نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش جوانان گفت: باشگاه‌های ما مجمع و هیئت مدیره دارند و عملکرد مدیران باشگاه‌ها در این مجامع مورد ارزیابی قرار گرفته و در مورد آنها تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش خبرورزشی ، محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش جوانان در خصوص کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای این مسابقات اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌های که انجام شده قرار است در ۲۸ رشته در این مسابقات حضور داشته باشیم. اکثر تیم‌ها در حال برنامه ریزی و آماده سازی برای حضور قدرتمند در جاکارتا هستند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعداد ورزشکاران اعزامی ایران به مسابقات نهایی شده و دیگر ورزشکاری به این لیست اضافه نخواهد شد، تصریح کرد: طبق آخرین شرایطی که در ستاد بازی‌های آسیایی مطرح شد تقریبا تکلیف ۹۹ درصد از کاروان ما روشن شده است. براین اساس ما با ۲۷۲ ورزشکار مرد و ۱۰۶ ورزشکار زن در مسابقات آسیایی شرکت خواهیم کرد. ستاد بازی‌های آسیایی به سرپرستی آقای سجادی فدراسیون‌های ورزشی را مورد کارشناسی قرار دادند و تصمیم براین شده است تا در مجموع با ۳۷۸ ورزشکار به این مسابقات اعزام شویم. علاوه براین ۲۵۹ نفر نیز به عنوان کادر فنی و کادر سرپرستی در جمع ما حضور خواهند داشت. علاوه بر این‌ها تعدادی هم به عنوان کادر پزشکی همراه کاروان به مسابقات اعزام خواهند شد. در مجموع ۶۴۸ نفر مجموع کاروان ایران را در مسابقات آسیایی تشکیل می‌دهند، اما بازهم ممکن است این تعداد چند نفری بالا یا پایین شود.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش جوانان در واکنش به این موضوع که برخی از تیم‌های باشگاهی کشورمان اردو‌های پیش فصل خود را در کشور‌هایی مانند کرواسی و ترکیه برگزار می‌کنند و در این شرایط اقتصادی آیا وزارت ورزش و جوانان با این موضوع موافق است یا خیر، گفت: سیاست کلی وزارت ورزش و جوانان مبتنی بر سیاست کلی دولت است. ما موظف هستیم سیاست‌های کلان دولت را در بحث اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی در شرایط کنونی کشور رعایت کنیم و همه باید کمک کنیم تا دولت از این بزنگاه تاریخی عبور کند. در این رابطه در مجموعه وزارت ورزش و جوانان دستوری را به شورای برون مرزی ابلاغ اعلام کردیم برای مسابقات غیررسمی و بازی‌هایی که اعزام ورزشکار به آن ضرورتی ندارد در شورای برون مرزی مورد بررسی قرار نخواهد گرفت و اردو‌های تمرینی که برگزاری آن در داخل کشور ممکن است به تصویب شورای برون مرزی نخواهد رسید.
داورزنی در برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت: ما باید هزینه‌های دولت و بیت المال را تا جایی که می‌شود کاهش دهیم. یک بحث دیگری هم وجود دارد که ما به باشگاه‌ها ابلاغ کردیم تا جایی که می‌توانند اردو‌های خود را در داخل کشور برگزار کنند. ما در بسیاری از رشته‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنیم. در برخی از مواقع تیم‌ها احساس می‌کنند به طور مثال باید در کرواسی اردو بزنند، اما اینکه در شرایط کنونی این موضوع ضرورت دارد یا نه، باید بررسی شود.
داورزنی در خصوص اینکه گفته می‌شود بحث برکناری مدیران باشگاه استقلال قطعی شده است، تصریح کرد: من این را از شما می‌شنوم. باشگاه‌های ما مجمع و هیئت مدیره دارند و عملکرد مدیران باشگاه‌ها در این مجامع مورد ارزیابی قرار گرفته و در مورد آن‌ها تصمیم گیری می‌شود. وزارت ورزش و جوانان فقط نقش حمایتی دارد و تاکنون هم تلاش شده تا از این باشگاه‌ها به نحو احسن حمایت شود که خدا را شکر ثمره آن هم این بوده که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بهترین نتیجه چند سال اخیر را گرفته و در لیگ قهرمانان آسیا هم در مرحله خوبی حضور دارند. هواداران دو باشگاه هم می‌دانند این دو تیم روز به روز بهتر شده است.
وی در واکنش به این موضوع که برخی از هواداران اعتقاد دارند نسبت به تیم‌های استقلال و پرسپولیس تبعیض قائل می‌شوند، گفت: اصلا چنین چیزی صحت ندارد، نگاه وزارت ورزش به این دو باشگاه یکسان است. همواره هم گفته‌ایم هرگاه حال دو باشگاه پرسپولیس و استقلال خوب باشد، حال ورزش کشور خوب است. اینکه بگوییم وزارت ورزش به سمت باشگاه خاصی گرایش دارد کم لطفی است. در دو تا سه سال گذشته وزارت ورزش هرچه در توان داشته به این دو باشگاه کمک کرده است. ما نمی‌توانیم به آن‌ها کمک نقدی کنیم، اما در حوزه‌های دیگر تلاش شده تا این دو باشگاه شرایط خوبی داشته باشند. اما همانطور که گفتم باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال هیئت مدیره دارند و آن‌ها در مورد مدیریت باشگاه تصمیم گیری خواهند کرد.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش جوانان در خصوص بحث پاداش تیم ملی کشتی و ناراحتی‌های این فدراسیون بابت ما به التفاوت پاداش‌های پرداختی تصریح کرد: در این موضوع فقط بحث ما فدراسیون کشتی نیست متأسفانه نوسانات ارزی که در چند سال اخیر داشتیم ما را در این شرایط قرار داد. وزارت ورزش سعی کرد قول خودش را به ورزشکاران عملی کند و در این زمینه تلاش‌های جدی هم انجام شد. حدود ۴۷ الی ۴۸ میلیارد تومان مبلغ پاداش ورزشکاران بود که باید در رشته‌های مختلف به آن‌ها پرداخت می‌شد. اما با توجه به تغییرات عمده‌ای که در نرخ ارز و سکه بوجود آمد در این زمینه تحت فشار قرار گرفتیم. راه حلی که مطرح شد این بود که با اهدای کارت هدیه این مشکل را برطرف کنیم. برخی فدراسیون‌ها هم سریع اقدام کردند و با کمی تفاوت پاداش ورزشکاران را پرداخت کرده‌اند، اما در سایر رشته‌ها قرار شد براساس امتیازگیری ورزشکاران به آن‌ها کارت هدیه پرداخت شود. مبلغ پاداش کشتی گیران هم بسیار قابل توجه بود که مابه التفاوت آن نسبت به سکه به حدی بود که ما در شرایط کنونی نمی‌توانستیم آن را پرداخت کنیم. در هر صورت با شرایطی که پیش آمده باید کنار بیاییم و به یکدیگر کمک کنیم تا این مشکلات برطرف شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی