نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پس از پایان بازی ایران و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود که سایت فوتبال ترایپ اندونزی در گزارشی نوشت: «سعید عزت‌اللهی هافبک دفاعی جوان ایران آمار قابل توجهی در این دیدار داشت و در کانون توجهات قرار گرفت.

تضمین بازی «پوگبای ایرانی» در لیگ‌های معتبر اروپایی! به گزارش خبرورزشی، این بازیکن ۲۱ ساله ۷۸ درصد پاس، سه قطع توپ و ۵ دفع توپ از جمله یک دفع فرصت آشکار گل برای اسپانیا در دروازه ایران را ثبت کرد. استعداد عزت‌اللهی در آکادمی ملوان کشف شد. به لطف این آکادمی، او در سال ۲۰۱۲ فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد و در سن ۱۶ سالگی جوان‌ترین بازیکن لیگ حرفه‌ای ایران شد. در سال ۲۰۱۴ او به عنوان یکی از مستعدترین بازیکنان فوتبال ایران شناخته می‌شود که به او لقب «پوگبای ایرانی» داده شده است. سعید بازیکن جوانی است که سپتامبر ۲۰۱۸ فقط ۲۲ ساله شده و تضمین می‌شود یک شکار برای باشگاه‌های اروپایی خواهد بود.»
با این مقدمه نسبتاً بلند می‌خواهیم به سعید عزت‌اللهی جوان یادآوری کنیم مسیر خود را عوض نکند. او که در ۱۶ سالگی به اتلتیکومادرید پیوست، سپس از لیگ روسیه سر درآورد و حالا شیوخ عرب و مالک باشگاه الریان قطر به شدت مجذوب بازی سعید عزت‌اللهی شده و پیشنهاد داده‌اند او را جذب کنند. قطری‌ها از هر طریق ممکن و حتی تماس با حشمت مهاجرانی پیر فوتبال ایران و سرمربی پیشین تیم ملی کشورمان، تصمیم گرفته‌اند سعید عزت‌اللهی را به لیگ ستارگان بکشانند.
هرچند گفته می‌شود عزت‌اللهی با روستوف قرارداد دارد، ولی می‌تواند رضایتنامه‌اش را بگیرد و با توجه به بالا رفتن بی‌رویه و عجیب و غریب قیمت دلار ممکن است این جوان ایرانی برای رفتن به قطر وسوسه شود. هشدار ما این است که جوان ۲۲ ساله ایرانی نباید به لیگ‌های ضعیف عربی حاشیه خلیج فارس برود. سعید عزت‌اللهی یک استعداد ناب در فوتبال ایران به شمار می‌رود که وارث پیراهن شماره ۶ کریم باقری، جواد نکونام و... شده است. یک تصمیم اشتباه یا احساسی می‌تواند سرنوشت این جوان انزلی‌چی را برای همیشه تغییر بدهد.
ناگفته پیداست تیم‌های اروپایی به اندازه قطری‌ها به عزت‌اللهی پول نمی‌دهند، ولی زمینه برای رشد این بازیکن در قاره سبز فراهم‌تر است. فراموش نکنیم قطری‌ها هافبک دفاعی را نمی‌پسندند و بیشتر به دنبال خرید بازیکنان تکنیکی و دریبل‌زن نظیر مهدی طارمی هستند. چه بسا کوچ عزت‌اللهی به قطر ممکن است با اخراج زودهنگام او مواجه شود. بلایی که بر سر آندرانیک تیموریان آمد و از لیگ ستارگان قطر آن هم در اوج فوتبالش دیپورت شد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی