نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بلژیک یکی از بهترین تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸ است. تیمی که بیشترین گل زده را در بین تیم‌های حاضر در بازی‌ها دارد و یکی از بخت‌های قهرمانی است. تیمی که به زعم خیلی‌ها از نظر بازی ترکیبی بهترین تیم است.

به گزارش خبرورزشی، فوتبال بلژیک از سال ها قبل رشد خود را آغاز کرده است. 13 بازیکن از بازیکنان حال حاضر تیم ملی بلژیک کسانی بودند که فدراسیون فوتبال بلژیک در سال ۲۰۰۲ روی آن‌ها به عنوان استعداد‌های آینده فوتبال سرمایه‌گذاری کرده بود و بعد از ۱۶ سال سرمایه‌گذاری به روی این بازیکنان فوتبال بلژیک آنچه را کاشته بود درو کرده است.
بلژیک یکی از بهترین تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸ است. تیمی که بیشترین گل زده را در بین تیم‌های حاضر در بازی‌ها دارد و یکی از بخت‌های قهرمانی است. تیمی که به زعم خیلی‌ها از نظر بازی ترکیبی بهترین تیم است.
خیلی از مواقع ما به عنوان تماشاگر که بازی را نگاه می‌کنیم تصور می‌کنیم موفقیت‌های تیم اتفاقی است و پیش خود می‌گوییم فوتبال ورزش غیر قابل پیش‌بینی است و طبیعی است در هر جام یک تیم کوچک فوق العاده عمل کند در حالی که در پس این موفقیت تلاش‌های زیادی شده است.
فوتبال بلژیک برای موفقیت در جام جهانی از سال ۲۰۰۲ برنامه‌ریزی کرده بود، آن هم روی استعداد‌های آینده فوتبال. این یک درس خوب برای تیم ملی ما و همچنین تیم‌های باشگاهی ماست. البته به خوبی می‌دانیم که در فوتبال حرفه‌ای بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها روی فوتبال پایه است. چون بازیکن ساختن و فروش آن‌ها درآمد هنگفتی برای باشگاه‌ها دارد.
جالب اینکه تیم ملی آلمان هم بعد از عدم موفقیت در جام جهانی اخیر به دنبال تأسیس کمپی تازه در شهر فرانکفورت است تا استعداد‌های جدیدی را کشف کرده و پرورش دهد در حالی که شاید اگر این اتفاق برای ما می‌افتاد به جای تأسیس چنین کمپی فقط و فقط از کی‌روش انتقاد می‌کردیم. جالب اینکه بعد از ناکامی تیم ملی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۸ فدراسیون فوتبال آلمان اعلام کرد به قرارداد خود با لو پایبند است و همان‌طور که اشاره شد فدراسیون فوتبال آلمان نیت به تصمیم کمپ تازه‌ای در شهر فرانکفورت گرفته تا بازیکنان جدیدی را برای آینده فوتبال آلمان پرورش دهد.
آن کس درو می‌کند که می‌کارد و با صدای بلند بگوییم موفقیت در فوتبال اتفاقی نیست. نه در فوتبال بلکه در هر کاری، حتی کوچک‌ترین کار. موفقیت حاصل برنامه‌ریزی و مدت طولانی زحمت است، چون در خیلی از کار‌ها از جمله فوتبال دستاورد‌ها در مدت کوتاهی حاصل نمی‌شود. حالا باید به فدراسیون فوتبال بلژیک به خاطر پرورش چنین بازیکنانی آفرین گفت...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی