نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در مورد آخرین وضعیت تیم پیکان برای فصل آتی و احتمال به خدمت گرفتن سروش رفیعی و همچنین پیرامون جام جهانی روسیه با مجید جلالی گپ و گفتی داشتیم که از نظرتان می‌گذرد.

گفت و گوی خبرورزشی، با مجید جلالی را در ادامه می‌خوانید:
* آقامجید، بالاخره سروش رفیعی بین تیم‌های خواهانش پیکان را انتخاب خواهد کرد؟
همه چیز برای حضور سروش در پیکان مهیاست و تنها موضوع مالی است که موجب شده در این خصوص نتوانیم با قاطعیت حرف بزنیم. ما در باشگاه پیکان بضاعت محدودی داریم. بودجه ما بین تیم‌های لیگ برتری، بودجه کاملاً متوسطی است ضمن آنکه باشگاه پیکان هم می‌خواهد براساس همان بودجه به تمام تعهداتش عمل کند.
* بالاخره تکلیف سروش و پیکان چه زمانی مشخص می‌شود؟
نهایتاً تا یک‌شنبه تکلیف سروش با باشگاه پیکان مشخص خواهد شد.
* اما حتماً می‌دانید که سروش پیشنهادات مالی خوبی از چند تیم لیگ برتری دیگر دارد.
بله، خیلی خوب از پیشنهاد‌های ارائه شده به سروش باخبرم، اما من او را مثل پسر خودم می‌دانم و سروش هم از علاقه من نسبت به خودش آگاه است. هرچند راضی نمی‌شوم با رقمی به مراتب پایین‌تر پیشنهاد ما را بپذیرد و شاید ما فقط بتوانیم یک‌سوم ارقام چند تیم دیگر خواهان سروش را به او بدهیم، اما با این وجود امیدوارم راه‌هایی پیدا شود تا نهایتاً در این رابطه به جمع‌بندی خوبی برسیم.
* به نظر می‌رسد بعد از جدایی محمدصادق بارانی، تیم‌تان در میانه زمین می‌لنگد و حتماً نیاز به جذب بازیکنی با خصوصیات رفیعی دارید.
مطمئناً وقتی چند بازیکن تیم‌تان جدا می‌شوند و چند بازیکن جدید جذب می‌کنید، نیاز به هماهنگی بیشتر دارید و ما هم نیاز به زمان داریم. من در سال اول هم که به پیکان آمدم، با بازیکنان لیگ یکی و اضافه شدن چند بازیکن دیگر، تیم خوبی را مهیا کردم. الان هم چند بازیکن ما جدا شده‌اند و این یک حقیقت است که کیفیت فنی ما با گرفتن سروش بالاتر می‌رود.
* فکر می‌کردید کرواسی به فینال برسد؟
مسائلی که در جام جهانی اتفاق افتاده، موارد قابل بحثی است و فوتبال در جام جهانی فعلی دریچه تازه‌ای را رو به سوی کشور‌های متوسط باز می‌کند و کشوری مانند کرواسی با ۴ میلیون جمعیت به موفقیت بزرگی می‌رسد و اگر متمرکز شویم، به موفقیت‌هایی می‌رسیم که کشور‌هایی مانند ژاپن و بلژیک آن‌ها را به خوبی نشان دادند. شاید این تیم‌ها تا قبل از جام جهانی به لحاظ فوتبال تیم‌های درجه دوم و سوم محسوب می‌شدند، اما در جام جهانی خودشان را به عنوان یک قدرت به فوتبال دنیا معرفی کردند به همین دلیل من به عنوان یک مربی فوتبال لازم می‌بینم با همکاری فدراسیون و باشگاه‌ها و همچنین رسانه‌ها سمیناری برگزار شود تا موارد فنی در جام جهانی بررسی شود. همچنین به عنوان موضوع دوم در همین سمینار از اثرات عملکرد تیم ملی ما در جام جهانی ۲۰۱۸ برای آینده تیم ملی کشورمان با حضور کارشناسان قوی بحث و تبادل نظر شده و نتایج خوبی از آن به دست آید.
* آقامجید، فرق فرانسه و کرواسی با تیم‌های بلژیک و انگلیس چه بود که موجب صعود آن تیم‌ها به فنیال شد؟
سرنوشت بازی‌ها در لحظه بود، چه بسا که دیدیم فرانسه با یک کرنر بلژیک را شکست داد. شاید فرانسه واقعاً از بلژیک در جریان بازی بهتر نبود، اما فقط به اندازه یک پلک زدن شرایط و نتیجه تغییر کرد.
*۴ تیمی که به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند، بهترین بودند؟
واقعاً فکر می‌کنم هر ۴ تیمی که به نیمه‌نهایی صعود کردند، خیلی شایسته و انصافاً بهترین بودند.
* فکر می‌کردید کرواسی تیم انگلیس را شکست دهد؟
انگلیس به نظرم تیم بسیار خوبی بود، تیمی که از نظر من بهترین تیم ۴۰ سال گذشته انگلیس بود. بازیکنان انگلیس تیمی جوان با سطح انگیزشی و فداکاری بالا بودند که شاید فقط مغلوب یک موضوع شدند و آن نداشتن یک بازیکن کارگر بود، بازیکنی که مثل یک تانک بجنگد و شاید یک‌جور‌هایی به خاطر قدرت بدنی بالای کرواسی، مغلوب شدند، اما قطعاً خواهید دید که تیم انگلیسی که ما دیدیم، چند جام را در آینده کسب خواهد کرد.
* شما از ابتدا فرانسه را به عنوان شانس قهرمانی معرفی کرده بودید. الان هم سر حرف‌تان هستید؟
فرانسه یک تیم کامل است، اما من شخصاً خیلی دوست داشتم فینال را تیم‌های انگلیس و فرانسه برگزار کنند. الان هم شاید خیلی‌ها شانس فرانسه را بیشتر از کرواسی بدانند، اما این فقط یک تحلیل است. شاید خیلی‌ها کرواسی را تیم خسته‌تری نسبت به فرانسه بدانند، اما در حال حاضر در حوزه فوتبال و در بحث ریکاوری مباحثی مطرح است که بازیکن در عرض ۲۴ ساعت ریکاوری می‌شود. شاید بعضی‌ها فکر می‌کردند کرواسی مقابل انگلستان به لحاظ بدنی کم بیاورد، اما دیدید در نیمه دوم دقیقاً جریان بازی برعکس شد. کرواسی بیشتر حمله کرد، نکته‌ای که حتی در نیمه دوم وقت‌های اضافه هم آن را شاهد بودیم، اما انگلیسی‌ها مقداری سهل‌انگاری مقابل کرواسی داشتند.
* و نسبت به تعویض‌های سرمربی انگلستان هم انتقادات زیادی شد.
بعد از باخت که همیشه از این قبیل مسائل به وجود می‌آید، اما فارغ از تمامی صحبت‌ها، من انگلیس را تیم بسیار خوبی دیدم و معتقدم بازی رده‌بندی هم بازی بسیار زیبایی بین دو تیم بلژیک و انگلیس از آب درمی‌آید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی