نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با وجود بسته شدن پرونده مرحله گروهی جام جهانی و معرفی ۱۶ تیم برتر این رقابت‌ها همچنان اتفاقات حاشیه‌ای رخ داده از جمله پنالتی‌های از دست رفته توسط دو سوپرستاره حاضر در جام سوژه اول رسانه‌ها شد.

به گزارش خبرورزشی ، این بار هم دردسر‌های پنالتی زدن به تیمی مثل ایران برای بازیکنی همچون کریس رونالدو دردسرساز شد و حواشی زیادی در پی داشت. سایت latestly در گزارشی پیرامون قصه پنالتی‌های مهم و جنجالی فوتبال دنیا که در پی از دست رفتن پنالتی‌های کریس رونالدو مقابل ایران و لیونل مسی مقابل ایسلند در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ منتشر شد دو بار به بازی‌های ایران مقابل رقبا اشاره و قصه‌های جالبی از سرنوشت جالب پنالتی‌زن‌ها به ایران منتشر کرد.
در بخشی از این گزارش آمده است: «صحبت‌ها پیرامون پنالتی‌های جام جهانی به اوج خود رسیده، چون پای دو ستاره بزرگ فوتبال دنیا در میان است. حرف و حدیث بسیاری در مورد تعداد پنالتی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مطرح شده که در مهم‌ترین صحبت‌ها پای مهم‌ترین پنالتی‌های از دست رفته به میان آمد؛ جایی که پنالتی از دست رفته لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بیشتر از همه سر و صدا به راه انداخت، چون سرنوشت صعود این دو تیم را به شکل غیرمنتظره‌ای تغییر می‌داد. با ورود جام جهانی به دور حذفی، ما صحنه‌هایی را بررسی خواهیم کرد که یک تیم بازی را باخته ولی قلب میلیون‌ها هوادار فوتبال را در جهان برده است، اما مقابل یک تیم هم هست که بازی را نبرده، اما قلب بسیاری را شکست! سال ۲۰۰۳، در یکی از دیدار‌هایی که بین دانمارک و ایران برگزار شد، دانمارک صاحب پنالتی شد. این پنالتی به این علت اعلام شد که بازیکن ایران، صدای سوتی از میان تماشاچیان شنید و فکر کرد که داور سوت پایان نیمه را زده به همین خاطر توپ را با دست برداشت. مورتن گیورست بود که قصد داشت ضربه پنالتی را بزند. با این حال مورتن اولسن، سرمربی تیم به او پیام داد به کنار زمین بیاید تا با او صحبت کند. پس از کمی صحبت در کنار زمین، مورتن ویگورست پشت توپ ایستاد و به عمد آن را به اوت زد».
سایت latestly در حالی به این مصاف نوستالژیک در کپنهاگن اشاره کرد که در شفاف‌سازی جالبی از تغییر سرنوشت پنالتی‌زن دانمارکی خبر داد و نوشت: «تصمیمی که ملی‌پوش دانمارک در هنگام پنالتی عملی کرد با تشویق تماشاگران روبه‌رو شد تا از آن به بعد، چندین بار در دیدار‌های ملی و باشگاهی نمونه‌های مشابهی از آن دیده شد، به نوعی می‌توان ویگورست را پیشگام بازی جوانمردانه دانست. به خاطر این اقدام، ویگورست به عنوان بهترین بازیکن دانمارک در سال ۲۰۰۳ انتخاب شد. نه فقط فدراسیون فوتبال دانمارک، بلکه کمیته برگزاری المپیک نیز به او جایزه فیرپلی را اعطا کرد. اینکه فقط و فقط به دنبال کسب پیروزی باشیم، نگاه هر کس به فوتبال نیست. گاهی در فوتبال، تیمی یک بازی را باخته ولی قلب‌ها را برده است. با این حال، اقدام مورتن گیورست تا سال‌ها در ذهن همه فوتبال‌دوستان خواهد ماند درست برخلاف برخی بازیکنان که سعی می‌کنند به هر شکل ممکن شده پنالتی بگیرند و خودشان پنالتی بزنند، اما با از دست دادن این پنالتی‌های ناجوانمردانه قلب طرفداران‌شان را نیز شکسته‌اند».
نویسنده سایت latestly در بخش پایانی گزارش خود پیرامون قصه پنالتی‌ها مقابل ایران آورد: «مورتن ملی‌پوش دانمارکی‌ها در سال ۲۰۰۳ با بیرون زدن پنالتی بادآورده قلب همه را تسخیر کرد تا بعد از بیش از ۱۵ سال همچنان از او به عنوان نماد جوانمردی نام برده شود، اما بازیکنی مثل کریس رونالدو مقابل ایران در جام جهانی با زیرکی پنالتی را از کمک‌داور ویدئویی (VAR) و داور پاراگوئه‌ای گرفت که بیشتر از همیشه محبوب پرتغالی‌ها شود، اما این بار گلر ایران پنالتی CR۷ را به زیبایی مهار کرد تا رونالدو قلب طرفدارانش را بشکند و...». جالب‌تر اینکه در بخش پایانی نویسنده به حضور چهره‌ای پرتغالی همچون کارلوس کروش روی نیمکت ایران هم اشاره کرد و مدعی شد رونالدو در لحظه‌ای قلب طرفدارانش را شکست که از دست دادن این پنالتی بهترین فرصت را از این ستاره گرفت تا انتقام اتفاقات ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را از استاد سابق خود بگیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی