۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۵ تیم آسیایی حاضر در جام جهانی شانس‌های اصلی قهرمانی در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا خواهند بود، اما عملکرد آن‌ها در جام جهانی درس‌های خوبی از توانایی آن‌ها در این راه به ما نشان داد.

ESPN: ایران شانس اول قهرمانی آسیاست

به گزارش خبرورزشی، در شرایطی که پس از حذف آسیایی‌ها از جام جهانی ۲۰۱۸ منتقدان داخلی تیم ملی سعی در کم‌اهمیت جلوه دادن عملکرد ایران در جام جهانی و برجسته کردن نتایج کره‌جنوبی و ژاپن در این رقابت‌ها را داشتند، جان دردن تحلیل‌گر فوتبال آسیا در گزارشی در «ESPN» از ایرانِ کارلوس کی‌روش به عنوان شانس نخست قهرمانی در جام ملت‌های آسیا نام برد. 
کره‌جنوبی
با وجود پیروزی خیره‌کننده کره‌جنوبی مقابل آلمان، عملکرد این تیم در جام جهانی ناامیدکننده بود. نقاط قوت کره در جام ملت‌ها چوهیون وو دروازه‌بان، کیم یانگ گوان و سون هیونگ مین ستاره‌های تیم هستند. با این حال هنوز شرایط شین تائه یونگ روی نیمکت کره مشخص نیست و گفته می‌شود کره قصد دارد با مربی بزرگ بین‌المللی در جام ملت‌ها شرکت کند.
ایران
با کارلوس کی‌روش ایران تیمی است که می‌تواند در امارات قهرمان شود. تیمی که در جام جهانی اسپانیا و پرتغال را اذیت کرد. در جام جهانی معمولاً ۴ امتیاز برای صعود کافی است، اما متأسفانه برای ایران کافی نبود. در جام جهانی سبک ایران دفاعی بود، اما در جام ملت‌ها تیم‌هایی مثل عراق، ویتنام و یمن نمی‌خواهند ایران را شکست دهند بنابراین سبک ایران در جام ملت‌ها تغییر خواهد کرد و خوشبختانه تیم کی‌روش نشان داده مشکلی برای شکست دادن آسیایی‌ها ندارد بنابراین ایران شانس اول قهرمانی آسیا خواهد بود.
ژاپن
ژاپن تنها تیم آسیایی بود که از مرحله گروهی جام جهانی صعود کرد، اما هنوز وضعیت سرمربی این تیم برای جام ملت‌ها مشخص نشده است. از بین ستارگان ژاپن کیسوکه هوندا و هاسه‌به از بازی ملی خداحافظی کرده‌اند، اما هنوز ستارگان باتجربه و جوان زیادی در تیم هستند که می‌توانند به ژاپن کمک کنند.
استرالیا
استرالیا بدون پیروزی از جام جهانی کنار رفت، اما عملکرد بدی در این رقابت‌ها نداشت. آن‌ها با هدایت گراهام آرنولد به جام ملت‌ها خواهند رفت. جام ملت‌ها می‌تواند مکان مناسبی برای خداحافظی تیم کاهیل باشد، اما ممکن است آرنولد قبل از آن او را کنار بگذارد. قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا خیلی برای مطرح کردن گراهام آرنولد کافی نبود، اما قهرمانی در جام ملت‌ها می‌تواند چشمگیر باشد. مدافع عنوان قهرمانی آسیا در جام جهانی بین بهترین‌های آسیا نبود.
عربستان
خوردن ۵ گل از روسیه نگاه‌ها به پیتزی را بد کرد، اما باخت یک بر صفر مقابل اروگوئه و پیروزی مقابل مصر همه چیز را عوض کرد. مربی آرژانتینی می‌خواست تیمی تهاجمی را به میدان بفرستد، اما پس از خوردن ۵ گل از روسیه مجبور شد بسته بازی کند، اما حالا او تا جام ملت‌ها تیمش را کامل‌تر می‌کند. تیمی که در دفاع و میانه خوب به نظر می‌رسد، اما در دروازه و خط حمله با مشکل روبه‌رو است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی