۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارلوس کی‌روش بلافاصله بعد از ورود به تهران علیه برانکو صحبت و به باور خیلی‌ها شیرینی موفقیت تیم ملی را به کام برانکو و پرسپولیس تلخ کرد!

پرونده| مردم هم کی‌روش را می‌خواهند و هم برانکو را
به گزارش   خبرورزشی،  همان‌طور که در مصاحبه‌های این مربی خواندید، او بر این باور است که باید با برانکو رخ در رخ صحبت کند و بیشتر از این مصلحت‌اندیشی جایز نیست و این دعوا تا جایی پیش رفته که کارلوس خطاب به برانکو گفته تو به تیم ملی ضربه می‌زنی و حالا خطاب به مردم گفته از بین کی‌روش و برانکو یکی را انتخاب کنید.
هر چند عکس‌های زیادی از شادی کارلوس و برانکو کنار هم در فضای مجازی وجود دارد، اما این اولین دعوای کی‌روش و برانکو نیست. دعوایی که یک بار از سوی کی‌روش شروع می‌شود و یک بار از سوی برانکو.
حامیان برانکو می‌گویند کی‌روش چشم دیدن محبوبیت برانکو را ندارد و حامیان کی‌روش هم بر این عقیده‌اند که برانکو به صندلی کی‌روش چشم دارد و شاید این دعوا، دعوای حامیان کی‌روش باشد. طبیعی است که منافع خیلی‌ها در دور نگه داشتن این دو مربی از هم باشد.
حتی اگر این علت دعوا باشد، انتظارمان از کارلوس کی‌روش و برانکو بیش‌تر از این‌هاست. مردم هم تیم ملی را دوست دارند و هم پرسپولیس را. تیم ملی که در اوج باشد، فوتبال باشگاهی گرم می‌شود و مردم بیشتری برای حمایت از تیم‌های باشگاهی به استادیوم می‌آیند و پرسپولیس که در اوج باشد، تیم ملی سود می‌برد. پرسپولیس و تیم ملی، استقلال و تیم ملی و همه تیم‌های لیگ برتر و تیم ملی منافع مشترکی دارند و اصلاً و به هیچ‌وجه اهداف‌شان در تضاد با هم نیست.
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی است و مردم دوست دارند او سرمربی تیم ملی باقی بماند و حتی اگر کی‌روش تهران را ترک کند، مردم انتظار دارند فدراسیون فوتبال یک مربی هم‌تزار کی‌روش و یا قوی‌تر از او به تهران بیاورد. این مورد اشاره داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان هم بوده! پس به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای توطئه‌چینی علیه کارلوس کی‌روش از سوی برانکو وجود ندارد! از سویی کارلوس کی‌روش حق دارد از مربیان لیگ برتری بخواهد که حامی او و تیم ملی باشند. شاگردان کی‌روش شاگردان مربیان لیگ برتری هستند. حریفان ما در فوتبال اینقدر سخت و قدر هستند که نیاز به دشمن داخلی نباشد. فوتبال عربستان علیه ایران است، تحریم‌ها اجازه نمی‌دهد با تیم‌های بزرگ بازی کنیم و از سویی، نایکی هم به فوتبال ما حمله کرده است.
هرچه هست، مردم دوست دارند کارلوس کی‌روش و برانکو با هم دوست باشند. این دوستی به تیم ملی کمک می‌کند. همان که کارلوس کی‌روش گفته. بهتر است این دو در فدراسیون فوتبال رخ در رخ با هم صحبت و گلایه‌ها را مطرح کنند.
حتماً کارلوس کی‌روش برای دعوا با برانکو دلایل قانع‌کننده‌ای دارد و برانکو هم برای دفاع از خود حرف‌هایی در ذهن و دل دارد. شاید الان که این مطلب را می‌خوانید، باز هم این دو علیه هم صحبت کرده باشند، اما این دعوا کمکی به فوتبال نمی‌کند. حتی اگر قرار است کارلوس کی‌روش و برانکو با هم دوست نشوند، باز هم لازم است با هم بنشینند و حتی با هم دعوا کنند. در پایان این نشست حتماً دو طرف به نتیجه‌ای خواهند رسید و این بهتر از صحبت در رسانه‌ها و پرخاشگری به یکدیگر است.
کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
ایران جای کی‌روش است یا برانکو یا هر دو یا هیچ‌کدام؟
مصاحبه‌های جنجالی کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی و برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس علیه یکدیگر درست چند ساعت پس از اینکه مردم غرق در شادی متوقف کردن پرتغال قهرمان اروپا در جام جهانی بودند، شرایط خاصی را در فوتبال ایران به وجود آورد. حالا صحبت‌ها طوری شده که کی‌روش می‌گوید یا جای من در فوتبال ایران است، یا جای برانکو و اوضاع دارد بحرانی‌تر از قبل می‌شود. در این خصوص با تنی چند از کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال کشورمان هم‌صحبت شدیم. این نظرات را بخوانید.
محمد پنجعلی: من کی‌روش را مقصر می‌دانم
محمد پنجعلی، کاپیتان اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: به نظرم کی‌روش احساسی برخورد می‌کند و به مردم و فوتبال ایران نگاه بالا به پایین دارد. معلوم نیست چرا فدراسیون ورود نمی‌کند و اجازه می‌دهد مشاجره کی‌روش و برانکو ادامه داشته باشد؟ شاید دلیلش این است که مدیران فدراسیون شخصیت خودشان را در حد مربیان خارجی شاغل در فوتبال ایران نمی‌دانند. کارشناسان باید جمع شوند و ببینند این مشکلات از کجا نشأت می‌گیرد و صلاح کار را در چه چیزی می‌بینند. به نظرم حرف‌های کی‌روش بچگانه است و او نباید مسائل شخصی خود را به این شکل عنوان کند.
ناصر نوآموز: کی‌روش و برانکو مقصر اصلی نیستند
ناصر نوآموز، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در این خصوص به خبرورزشی گفت: یعنی چه که می‌گویند یا جای ماست یا جای فلان مربی؟ فوتبال ایران آن‌قدر بزرگی و پتانسیل دارد که این مسائل در آن جایی نداشته باشد. به نظرم کی‌روش و برانکو مقصر نیستند، مقصر کسانی هستند که نمی‌توانند این دو مربی خارجی را کنترل کنند. فدراسیون باید کاری کند که کی‌روش دیگر وارد این مسائل حاشیه‌ای نشود. باشگاه پرسپولیس هم باید جلوی برانکو را بگیرد و اجازه ندهد با مصاحبه‌هایش جو فوتبال به هم بخورد. این کار باید قاطعانه انجام شود.
تاج: خودم با آن‌ها صحبت می‌کنم تا مشکل حل شود
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: این حرف‌ها یعنی چه؟ می‌دانم اختلافاتی وجود دارد و کی‌روش و برخی مربیان باشگاه‌ها با هم مسائلی داشته‌اند. من حتماً در این زمینه با مربیان باشگاه‌ها صحبت خواهم کرد تا تعامل برقرار شود و بتوانیم شرایط خوبی فراهم کنیم و تیم ملی هم در سایه این آرامش و تعامل بتواند موفقیت‌های خود را ادامه دهد و در جام ملت‌های آسیا موفق عمل کنیم. با صحبتی که با کی‌روش داشته‌ام و با فضایی که شما خبرنگاران هم در آن قرار گرفته‌اید، می‌توانیم قهرمان جام ملت‌ها شویم.
ابراهیم قاسمپور: تا وقتی کی‌روش حرف بزند، برانکو جواب می‌دهد
ابراهیم قاسمپور، هافبک تیم ملی در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در این خصوص گفت: مقصر این جریانات، فدراسیون فوتبال است. کی‌روش فعلاً بر اسب مراد سوار شده و هر چه دلش می‌خواهد، می‌گوید. برانکو هم تا وقتی کی‌روش حرف می‌زند، قطعاً پاسخ او را خواهد داد. یعنی چه که در فوتبال ایران یا جای من است یا جای برانکو؟ کی‌روش باید آرامش خود را حفظ کند و مسئولان هم بنشینند و راه حلی برای این معضل پیدا کنند و ما منکر دانش فنی کی‌روش نیستیم، ولی او نباید با مصاحبه‌هایش فوتبال ایران را وارد بحران کند.
مهدی مناجاتی: جا برای برانکو و کی‌روش هست اما...
مهدی مناجاتی، سرمربی اسبق تیم ملی در این خصوص به ما گفت: من هم معتقدم این گره کور به دست فدراسیون فوتبال باز می‌شود. ما هنوز به روزی نیفتاده‌ایم که مربیان خارجی بخواهند برای‌مان تعیین تکلیف کنند. مردم خوشحال از عملکرد تیم ملی هستند، اما ناگهان با مصاحبه‌های کی‌روش و برانکو شوکه می‌شوند. فدراسیون فوتبال باید با قاطعیت از حقانیت فوتبال ما دفاع کند و مانع این شود که مربیان خارجی به جان هم بیفتند و فوتبال ملی ما را دچار ناآرامی و بلبشو کنند. در این فوتبال جا برای کی‌روش و برانکو هست، ولی به شرطی که به جان هم نیفتند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی