را برای ایران خرج کرد. بیش از استاندارد‌ها در این بازی دوید و با تکل استثنایی‌اش جلوی حمله مراکش را گرفت تا امید‌ها برای پیروزی ایران زنده بماند؛ نفس‌های به شماره افتاده‌اش در هنگام تعویض نفس‌مان را گرفت و با دیدن جای استوک بازیکن مراکش روی بدنش به جنگندگی او افتخار کردیم.
۲- تونلی در تاریخ!
از ماه‌ها قبل از جام جهانی تماشای بازی‌های چشم‌نواز ستاره‌های اسپانیایی، ترس را در وجود ایرانی‌ها پدید می‌آورد. با بردن مراکش و صدرنشین شدن در هفته اول جام جهانی بیشتر خودمان را باور و با نگرانی کمتر خود را برای درخشش مقابل قهرمان جهان آماده کردیم. مقابل ستاره‌های اسپانیایی یک نیمه جانانه دفاع کردیم و بیشتر از اسپانیایی‌ها دویدیم و با بدشانسی گل خوردیم. اگر روزی فراموش‌مان شود رامین رضاییان چگونه برای نجات دروازه خود را جلوی توپ انداخت و بیرانوند و مدافعان با چنگ و دندان اجازه ورود توپ به دروازه‌مان را ندادند، درخشش امیری در این بازی را از یاد نخواهیم برد. در روز‌های پیش از جام جهانی با توجه به ترکیب ایران در بازی‌های تدارکاتی و ترافیک بازیکن در خط هافبک کمتر کسی برای امیری شانسی قائل می‌شد. امیری بازی کرد و با تکنیک نابش به جرارد پیکه لایی انداخت. چهره پیکه بعد از رد شدن امیری از او مانند لایی امیری فراموش نشدنی خواهد بود.
۳- مهار تاریخی پنالتی سوپراستار
بیرانوند بهترین گلر ایران در تاریخ جام جهانی شد. او آنقدر خوب کار کرد که حتی خودمان هم شگفت‌زده شدیم. قبل از جام جهانی به کری بیرانوند خندیدیم و، اما انگار فقط خودش آن را باور کرد. او در بازی نخست مراکشی‌ها را در باز کردن دروازه ایران ناکام گذاشت و در بازی با اسپانیا با بدشانسی از دیگو کاستا گل خورد. در ابتدای بازی با پرتغال چند شوت رونالدو را مهار کرد، ولی وقتی سیستم VAR به کمک یاران رونالدو آمد و به سودشان پنالتی اعلام کرد کمتر کسی از بیرانوند انتظار داشت پنالتی دارنده ۵ توپ طلا را بگیرد. رونالدو که به گل زدن پنالتی‌هایش شهره است، مقابل بیرانوندی قرار گرفت که آخرین بار پنالتی یک بازیکن صنعت نفت آبادان را در جام حذفی گرفته بود. رونالدو قبل از شوت خود را آماده شادی می‌کرد، اما بیرانوند توپ کریستیانو را در آغوش کشید. صحنه‌ای ماندگار که بهت رونالدو را در پی داشت.
۴- کی‌روش و حرکاتی که مخصوص خودش است
کی‌روش سرمربی بادانشی که فراتر از حد ایران است. با امکانات کمتر نسبت به سایر تیم‌ها و بدون بازی‌های تدارکاتی خوب و درگیری‌های همیشگی‌اش با سرمربی‌های باشگاه‌ها برای موفقیت تیم ملی، شخصیت همیشه جنگجویی دارد. مقابل ناعدالتی داوران حتی علیه تیم ملی کشورش مصاحبه می‌کند و از مهم‌تر با تیم فوق‌العاده‌اش می‌تواند نفس تیم‌هایی مثل اسپانیا، پرتغال و آرژانتین را با هم ستاره‌هایشان بگیرد. کارلوس مقابل پرتغال و در برابر سیستم ویدئویی که انگار فقط برای موفقیت تیم‌های بزرگ ساخته شده است، کتش را درآورد و پرت کرد. کاری که کی‌روش مقابل تیم ملی کشورش انجام داد را هیچگاه یک مدیر ورزشی برای ایران نمی‌کند. او که با ثبت بهترین نتایج برای ایران در قاب خاطرات ماندگار شد.
۵- اشک‌هایی که پاک نمی‌شود
طارمی مهاجمی که در تفکرات مرد پرتغالی به پست وینگر رفت و از بهترین‌ها بود. در دقایق حضورش بیشترین دوندگی را داشت و روی سر ستاره‌ها سر می‌زد. در دفاع و حمله خوب کار می‌کرد و با دقت بیشتر می‌توانست رونالدو و یارانش را به خانه بفرستد. طارمی نشان داد فراتر از بازی در الغرافه است و همیشه مهره تأثیرگذاری است. مهدی طارمی همیشه در جاگیری‌ها بهترین بوده؛ اگر کسی غیر از طارمی در صحنه شوت ناقص سامان قدوس قرار داشت حتی از به وجود آمدن موقعیت گل نیز مطمئن نبودیم! طارمی یکی از بهترین‌ها بود، ولی همچنان در تمام‌کنندگی ضعف دارد؛ اگر سانتر امیری پس از لایی استادانه به پیکه یا آخرین موقعیت را در مقابل پرتغال به گل تبدیل می‌کرد، اکنون رؤیا‌های یک ملت حقیقت بود. طارمی پس از بازی اشک ریخت، اشکی که به خاطر رؤیا‌های مردم بود، اشک‌هایی که از ذهن‌ها پاک نمی‌شوند و می‌توانند طارمی را در بهتر شدن یاری کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی