نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امید نورافکن در آخرین فصلی که پرویز مظلومی هدایت تیم استقلال را در دست داشت از تیم جوانان استقلال به تیم بزرگسالان راه یافت.

به گزارش خبرورزشی، این فوتبالیست که از بخش‌های جنوبی استان تهران به تیم‌های پایه باشگاه استقلال راه یافته بود با توجه به استعدادی که داشت خیلی سریع توانست نظر کادر مربیگری تیم جوانان ایران را به خود جلب کند. او پس از کاپیتانی در تیم جوانان ایران در نهایت با اعتمادی که پرویز مظلومی به او کرد به تیم بزرگسالان استقلال راه یافت و دیده شد. او در سن ۱۸ سالگی در لیگ برتر به میدان رفت و سه سال بعد راه خود را برای ورود به اروپا باز کرد. او این روز‌ها با قدرت در تمرینات تیم شارلوا حضور پیدا کرده و می‌خواهد فصلی موفق را پشت سر بگذارد.
خانواده‌دوست و دوچرخه‌سوار
امید نورافکن از همان دوران نوجوانی دوچرخه‌سواری را دوست داشت و مسیر‌های دور و نزدیک را با آن طی می‌کرد و این عادت کم‌کم به یکی از ورزش‌های محبوبش تبدیل شد که حتی در روز‌های تعطیلی تمرینات تیم هم بخشی از بدنسازی اختصاصی او را تشکیل می‌داد.
۱۰ بازی برای ایران
او در دوران حضور در تیم جوانان ایران جمعاً ۱۰ بازی برای این تیم در میادین رسمی انجام داد. اوج درخشش او در تیم جوانان در جام جهانی بود که مورد توجه سایت‌های فوتبالی معتبر دنیا قرار گرفت و پیشنهاداتی هم از تیم‌های بزرگ دریافت کرد. او در مجموع ۱۰ بازی‌ای که برای تیم جوانان ایران انجام داد ۳ گل هم با لباس این تیم به ثمر رساند. امید نورافکن از سوی علی دوستی‌مهر هم به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت می‌شد. او در سال ۹۱ به همراه این تیم حضور در رقابت‌ها نوجوانان آسیا در تهران را تجربه کرد.
مظلومی ریسک کرد
پرویز مظلومی در دومین فصل مربیگری متوالی اش در استقلال (لیگ پانزدهم) با توصیه کادر مدیریتی تیم‌های پایه باشگاه نورافکن را به لیست تیم بزرگسالان وارد کرد تا از او در لیگ استفاده کند. نورافکن در فصل پانزدهم ۶۷۹ دقیقه برای استقلال به میدان رفت و ریسکی که مظلومی درباره اش انجام داده بود را به خوبی جواب داد. او در ۵ دیدار آن فصل ۹۰ دقیقه درون میدان بود. گلی نزد ولی عملکردی قابل توجه داشت.
بازیکن محبوب منصوریان
امید در فصل شانزدهم با منصوریان درخشید. نورافکن در ۱۴ بازی برای استقلال به میدان رفت و ۱۱۹۸ دقیقه در لیگ برتر بازی کرد. فوتبالیست ۱۹ ساله استقلال در ۱۰ بازی فیکس بود و ۹۰ دقیقه به میدان می‌رفت.
گلزنی در لیگ برتر
امید نورافکن اولین گل لیگ برتری اش را در همان فصل به ثمر رساند. دیدار با پیکان که در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ به سود استقلال به پایان رسید یکی از خاطره‌انگیزترین مسابقات نورافکن است که اولین گل بازی را در دقیقه ۱۴ برای تیمش به ثمر رساند. پس از آن به ماشین‌سازی و پدیده خراسان هم گل زد تا لیگ را با سه گل به پایان برساند.
بی‌انضباط ولی پشیمان!
از مهم‌ترین حواشی مربوط به امید نورافکن خروج بی‌اجازه این بازیکن از اردوی استقلال و پیوستن به اردوی تیم جوانان بود. او در دو مقطع بدون اجازه منصوریان راهی اردوی تیم جوانان در آلمان و چین شد و هر بار هم با خشم کادر فنی روبه‌رو و البته هر بار پشیمان شد. او در مرتبه دوم قول داد دیگر بدون اجازه اردوی استقلال را ترک نکند و هرگز این کار را انجام نداد.
درخشش در ماراتن ۱۲۰ دقیقه‌ای
امید نورافکن در دیدار پلی آف مقابل السد قطر که در استادیوم آزادی ۱۲۰ دقیقه به طول انجامید از بازیکنان خوب آن شب استقلال بود. نورافکن پس از آن در ۵ بازی دیگر مرحله گروهی هم برای استقلال در ترکیب ثابت به میدان رفت ولی در دور یک‌هشتم نهایی دو بازی رفت و برگشت (که استقلال ۶ بر یک باخت) با العین را از دست داد. نورافکن در لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ آسیا هم ۴۹۵ دقیقه در ۶ دیدار به میدان رفت و در ۵ دیدار فیکس بازی کرد و از عوامل اصلی در صعود از گروه مرگ و رسیدن به دور یک‌چهارم نهایی بود.
لیگ هفدهم و پرش نهایی
نیم‌فصل لیگ هفدهم باشگاه شارلوا به طور جدی خواستار به خدمت گیری این بازیکن شد. این دعوتنامه در ابتدای فصل قبل به دستش رسید ولی استقلال این اجازه را نداد که او برود تا اینکه در نهایت ابتدای این فصل راهی بلژیک و باشگاه شارلوا شد. او در لیگ هفدهم در ۲۴ بازی برای استقلال به میدان رفت که در ۱۱ دیدارش بازیکن ثابت بود. یک گل ۳ امتیازی مقابل نفت تهران هم زد. در دقیقه ۴۰ به جای فرشید باقری به میدان رفت و در حالی که بازی تا دقیقه ۸۸ یک- یک مساوی بود گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا بازی ۲ بر یک تمام شود.
در حسرت قهرمانی لیگ برتر!
او که در دیدار فینال جام حذفی مقابل خونه به خونه بابل هم در ترکیب ثابت استقلال قرار داشت موفق شد با تیم محبوبش قهرمانی در این جام را جشن بگیرد ولی همواره از اینکه نتوانسته با استقلال قهرمان لیگ برتر شود ناراحت بود و گفت: «روزی برمی‌گردم و با استقلال قهرمان لیگ برتر می‌شوم».

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی