۰
شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی محترم تیم امید کشورمان در تازه‌ترین اظهار نظر خود در رابطه با عملکرد تیم ملی در جام جهانی باز هم نوک انتقادات خود را به سوی کارلوس کی‌روش نشانه گرفته و طعنه زده است.

خبرورزشی/محمدرضا شکوهی: اما به راستی این طعنه‌ها به چه دلیلی است و کرانچار چه هدفی از این گفته‌ها دارد؟ هر چند جواب این پرسش کاملاً برای ما روشن است، ولی برای پاسخ به این سؤال کافی است گفته‌های کرانچار را نقل قول کنیم و کمی روی آن‌ها دقیق شویم تا ریشه این طعنه‌زدن‌ها را بهتر و بیشتر متوجه شویم...
۱- اولین مورد در رابطه با صحبت‌های کرانچار این است که او گفته برای دفاع کردن به آسیا نمی‌رویم. بسیار خوب آقای کرانچار، ما هم از فوتبال تهاجمی مثل همه لذت می‌بریم، ولی آیا شما به سطح کاری خود آگاهی دارید؟ و آیا رفتن و حاضر شدن در مسابقات آسیایی و درجه و اعتبار آن را با مسابقات جام جهانی برابر می‌دانید؟ اگر این گونه است پس چرا اقبالی که به مسابقات جام جهانی می‌شود را نمی‌توان با مسابقات آسیایی برابر دانست؟
۲- به قول شما اسپانیا و پرتغال افت کرده بودند و ما باید مقابل آن‌ها تهاجمی‌تر بازی می‌کردیم. در این زمینه ما هم خیلی دوست داشتیم تا با یک بازی زیبا و با رد و بدل کردن پاس‌های بی‌شمار و البته باکیفیت از چپ و راست دروازه این دو تیم را مورد حمله قرار دهیم، ولی واقعاً، چون اسپانیا و پرتغال حذف شدند باید بگوییم این دو تیم ضعیف شده بودند؟ آقای کرانچار محض اطلاع شما باید بگوییم تیم پرتغال با داشتن رونالدو لرزه به تن هر حریفی می‌انداخت و می‌اندازد و خود شما دیدید که این بازیکن با اسپانیا و مراکش چه کرد ضمن آن که همین دو سال پیش آن‌ها قهرمان مهد فوتبال دنیا یعنی اروپا شده بودند و در مورد اسپانیا نیز انگار فراموش کردید این تیم با چه اقتداری به جام جهانی صعود کرد و شاکله اصلی بازیکنان ملی آن‌ها از دو تیم بی‌بدیل فوتبال دنیا یعنی رئال‌مادرید و بارسا بوده‌اند که هیچ تیمی در دنیا یارای مقابله با آن‌ها را ندارد ضمن این که همین اسپانیا در جام قبلی هم نتوانست از گروهش صعود کند و ۵ بر یک از هلند شکست خورد و حذف شد آن هم در حالی که به عنوان قهرمان پا به برزیل گذاشته بود و در آخر هم باز یادآوری می‌کنیم که از زمان شروع جام و حتی پایان دور اول گروهی، اسپانیا در تمام پیش‌بینی‌های کارشناسان فوتبال دنیا شانس اول قهرمانی بود و ما در این شرایط و مقطع زمانی با این تیم روبه‌رو شدیم.
۳- به گفته شما لژیونر‌های فوتبال ایران مانند لژیونر‌های فوتبال کرواسی بسیار باکیفیت هستند. ما ضمن احترام به فوتبالیست‌های کشورمان و لژیونر‌ها از خود شما می‌پرسیم که انصافاً کیفیت بازیکنان ما با بازیکنان کشور شما برابر است؟ اصلاً از خود شما به عنوان یک مربی می‌پرسیم اگر بخواهید بازیکنان تیم‌تان را از بین لژیونر‌های ایران و کرواسی ببندید چند نفر از لژیونر‌های ایرانی را در ترکیب اصلی و یا اصلاً در تیم خودتان انتخاب می‌کنید؟ آیا در صورت حق انتخاب داشتن در این مورد نگاهی به ایرانی‌ها دارید و باز هم این گونه دم از کیفیت همسان لژیونر‌های ما با لژیونر‌های کرواسی می‌زنید؟
۴- آیا افتخار این که تیم ملی کشور شما به فینال جام جهانی آمده را جنابعالی به دست آورده‌اید؟ توقع ما در مسابقات سطح بالایی همچون جام جهانی با مسابقات آسیایی چه تفاوتی دارد و امیدواریم با فوتبال تهاجمی خود در بین آسیایی‌ها، ما را به هدف خودمان برسانید و دست از این قیاس مع‌الفارق بردارید و خلط مبحث نکنید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی