نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه مسابقات جام جهانی کشتی آزاد 2019 قرار است، زمستان سال جاری به‌میزبانی مشهد برگزار شود، گفت: مشهد مشکلی برای میزبانی ندارد.

به گزارش   خبرورزشی، در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد، ۸ تیم برتر کشتی آزاد جهان حضور پیدا کرده، این مسابقات شور و هیجان خاصی را به‌همراه دارد، شهرداری مشهد هم برگزاری و میزبانی این رقابت‌ها را با همکاری فدراسیون کشتی بر عهده گرفته است، همچنین، تفاهم‌نامه برگزاری این رقابت‌های بزرگ با حضور تقی‌زاده خامسی شهردار مشهد و رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی به‌امضاء رسید.
رئیس مشهدی فدراسیون کشتی پس از امضای این تفاهم‌نامه درباره برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۱۹ به گفتگو پرداخت.
نظرشما درباره جام جهانی کشتی و بازهم میزبانی ایران و مشهد چیست؟
به هر شکل این یک اتفاق بسیار خوب است، میزبانی از مسابقات جهانی فراتر از کارکرد فنی، کارکرد سیاسی و اجتماعی نیز دارد و ما در چند سال گذشته شاهد میزبانی ایران از جام جهانی کشتی بوده‌ایم، شما می‌دانید که در این رقابت‌ها ۸ تیم برتر جهان حضور پیدا می‌کنند و این در روابط سیاسی و فرهنگی تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات بسیار تاثیرگذار است.
به هر شکل، مشهد شهر بسیار بزرگ و دارای پتانسیل بالایی است، وقتی پیشنهاد میزبانی را مطرح کردیم، شهردار مشهد بسیار استقبال کرد و ما هم مقدمات آن را انجام دادیم، خراسان بزرگ به‌عنوان یکی از مناطق کشتی‌خیز کشورمان فعال است و کشتی جزیی از فرهنگ مردم این دیار بوده، امکانات موجود در مشهد ظرفیت بسیار خوبی را برای میزبانی ازجام جهانی کشتی آزاد فراهم کرده است.

فکر می‌کنید کدام کشور‌ها رقیب اصلی تیم ملی ایران در جام جهانی کشتی هستند؟
از گذشته رقابت بین ما، آذربایجان، روسیه و آمریکا وجود داشته و این کشور‌ها با تیم‌های اصلی خود در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

 حضور تیمی از آمریکا در این مسابقات هم بسیار مهم به شمار می‌رود؟
دقیقا همین طور است، این رویداد یکی از مهم‌ترین رویداد‌ها در رشته کشتی در دنیا است، در چند سال گذشته، رقابتی بین ایران و آمریکا بیرون از تشک بر سر گرفتن میزبانی شکل گرفته است، با وجود اینکه خود آمریکا در دهه ۸۰ میلادی مبتکر این مسابقات بود، اما خوشبختانه هر سال میزبان یکی از دو رشته آزاد یا فرنگی بوده‌ایم.
سال گذشته هم جام جهانی کشتی آزاد و هم فرنگی در ایران برگزار شد، تیم آمریکا تیمی قدرتمند است و قطعا آن‌ها برای قهرمانی به‌ایران می‌آیند، اما ما هم تیم قدرتمندی را راهی مسابقات می‌کنیم تا با نتایج‌شان، ملت ایران را خوشحال کنیم.
 
 فکر می‌کنید، قبول این میزبانی‌ها تاثیری هم در ایجاد اقبال بیشتر جوانان به‌این رشته داشته باشد؟
بله، یکی از دلایل اصلی قبول میزبانی‌های‌مان همین موضوع است، مردم ایران به‌کشتی علاقه دارند، سال گذشته که مسابقات در کرمانشاه برگزار شد، رقمی بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون نفر مخاطب داشت و مسئولان ورزشی کرمانشاه گفتند، پس از اتمام مسابقات، سالن‌های کشتی استان پر شدند و برای ثبت‌نام کلاس کشتی فضای کافی نداشتند، مطمئن هستم در مشهد هم دوباره همین اتفاق می‌افتد.

اما کشتی خراسان در سال‌های گذشته خیلی با افت همراه بوده است؟
به هر شکل، ما به این موضوع واقف هستیم، کشتی خراسان متاسفانه جایگاه اصلی و گذشته خود را از دست داده است و من خودم به‌عنوان یک مشهدی از این موضوع همیشه ناراحت بودم، البته در حال حاضر، خوشبختانه فعالیت‌های خوبی با همکاری شهرداری انجام شده و چند نفر از کشتی‌گیران خراسانی در برخی از اوزان، جزو سه چهار نفر برتر ایران هستند که اگر طی یک سال پیش‌رو نمایش خوبی داشته باشند، با توجه به‌اینکه دو تیم از کشورمان در جام جهانی شرکت می‌کنند، امیدوار هستم که بتوانند در یکی از این دو تیم حضور داشته باشند.

 زمان برگزاری مسابقات جام جهانی در مشهد چه‌زمانی مشخص می‌شود؟
اتحادیه جهانی درحال بررسی قوانین و زمان‌بندی برگزاری است، اما پیش‌بینی ما این است که طی اسفند و فروردین یا نهایتا اردیبهشت مسابقات را برگزار کنیم.

برخی‌ها عنوان می‌کنند که ممکن است، ناظر اتحادیه جهانی میزبانی مشهد را به‌دلیل برخی کمبود‌های سالن شهید بهشتی قبول نکند؟
ببینید، میزبانی از مسابقات جهانی فرمت خاصی دارد که ناظر اتحادیه برای بررسی آن به‌مشهد می‌آید، اما معتقدیم، مشهد مشکلی برای میزبانی ندارد و تایید می‌شود، سالن شهید بشهتی مشهد هم قرار است با کمک شهرداری این شهر تجهیز شود و این سالن بر اساس فرمت‌های اتحادیه جهانی کشتی، در برخی از مکان‌هایش بازسازی شود، فکر نمی‌کنم در این خصوص مشکلی به‌وجود آید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی