نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فقط کافی است برانکو و شاگردانش یک نیم‌فصل را به خوبی سپری کنند. این نیم‌فصل سخت، با هر شرایطی به اتمام برسد، در نیم‌فصل دوم، اتفاقات بهتری برای آنها رقم می‌خورد.

عواملی که پرسپولیس را به سمت قهرمانی می‌برد
خبرورزشی/کاوه علی‌اسماعیلی؛ تیمی که سه فصل گذشته را با دو قهرمانی، یک نایب‌قهرمانی، یک بار صعود به نیمه‌نهایی و یک‌بار صعود به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسانده، باز هم می‌تواند راهی برای رسیدن به قهرمانی پیدا کند.
شروع راه سخت در فصل سرد
البته این راه، واقعاً سخت خواهد بود. پرسپولیس، فصل سردی را به خاطر محرومیت از نقل و انتقالات آغاز می‌کند و راهش به سمت قهرمانی نیز بسیار سخت خواهد بود زیرا در شروع کار، نه تنها بازیکن جدیدی جذب نکرده بلکه چند فوتبالیست مهم خود از جمله فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان و صادق محرمی را نیز از دست داده است. نسبت به فصل قبل نیز، چند باشگاه دیگر با جدیت بیشتری به سمت قهرمانی می‌آیند مثل سپاهان و استقلال که در نقل و انتقالات، قدرت‌شان را چند برابر کرده‌اند، اما این مطلب، اشاره به عناصری دارد که پرسپولیس با تکیه بر آن باز هم می‌تواند در مسیر قهرمانی حرکت کند.
پروفسور ماندگار شد
تا قبل از حضور برانکو ایوانکویچ، پرسپولیس در مجموع ۱۴ دوره حضور در لیگ برتر، تنها ۲ قهرمانی کسب کرده بود، اما پروفسور توانست به تنهایی و در عرض سه فصل، ۲ قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی دشت کند. حالا او به دنبال هت‌تریک قهرمانی است. برانکو در مصاحبه با ما گفته بود: «انتظار دارم بازیکنانم نسبت به فصل قبل ۲۰ درصد پیشرفت تاکتیکی و فنی داشته باشند.» و البته دو روز قبل در مصاحبه‌ای گفته بود: «می‌توانیم بار دیگر قهرمان شویم.» او می‌ماند و قطعاً یکی از عواملی است که هواداران را برای قهرمانی دلگرم می‌کند.
بازگشت یک سوپرمن
هر تیمی در قلب دفاع خود یک سیدجلال حسینی داشته باشد، حداقل از این موضوع خیالش راحت است که کمترین گل‌ها را دریافت می‌کند. البته سیدجلال جدا از اینکه یک سد محکم مقابل دروازه پرسپولیس می‌سازد، در حساس‌ترین لحظات ممکن، برای سرخپوشان گل می‌زند و لقب «سوپرمن» پرسپولیس واقعاً متعلق به اوست.
حس برتری جویی
تیمی که دو فصل قهرمان شده، آنقدر اعتماد به نفس دارد که به دنبال افتخارات جدید باشد. پرسپولیس با یک حس برتری‌جویی وارد رقابت‌ها می‌شود. این را می‌توان از بین صحبت‌های بازیکنان در اردوی کرواسی نیز شنید. همه در مورد سومین قهرمانی پیاپی حرف می‌زنند و این یعنی تیم هنوز حس برتری‌جویی و اعتماد به نفس بالای خود را حفظ کرده است.
آتش در خط حمله
علی علیپور فصل قبل توانست آقای گل لیگ شود. البته در لیگ‌های پانزدهم و شانزدهم نیز، تیم تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ موفق به معرفی آقای گل شد و این یعنی در سیستم پرسپولیس، همیشه باید منتظر حمله و تاکتیک‌های تهاجمی بود. چنین تیم‌های تهاجمی در فوتبال ایران می‌توانند موفق عمل کنند.
حفظ اسکلت پرسپولیس
سرخپوشان هر طور که بود، اسکلت اصلی‌شان را حفظ کردند. حتی اگر تصور کنیم به غیر از احمدزاده، مسلمان و محرمی، حالا شاهد جدایی علیرضا بیرانوند و وحید امیری هستیم، باز هم اسکلت اصلی تیم، ترک برنمی‌دارد. سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، گادوین منشا، علی علیپور، شایان مصلح، بوژیدار رادوشوویچ و...به لیگ برمی‌گردد. این تیم، باز هم می‌تواند یک افتخار بزرگ را رقم بزند.
هواداران هم هستند
اما عامل اصلی تیم، هواداران هستند. آن‌ها باشند، پرسپولیس از هر حریفی قبل از شروع بازی پیش می‌افتد. طرفداران پرسپولیس نقش مؤثری در رقم خوردن افتخارات تیم دارند و از این رو ادامه فعالیت‌شان در جمع سرخپوشان می‌تواند پله‌های رسیدن به سکوی قهرمانی را بسازد.
ستاره‌های نیم‌فصل دوم
فقط کافی است برانکو و شاگردانش یک نیم‌فصل را به خوبی سپری کنند. این نیم‌فصل سخت، با هر شرایطی به اتمام برسد، در نیم‌فصل دوم، اتفاقات بهتری رقم می‌خورد. خرید‌های حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس می‌تواند یک عامل مهم در جهت رسیدن تیم به یک افتخار دیگر باشد. سرخپوشان می‌توانند در کسب قهرمانی، هت‌تریک کنند، چون در نیم‌فصل دوم و ۱۵ بازی پایانی، ستاره‌هایی مثل سروش رفیعی، مهدی شریفی، مهدی شیری و مهدی ترابی را در تیم خود خواهد داشت. با این همه ستاره، چرا نباید پرسپولیس قهرمان شود به خصوص که برانکو و بازیکنان نیز نوید قهرمانی می‌دهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی